Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

EΛΕΥΘΕΡΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ ΕΞΟΜΟΛΟΓΕΙΤΑΙ: ΠΡΟΤΙΜΩ ΝΑ ΤΑΪΖΩ…ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ, ΠΑΡΑ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΩ ΤΟΝ ΟΑΕΕ

H… «τρικυμιώδης» μου σχέση με τον ΟΑΕΕ, ξεκινά από το 2013. Μέχρι και εκείνη την χρονιά, κατόρθωνα «κουτσά στραβά» να πληρώνω τις εισφορές μου στον ασφαλιστικό μας φορέα. Όταν όμως η κρίση βάθυνε και μας αποκάλυψε το πραγματικό της πρόσωπο, με την αγορά «νεκρή» και τους καταναλωτές «εξαφανισμένους» εν πολλοίς, τότε ξεκίνησαν και τα προβλήματα μου. Εξακολουθούμε βέβαια να πληρώνουμε μέχρι και σήμερα τα λειτουργικά έξοδα της επιχείρησης, όπως ΔΕΗ, τηλέφωνο, νερό, ενοίκια, αλλά τις εισφορές προς τον ΟΑΕΕ τις έχω «παρατήσει». Το ταμείο συνέχισε όμως να μου χρεώνει την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, την οποία δεν μου παρέχει…καθώς χρωστάω. Έχω σταματήσει να πληρώνω τον ΟΑΕΕ από το 2013, οι οφειλές που έχουν συσσωρευτεί μαζί με τους τόκους ανέρχονται περίπου στις 20.000 ευρώ. Είναι αδύνατον να αποπληρώσω αυτό το χρέος. Είναι τεράστιο. Πως να εξοφλήσω όταν στην αγορά δεν κινείται φύλλο; Από που να τα βρω τα χρήματα; Επομένως, όχι μόνο τις ασφαλιστικές εισφορές, αλλά και τα πάγια έξοδα, δεν θα μπορώ να πληρώνω σε λίγο, με συνέπεια το λουκέτο στην επιχείρηση. Είμαι παντρεμένος με δύο παιδιά. Το ένα παιδί, δουλεύει μαζί μου. Δεν έχουμε δημόσιο υπάλληλο στην οικογένεια, να στηριζόμαστε στον μισθό του. Το σπιτικό μας εξαρτάται από την πορεία του μαγαζιού. Το ταμείο του μας συντηρεί» δηλώνει αγανακτισμένος στο bangladeshnews.gr, o ελεύθερος επαγγελματίας Σωτήρης Τηγανίτας.


Σωτήρης Τηγανίτας, ιδιοκτήτης βιβλιοπωλείου-φωτοτυπείου, Αγρίνιο: Τι περιμένουνε από εμάς; Να πληρώσουμε αυτά που δεν έχουμε; Άδειασαν το ταμείο μας, άδειασαν και τις τσέπες μας. Ας τα πάρουν από αυτούς που έκλεψαν τα αποθεματικά μας και τα πορτοφόλια του ελληνικού λαού…



Η ΡΥΘΜΙΣΗ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΛΟΓΗ, ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΩΝΤΕΣ ΚΛΕΦΤΕΣ, ΤΑ ΧΡΕΗ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΔΥΣΤΥΧΩΣ…ΣΤΗΝ ΜΕΣΗ.
«Ακόμη και η ρύθμιση στην οποία ζητούν να υπαχθούμε είναι παράλογη. Για να μπω μέσα, πέρα από τις παλιές μου οφειλές, πρέπει να πληρώνω ταυτόχρονα και τις τρέχουσες εισφορές. Πάνε καλά στα μυαλά τους; Και 100 ευρώ τον μήνα να ήταν η δόση για τις παλιές μου οφειλές, θα εξακολουθούσα να μην μπορώ να πληρώνω τις τρέχουσες. Είναι πολλά τα λεφτά για μικρομεσαία επιχείρηση, εν μέσω κρίσης. Απο που να βρω και να τα δώσω; Εγώ πάντως έχω πάρει μια απόφαση. Επιλέγω να μην πληρώνω τον ΟΑΕΕ και να συνεχίσω να ταϊζω τα παιδιά μου. Την οικογένεια μου. Προέχει η επιβίωση μας, και όχι το ασφαλιστικό μας ταμείο, τα αποθεματικά του οποίου μια ωραία πρωϊα, τα ρημάξαν. Τα ρημάξαν όμως. Τα έκλεψαν εν ψυχρώ. Πλήρωνα 19 χρόνια εισφορές, έχω δώσει περίπου 100.000 ευρώ όλα αυτά τα χρόνια. Σε αυτά πρόσθεστε και τα χρήματα που πλήρωνα στο ΙΚΑ για τους υπαλλήλους που είχα. Και τώρα που δεν μπορώ, λόγω αντικειμενικής αδυναμίας να πληρώσω το ταμείο μου, έχω μείνει ακάλυπτος. Αντιμετωπίζω σοβαρό πρόβλημα υγείας. Η καρδιά μου δεν είναι καλά. Είμαι με μπαλονάκι. Αναγκάζομαι να πληρώνω φάρμακα και γιατρούς από την τσέπη μου. Κοστίζουν 100 ευρώ τον μήνα. Τα καλύπτω όλα εγώ. Ο ΟΑΕΕ δεν δίνει φράγκο. Να σας πω κάτι; Δεν φταίνε οι ελεύθεροι επαγγελματίες για την κατάσταση αυτή. Δεν λήστεψαν αυτοί το ταμείο τους. Για αυτό φταίνε οι κυβερνήσεις. Βάζω και την σημερινή μέσα, που δεν κάνει απολύτως τίποτα για να βοηθήσει τους ελεύθερους επαγγελματίες. Κάποτε είχαμε αποθεματικά. Με μια απόφαση…εξαφανίστηκαν. Ποιος φταίει; Όχι εμείς πάντως. Είναι πάντως θλιβερό και εξοργιστικό να δουλεύεις τόσα χρόνια, να πληρώνεις τόσα χρόνια, για να καταλήξεις με τις παροχές…ανέργου».


ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΑΛΣΑΜΙΔΗΣ

Νέα δολοφονία ! Ανασφάλιστη πέθανε ψάχνοντας χειρουργείο!




Του Σάκη Αποστολάκη
Ανεργοι καρκινοπαθείς εκλιπαρούν στα νοσοκομεία να τους παρασχεθεί νοσηλεία, αλλά τους κλείνουν την πόρτα επειδή δεν έχουν να πληρώσουν

Ανασφάλιστη καρδιοπαθής από τη Θεσσαλονίκη που έπρεπε να χειρουργηθεί επειγόντως πέθανε, επειδή δεν τη δέχονταν τα νοσοκομεία γιατί δεν μπορούσε να πληρώσει. Πριν από δύο μήνες η 60χρονη είχε μιλήσει για τον Γολγοθά της, μαζί με άλλους ανασφάλιστους με σοβαρό πρόβλημα υγείας, σε συνέντευξη Τύπου που είχε δώσει το Κοινωνικό Ιατρείο Αλληλεγγύης Θεσσαλονίκης (ΚΙΑ).

Η γυναίκα είχε διαγνωστεί με ανεύρυσμα θωρακικής αορτής και έπρεπε να χειρουργηθεί άμεσα. Αλλά τα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης της έκλειναν την πόρτα, επειδή ήταν ανασφάλιστη. Ετσι απευθύνθηκε στο ΚΙΑ Θεσσαλονίκης, όπου οι γιατροί της έδιναν φαρμακευτική αγωγή, αλλά και έψαχναν παράλληλα να βρουν νοσοκομείο που θα τη χειρουργήσει. Δύο μήνες μετά, τη δέχτηκε νοσοκομείο της πόλης. Αλλά η άτυχη γυναίκα πέθανε λίγο πριν μπει στο χειρουργείο.

Οπως καταγγέλλει η γιατρός, μέλος του ΚΙΑ Θεσσαλονίκης, Χριστίνα Κυδωνά, όποια νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης είχαν αρχικά υποσχεθεί ότι θα δέχονται τα επείγοντα περιστατικά ανασφάλιστων ασθενών, τελικά αθέτησαν την υπόσχεσή τους και ζήτησαν από τους ασθενείς την πληρωμή των νοσηλίων. Υπογραμμίζει ακόμη ότι ανασφάλιστοι ασθενείς που πηγαίνουν στα νοσοκομεία, μόλις πληροφορούνται ότι πρέπει να πληρώσουν τα νοσήλια, αναγκάζονται να φύγουν φοβούμενοι ότι η εφορία μπορεί να τους πάρει και το σπίτι.

«Αυτό έχει αποτέλεσμα να αυξάνεται η νοσηρότητα και στο τέλος το κόστος για τη πολιτεία να είναι υψηλότερο», τονίζει η Χρ. Κυδωνά. Επισημαίνει επίσης ότι πρόκειται για ασθενείς που τώρα είναι άνεργοι και ανασφάλιστοι, αλλά όσα χρόνια δούλευαν είχαν παρακρατήσεις για τις ασφαλιστικές τους εισφορές και τη νοσηλεία τους. Αναφορικά με το χαράτσι των 25 ευρώ στα νοσοκομεία, η Χρ. Κυδωνά τονίζει ότι επί χρόνια ο κόσμος πλήρωνε και πληρώνει ασφαλιστικές εισφορές ακριβώς για να μπορεί να νοσηλεύεται στα νοσοκομεία, και το κράτος έχει την υποχρέωση να εξασφαλίζει στους πολίτες τη δωρεάν πρόσβασή τους στη δημόσια υγεία.

Το Κοινωνικό Ιατρείο Αλληλεγγύης Θεσσαλονίκης καλεί αύριο φορείς και συλλογικότητες της πόλης σε συζήτηση για το δικαίωμα στην Υγεία· η εκδήλωση θα γίνει στις 7 το βράδυ στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης. «Οι δολοφονικοί αποκλεισμοί από την υγεία μας αφορούν όλους μας, ντόπιους ή μετανάστες», αναφέρεται στην πρόσκληση. Παράλληλα, το Κοινωνικό Ιατρείο Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με τα Κοινωνικά Ιατρεία που λειτουργούν και στις άλλες πόλεις της χώρας, οργανώνουν πανελλαδική παρέμβαση για τους ανασφάλιστους, τους οποίους τα δημόσια νοσοκομεία και ο δημόσιος τομέας Υγείας πετούν στο δρόμο για να πεθάνουν αβοήθητοι.

Την ίδια στιγμή, η πρόεδρος του Συλλόγου Καρκινοπαθών Μακεδονίας-Θράκης Περσεφόνη Μήττα καταγγέλλει ότι άνεργοι ανασφάλιστοι καρκινοπαθείς που βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο της νόσου εκλιπαρούν στα νοσοκομεία να τους παρασχεθεί νοσηλεία, αλλά τους κλείνουν την πόρτα επειδή δεν έχουν να πληρώσουν. Η κ. Μήττα κάνει λόγο για «σύγχρονο Καιάδα καρκινοπαθών», φαινόμενο που έκανε την εμφάνισή του το 2012 και έκτοτε συνεχίζεται και διογκώνεται, καθώς όλο και περισσότεροι καρκινοπαθείς μένουν άνεργοι και ανασφάλιστοι και χρήζουν νοσηλείας, αλλά αυτό δεν συγκινεί το σύστημα δημόσιας Υγείας.

Μια άλλη παράμετρο διάλυσης του δημόσιου τομέα Υγείας πλήρωσε με τη ζωή του ένας άντρας από την Παλιουριά Γρεβενών. Στις 28-12-2013 αισθάνθηκε αδιαθεσία. Οι δικοί του κάλεσαν ασθενοφόρο από το Κέντρο Υγείας Δεσκάτης, αλλά η απάντηση που πήραν ήταν ότι δεν υπήρχε οδηγός. Αποτέλεσμα ήταν ο άτυχος άντρας να πεθάνει αβοήθητος. Το τραγικό περιστατικό καταγγέλλει με έγγραφό του προς το υπουργείο Υγείας ο πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Παλιουριάς Αθανάσιος Μπύλλος. Οπως επισημαίνει, εκτός του ότι δεν υπάρχει οδηγός για το ασθενοφόρο, το ίδιο το όχημα είναι παλιό και ακατάλληλο, ιδίως για να κινηθεί στις χιονισμένες περιοχές των Γρεβενών, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζει κίνδυνο η υγεία των πολιτών.

Πηγή : enet.gr

Οδύσσεια ανασφάλιστων στα νοσοκομεία

Από «σαράντα κύματα» περνούν οι ανασφάλιστοι πολίτες για να εξυπηρετηθούν στα δημόσια νοσοκομεία. Η αλήθεια είναι ότι μέχρι πριν από λίγο καιρό όσοι δεν είχαν ασφαλιστική κάλυψη δεν μπορούσαν να περάσουν το κατώφλι των νοσηλευτικών ιδρυμάτων, παρά μόνο αν ήταν επείγοντα περιστατικά ή πλήρωναν κανονικά τη νοσηλεία τους. Το εμπόδιο αυτό ξεπεράστηκε πρόσφατα με την απόφαση του υπουργού Υγείας. Από τον άλλον μήνα οι πολίτες που έχουν απολέσει την ασφαλιστική τους κάλυψη θα μπορούν να έχουν πρόσβαση και στη φαρμακευτική περίθαλψη.

Και αυτό είναι πράγματι ένα θετικό βήμα. Οι γιατροί φοβούνται τους «Ράμπο» Πλην όμως οι συγκεκριμένοι πολίτες, οι οποίοι πρέπει να κάνουν εισαγωγή σε κάποιο νοσοκομείο προκειμένου να υποβληθούν σε χειρουργική επέμβαση, αντιμετωπίζουν καθημερινά γραφειοκρατικές δυσκολίες. Πρέπει να καταθέσουν τα δικαιολογητικά και να υποβάλουν το αίτημά τους, το οποίο θα εξεταστεί από την τριμελή επιτροπή του νοσοκομείου και το διοικητικό συμβούλιο. Ηδη υπάρχει μια μικρή γκρίνια από τους διευθυντές ιατρικής υπηρεσίας και προέδρους των τριμελών επιτροπών, καθώς νιώθουν ότι το βάρος πέφτει πάνω τους και ότι μπαίνουν στο στόχαστρο των «Ράμπο» Υγείας. «Μπορεί να έρθουν ανά πάσα στιγμή ελεγκτές του ΣΕΥΥΠ (Σώμα Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας Πρόνοιας) για να ελέγξουν τις διαδικασίες και να δουν αν οι αποφάσεις είναι οι σωστές» δηλώνει γιατρός μεγάλου νοσοκομείου της Αττικής.

Σύμφωνα με την απόφαση για τους ανασφάλιστους, σε κάθε νοσοκομείο έχουν συγκροτηθεί τριμελείς επιτροπές αποτελούμενες από τον διευθυντή ιατρικής υπηρεσίας, τον συντονιστή διευθυντή του αντίστοιχου τομέα και τον διευθυντή της διοικητικής και της οικονομικής υπηρεσίας. Δωρεάν περίθαλψη μόνο με γνωμάτευση Σε όσους έχουν πρόβλημα υγείας παρέχεται δωρεάν νοσοκομειακή περίθαλψη μόνο εφόσον αυτοί προσκομίσουν με αίτησή τους ιατρική γνωμάτευση υπογεγραμμένη από τον θεράποντα γιατρό και τον προϊστάμενο του αντίστοιχου τμήματος στην τριμελή επιτροπή του νοσοκομείου στο οποίο έχουν παραπεμφθεί. Ο πρόεδρος της επιτροπής πρέπει να κάνει εισήγηση στο διοικητικό συμβούλιο του νοσοκομείου για την έγκριση της δαπάνης. Να σημειωθεί ότι οι εν λόγω ασθενείς παραπέμπονται σε νοσοκομεία του ΕΣΥ από γιατρούς των μονάδων υγείας του ΠΕΔΥ (Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας) ή των τακτικών εξωτερικών ιατρείων των νοσοκομείων.

Οι αποφάσεις των τριμελών επιτροπών και των διοικητικών συμβουλίων των νοσοκομείων μπορούν να υπόκεινται σε έλεγχο από το ΣΕΥΥΠ. Το θέμα συζήτησαν οι εκπρόσωποι του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου (ΠΙΣ) με τον αναπληρωτή υπουργό Υγείας κ. Λεωνίδα Γρηγοράκο το μεσημέρι της Παρασκευής. Ο κ. Γρηγοράκος είπε ότι έχουν προϋπολογίσει για τη νοσηλεία και τη φαρμακευτική περίθαλψη των ανασφάλιστων 240 εκατ. ευρώ ετησίως. Οι γιατροί έθεσαν θέμα Κλειστών Ενοποιημένων Νοσηλείων (ΚΕΝ). Οπως του είπαν, «αν δεν αλλάξει το σύστημα των ΚΕΝ δεν θα φθάσουν τα χρήματα». Αξιο αναφοράς είναι ότι ακόμη και σήμερα ο ακριβής αριθμός των ανασφάλιστων πολιτών δεν είναι γνωστός. Σύμφωνα με την πρόβλεψη του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, η ετήσια δαπάνη για την κάλυψη της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης των πολιτών θα ανέλθει σε 340 εκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο, οι εκτιμήσεις για το δεύτερο εξάμηνο του 2014 μιλούν για 100 εκατομμύρια ευρώ. «Θα παρακολουθούμε μήνα με τον μήνα τη δαπάνη και θα την προσαρμόζουμε στα δεδομένα» είχε δηλώσει προ ολίγων ημερών ο υπουργός Υγείας κ. Μάκης Βορίδης.

«Ασπιρίνες» τα μέτρα για τους ανασφάλιστους


Αιμίλιος Νεγκής - virus.com.gr

Άνθρακες ο θησαυρός με τα μέτρα που ανακοίνωσε χθες ο Άδωνις για τους ανασφάλιστους. Και έτσι εξηγείται ότι η Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφεται λίγες ημέρες μετά τις εκλογές. Αν υπογράφονταν πριν, θα τους έπαιρναν με τις πέτρες…

Όποιος λοιπόν ανασφάλιστος χρειάζεται νοσηλεία θα μπλέξει σε ένα γραφειοκρατικό κυκεώνα. Καταρχάς, θα πρέπει να λάβει γνωμάτευση από γιατρό της πρωτοβάθμιας φροντίδας ότι χρήζει νοσηλείας. Πιθανολογώ γιατρό του ΠΕΔΥ και όχι ιδιώτη συμβεβλημένο.

Η γνωμάτευση αυτή όμως δεν είναι αρκετή. Η περίπτωσή του θα εξετάζεται από τριμελείς επιτροπές που θα συσταθούν σε κάθε νοσοκομείο! Δηλαδή, τρεις άλλοι γιατροί που θα ορίσει προφανώς ο κομματικά επιλεγμένος διοικητής του νοσοκομείου, θα εξετάσουν αν η γνωμάτευση του συναδέλφου τους είναι σωστή!

Ο υπουργός Υγείας δήλωσε χθες πως πρέπει να μπουν αυτοί οι κανόνες για να αποτραπεί η κατάχρηση. Λες και υπάρχουν χιλιάδες Έλληνες ανασφάλιστοι που θέλουν χωρίς σοβαρό λόγο υγείας να εισαχθούν στα δημόσια νοσοκομεία! Για να βάλουν μέσα το σύστημα…
Ο μοναδικός λόγος που ένας γιατρός θα «έλεγε ψέματα» για έναν ανασφάλιστο ασθενή του ότι χρήζει νοσηλείας είναι για να μπορεί να λάβει τα φάρμακά του χωρίς οικονομική επιβάρυνση… Αυτό λοιπόν θέλει να αποφύγει η κυβέρνηση. Όμως, αυτό είναι το μεγάλο πρόβλημα με τους ανασφάλιστους: η κάλυψη της δαπάνης για τη φαρμακευτική θεραπεία.

Χθες, ο Άδωνις σφύριξε αδιάφορα για το θέμα. Είπε γενικόλογα ότι εκκρεμούν συνεννοήσεις με τον ΕΟΠΥΥ, αλλά δεν δεσμεύτηκε ούτε για το πώς ούτε και για το πότε θα ρυθμιστεί το ζήτημα. Μάλλον περιμένει να κάνουν και άλλες δωρεές οι φαρμακοβιομηχανίες…


Σήμερα, χιλιάδες ανασφάλιστοι που έχουν κάποιο χρόνιο πρόβλημα, όπως διαβήτη, υπέρταση ή χοληστερίνη, δεν παίρνουν την αναγκαία θεραπεία. Και δυστυχώς, οδηγούνται στα νοσοκομεία ως επείγοντα από επιπλοκές που οφείλονται στο γεγονός ότι η νόσος τους δεν αντιμετωπίζεται όπως πρέπει. Και έτσι αυξάνεται κατακόρυφα το κόστος!

Ας το πει ξεκάθαρα λοιπόν η κυβέρνηση και ας πάψει να μας κοροϊδεύει. Ας δηλώσει ότι δεν υπάρχουν τα χρήματα για να καλύψει τη φαρμακευτική περίθαλψη των ανασφάλιστων. Έτσι και αλλιώς, με τόσο χαμηλούς προϋπολογισμούς σε ΕΟΠΥΥ και ΕΣΥ για τα φάρμακα, όπως πάμε, δεν θα υπάρχουν χρήματα για τους ασφαλισμένους…

Το καίριο ερώτημα όμως είναι: Αν αντί για τον ΕΟΠΥΥ, τα χρήματα για την ιατρογφαρμακευτική περίθαλψη όλων των Ελλήνων τα διαχειριζόταν μία μεγάλη ασφαλιστική εταιρεία, μήπως τα χρήματα θα ήταν επαρκή; Πολύ φοβάμαι ότι όλοι γνωρίζουμε την απάντηση…
Το έχω πει και άλλη φορά. Το πρόβλημα δεν είναι αν φτάνουν τα διαθέσιμα χρήματα για τις ανάγκες υγείας των Ελλήνων. Αλλά αν φτάνουν για να πληρωθούν οι μισθοί στο ΕΣΥ και να αμειφθούν οι ιδιωτικοί πάροχοι. Προφανώς όχι…

Οι 10+4 ανατροπές σε εργασιακό και ασφαλιστικό

Τι αλλάζει και τι καθιερώνεται με το πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε ως επιστέγασμα της συμφωνίας κυβέρνησης- τρόικας

Δέκα συν τέσσερις αλλαγές στο ασφαλιστικό και στο εργασιακό περιβάλλον καθιερώνει το πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε πρόσφατα και αποτελεί το επιστέγασμα της συμφωνίας κυβέρνησης και τρόικας. Ειδικότερα:
1 Εξόφληση αποδοχών - εκκαθαριστικό σημείωμα. Φυσικά ή νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου υποχρεούνται κατά την εξόφληση των αποδοχών του προσωπικού να χορηγούν εκκαθαριστικό σημείωμα, ή, σε περίπτωση εφαρμογής μηχανογραφικού συστήματος, ανάλυση μισθοδοσίας. Οι πάσης φύσεως αποδοχές του προσωπικού και οι επ' αυτών κρατήσεις πρέπει να απεικονίζονται αναλυτικά. Δεν απαιτείται υπογραφή του εργαζομένου σε αποδεικτικό χορήγησης του εκκαθαριστικού σημειώματος. Δεν απαιτείται η υπογραφή του εργαζομένου πλέον.
2 Αδεια και επίδομα αδείας. Κάθε εργοδότης οφείλει να τηρεί ειδικό βιβλίο, το οποίο δύναται να είναι και σε μορφή μηχανογραφημένων σελίδων. Το ειδικό βιβλίο ή οι μηχανογραφημένες σελίδες πρέπει να φέρουν τα στοιχεία της επιχείρησης, την ένδειξη «Βιβλίο αδειών» και να περιλαμβάνει τις παρακάτω στήλες: Ονοματεπώνυμο μισθωτών, ημερομηνία πρόσληψης, αριθμός δικαιούμενων ημερών αδείας, χρονολογία έναρξης και λήξης χορηγηθείσας αδείας, αποδοχές αδείας, επίδομα αδείας. Ειδικώς, οι αποδοχές αδείας και το επίδομα αδείας συμπληρώνονται στο σύνολό τους μέχρι το τέλος του σχετικού ημερολογιακού έτους λήψης της κανονικής άδειας.
Τα ανωτέρω στοιχεία πρέπει να είναι στη διάθεση των Επιθεωρητών Εργασίας του ΣΕΠΕ που ασκούν τον έλεγχο και την εποπτεία της εφαρμογής του παρόντος.
Ο εργοδότης υποχρεούται να γνωστοποιεί ηλεκτρονικά στο πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας ΣΕΠΕ-ΟΑΕΔ-ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, με την ονομασία «ΕΡΓΑΝΗ», εντός του μηνός Ιανουαρίου, στοιχεία των εργαζομένων που έλαβαν την ετήσια άδεια και το επίδομα αδείας κατά το προηγούμενο ημερολογιακό έτος.
Σε περίπτωση μη τήρησης της υποχρέωσης αυτής επιβάλλονται από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα, εις βάρος του εργοδότη, κυρώσεις, σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν.3996/2011 (Α' 170) όπως ισχύει.
Με υπουργική απόφαση δύναται να ρυθμίζονται κάθε όρος και αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσης.
Με την αλλαγή αυτή, σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, απλοποιείται το περιεχόμενο του βιβλίου αδειών που οφείλουν να τηρούν οι εργοδότες, ενώ ταυτόχρονα καταργείται η υποχρέωσή τους να διατηρούν το εν λόγω βιβλίο επί πενταετία. Παράλληλα, διευκολύνεται το ελεγκτικό έργο των Επιθεωρήσεων Εργασίας με τη θέσπιση της υποχρέωσης των εργοδοτών να γνωστοποιούν, ετησίως, ηλεκτρονικά, στο πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας ΣΕΠΕ-ΟΑΕΔ-ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, με την ονομασία «ΕΡΓΑΝΗ», συνολικά στοιχεία για τη χορήγηση των αδειών και του επιδόματος αδείας, στους εργαζόμενούς τους.
3 Οι εισφορές των ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ καταβάλλονται μηνιαίως, αντί ανά δίμηνο. Οι εισφορές καταβάλλονται από τους υπόχρεους ασφαλισμένους μηνιαίως και μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα εκείνου στον οποίο ανάγονται, διαφορετικά από την πρώτη ημέρα του μεθεπόμενου μήνα καθίστανται καθυστερούμενες και υπόκεινται σε επιβαρύνσεις, σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις.
Με απόφαση του υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και ύστερα από γνώμη του δ.σ. του ΟΑΕΕ, που εκδίδεται εντός διμήνου από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, καθορίζονται ο χρόνος έναρξης και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παραγράφου αυτής.
Επειδή η καταβολή του ποσού δύο μηνιαίων εισφορών μαζί, λόγω της παρούσης οικονομικής συγκυρίας, προκαλεί, σε πολλές περιπτώσεις, αδυναμία στους ασφαλισμένους να ανταποκριθούν στην υποχρέωση αυτή και στο πλαίσιο της προσπάθειας για μεγαλύτερη διευκόλυνση αυτών, αλλά και για την αποτελεσματικότερη παρακολούθηση του τρόπου είσπραξης των εισφορών, προτείνεται η θέσπιση διάταξης με την οποία η διμηνιαία καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών του ΟΑΕΕ γίνεται μηνιαία.
4 Στις περιπτώσεις υποχρεωτικής ασφάλισης στο ΙΚΑ ΕΤΑΜ και στον ΟΑΕΕ, ο ασφαλισμένος υπάγεται υποχρεωτικά στον ΟΑΕΕ, εφόσον ο χρόνος ασφάλισης στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ υπολείπεται των 25 ημερών ασφάλισης ανά μήνα.
«Σε περίπτωση που προκύπτει υποχρεωτική ασφάλιση στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και στον ΟΑΕΕ, ο ασφαλισμένος υπάγεται υποχρεωτικά στον ΟΑΕΕ, για το σύνολο του χρόνου της παράλληλης απασχόλησης, χωρίς δικαίωμα επιλογής ασφαλιστικού οργανισμού, εφόσον ο χρόνος ασφάλισης στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ υπολείπεται των είκοσι πέντε (25) ημερών ασφάλισης ανά μήνα.
Πρόσωπα που εξαιρέθηκαν από την υποχρεωτική ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ή του ΟΑΕΕ με τις διατάξεις του άρθρου 39 του ν. 2084/1992, όπως αυτές ίσχυσαν μέχρι τη συμπλήρωσή τους από τις διατάξεις του παρόντος, επανεξετάζονται με τις διατάξεις του νόμου αυτού μετά τη λήξη της χορηγηθείσας εξαίρεσής τους.
Εκκρεμείς αιτήσεις - ενστάσεις ενώπιον των αρμοδίων διοικητικών οργάνων που κρίνονται μετά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου αντιμετωπίζονται σύμφωνα με τις διατάξεις του πρώτου εδαφίου της παραγράφου αυτής.
Οι «νέοι» ασφαλισμένοι, που από την ισχύουσα νομοθεσία υπάγονται στην υποχρεωτική ασφάλιση περισσοτέρων του ενός φορέων (όπως στην περίπτωση παράλληλης μισθωτής απασχόλησης στην ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και αυτοαπασχόλησης στην ασφάλιση του ΟΑΕΕ), μπορούν να επιλέξουν την υποχρεωτική ασφάλιση ενός από τους φορείς αυτούς.
Ωστόσο, από τη μέχρι σήμερα εφαρμογή των διατάξεων αυτών, παρατηρείται ότι τα πρόσωπα αυτά επιλέγουν την ασφάλισή τους στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ως μισθωτοί, πραγματοποιώντας όμως, εκτός ελάχιστων περιπτώσεων, ολίγο αριθμό ημερών ασφάλισης το μήνα, αποφεύγοντας έτσι την ασφάλισή τους στον ΟΑΕΕ στον οποίο υποχρεωτικά ασφαλίζονται ολόκληρο το μήνα ως ασκούντα κατά κύρια δραστηριότητα ελεύθερο επάγγελμα.
Επειδή το φαινόμενο αυτό της μειωμένης ασφάλισης των «νέων» ασφαλισμένων αποβαίνει εις βάρος των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων τους, καθώς παρατηρείται εισφοροδιαφυγή και εισφοροαποφυγή, με συνέπεια την απώλεια εσόδων από τους ασφαλιστικούς φορείς (ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και ΟΑΕΕ), προτάθηκε, για την αντιμετώπιση της πραγματικής ασφάλισης των περιπτώσεων αυτών, η θέσπιση της ανωτέρω διάταξης.
5 Οι ορκωτοί ελεγκτές - λογιστές, που είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΣΟΕΛ, υπάγονται από 1ης.7.2014 στην υποχρεωτική ασφάλιση του ΟΑΕΕ. Δυνατότητα παραμονής στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ έχουν μόνο όσοι έχουν συμπληρώσει 25 έτη ασφάλισης στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ την 1η.7.2014.
Με αίτησή τους, που υποβάλλεται εντός 6 μηνών από την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού, δύνανται να εξαιρούνται από την ασφάλιση στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και να υπάγονται στην υποχρεωτική ασφάλιση του ΟΑΕΕ.
6 Οι ασφαλιστικοί οργανισμοί για την είσπραξη των ληξιπρόθεσμων ασφαλιστικών εισφορών μπορούν να παρακρατούν τα οφειλόμενα ποσά από τις πάσης φύσεως καταβολές, πληρωμές, επιδοτήσεις, αποζημιώσεις, επιχορηγήσεις και δανειοδοτήσεις που καταβάλλονται από το Δημόσιο, ΝΠΔΔ και λοιπούς φορείς του δημοσίου τομέα, με τη μνημονευόμενη διαδικασία.
Συμψηφίζονται υποχρεωτικά με οφειλές προς τους Οργανισμούς Κοινωνικής Ασφάλισης τα ποσά που προέρχονται από επιστροφές ΦΠΑ και Φόρου εισοδήματος. Με ΚΥΑ καθορίζονται οι προϋποθέσεις, η διαδικασία του συμψηφισμού, ο τρόπος απόδοσης των ποσών στον οικείο Ασφαλιστικό Οργανισμό και κάθε άλλη λεπτομέρεια.
7 Το Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ) θα λειτουργεί με βάση το διανεμητικό σύστημα για όσους ασφαλίζονται πρώτη φορά από 1ης- 1-2014, αντί 1ης-1-2001 που ισχύει, ενώ ο καθορισμός της σύνταξης με βάση το συντελεστή βιωσιμότητας του άρθρου 42 του ν. 4052/2012 αρχίζει από 1ης-7- 2014. Από 1ης-1-2015 οι λοιποί φορείς Επικουρικής Ασφάλισης αρμοδιότητας του υπουργείου Εργασίας και οι τομείς του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Απασχολουμένων στα Σώματα Ασφαλείας λειτουργούν με βάση το διανεμητικό σύστημα και για τον καθορισμό του ποσού σύνταξης εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις του άρθρου 42 του ν.4052/2012.
8 Καταργούνται από 1ης.7.2014 η εργοδοτική εισφορά (1%) και η εργατική εισφορά (1%) υπέρ του ΔΛΟΕΜ του ΟΑΕΔ, καθώς και η ειδική εισφορά των εργοδοτών (1%) για την επιδότηση των στρατευμένων μισθωτών. Παράλληλα, καταργούνται και οι αντίστοιχες παροχές.
* Περιορίζονται, από 1ης.7.2014, οι πόροι του ΛΑΕΚ απ' 0,81% σε 0,46% και επιμερίζονται ως ακολούθως:
- Εργοδοτική εισφορά 0,24% υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού Προγραμμάτων Επαγγελματικής Κατάρτισης και Εκπ/σης,
- Εργοδοτική εισφορά 0,12% υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού Ανεργίας και 0,10% εισφορά εργαζομένων υπέρ του ίδιου λογαριασμού (Ανεργίας).
* Περιορίζεται, από 1ης-7-2014, η εργοδοτική εισφορά υπέρ του κλάδου παροχών ασθένειας και μητρότητας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ από το 0,80% στο 0,25%.
* Καταργούνται από 1ης-1-2015 οι κοινωνικοί πόροι που έχουν θεσπιστεί για την ενίσχυση των αναφερομένων Ταμείων.
* Από 1ης-1-2015 αντικαθίσταται ο πόρος του Ασφαλιστικού Κεφαλαίου Αλληλεγγύης Γενεών (4% επί των ετησίων συνολικών εσόδων από το ΦΠΑ), με ετήσια επιχορήγηση του κρατικού προϋπολογισμού, ισόποση του εισπραττόμενου πόρου. Το ίδιο ισχύει και με τα έσοδα από πάγια τέλη χαρτοσήμου υπέρ του ΟΑΕΕ.
9 Επαναδιατυπώνονται οι διατάξεις που θέτουν περιορισμούς ή απαγορεύσεις στην απασχόληση μισθωτών σε έμμεσο εργοδότη με σύμβαση προσωρινής απασχόλησης.
**«β) Οταν ο έμμεσος εργοδότης το προηγούμενο τρίμηνο είχε πραγματοποιήσει απολύσεις εργαζομένων της ίδιας ειδικότητας για οικονομοτεχνικούς λόγους ή το προηγούμενο εξάμηνο ομαδικές απολύσεις ιδίων ειδικοτήτων».
Η περίπτωση ε' του άρθρου 116 του ν. 4052/2012 αντικαθίσταται ως εξής:
«ε) Οταν ο απασχολούμενος υπάγεται στις ειδικές διατάξεις περί ασφαλίσεων εργατοτεχνιτών οικοδόμων, εξαιρουμένων των εργατοτεχνιτών οικοδόμων που απασχολούνται σε έργα αρχικού προϋπολογισμού 10.000.000,00 ευρώ και άνω, τα οποία χρηματοδοτούνται ή συγχρηματοδοτούνται από εθνικούς πόρους και διεξάγονται μετά από παραχώρηση ή εργολαβία για λογαριασμό του Δημοσίου, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ α' και β' βαθμού, δημόσιων, δημοτικών και κοινοτικών επιχειρήσεων δημόσιας ή κοινής ωφέλειας και γενικά επιχειρήσεων και οργανισμών του ευρύτερου δημόσιου τομέα, όπως αυτός καθορίζεται από την κάθε φορά ισχύουσα νομοθεσία. Για τους απασχολούμενους οικοδόμους σε έμμεσο εργοδότη με σύμβαση προσωρινής απασχόλησης υπόχρεος υποβολής Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης (ΑΠΔ) και καταβολής των αναλογουσών ασφαλιστικών εισφορών στους οικείους φορείς κοινωνικής ασφάλισης είναι η Επιχείρηση Προσωρινής Απασχόλησης (ΕΠΑ)»,
**Η παράγραφος 1 του άρθρου 124 του ν. 4052/2012 αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Για την παροχή εργασίας με τη μορφή της προσωρινής απασχόλησης απαιτείται η προηγούμενη έγγραφη σύμβαση εργασίας ορισμένου ή αορίστου χρόνου. Η σύμβαση καταρτίζεται μεταξύ της ΕΠΑ (άμεσος εργοδότης) και του μισθωτού και σε αυτήν πρέπει απαραιτήτως να αναφέρονται οι όροι εργασίας και η διάρκειά της, οι όροι παροχής της εργασίας στον ή στους έμμεσους εργοδότες, οι όροι αμοιβής και ασφάλισης του μισθωτού, καθώς και κάθε άλλο στοιχείο το οποίο, κατά την καλή πίστη και τις περιστάσεις, πρέπει να γνωρίζει ο μισθωτός αναφορικά με την παροχή της εργασίας του.
Οι αποδοχές του μισθωτού που δεν παρέχει εργασία σε έμμεσο εργοδότη δεν μπορεί να είναι κατώτερες από τις προβλεπόμενες στον εκάστοτε νομοθετικώς καθορισμένο νόμιμο κατώτατο μισθό και κατώτατο ημερομίσθιο για τους εργαζόμενους ιδιωτικού δικαίου όλης της χώρας.
Εάν κατά το χρόνο κατάρτισης της σύμβασης αυτής δεν είναι δυνατή η μνεία του συγκεκριμένου έμμεσου εργοδότη ή ο προσδιορισμός του χρόνου, που θα προσφέρει σε αυτόν την εργασία του, θα πρέπει να αναφέρεται στη σύμβαση το πλαίσιο των όρων και των συνθηκών για την παροχή εργασίας σε έμμεσο εργοδότη».
**Η παράγραφος 3 του Αρθρου 124 του ν. 4052/2012 αντικαθίσταται ως εξής:
«3. Με σύμβαση, που καταρτίζεται εγγράφως μεταξύ της ΕΠΑ και του έμμεσου εργοδότη, ορίζονται ειδικότερα τα του τρόπου αμοιβής και ασφάλισης του εργαζομένου για το χρόνο που ο μισθωτός προσφέρει τις υπηρεσίες του στον έμμεσο εργοδότη. Ο έμμεσος εργοδότης πρέπει να προσδιορίζει, πριν τεθεί στη διάθεσή του ο εργαζόμενος με τη σύμβαση, τα απαιτούμενα επαγγελματικά προσόντα ή ικανότητες, την ειδική ιατρική παρακολούθηση και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της προς κάλυψη θέσης εργασίας. Οφείλει επίσης να επισημαίνει τους μεγαλύτερους ή ιδιαίτερους κινδύνους που έχουν σχέση με τη συγκεκριμένη εργασία. Η ΕΠΑ υποχρεούται να γνωστοποιήσει τα στοιχεία αυτά στους μισθωτούς».
10 Ο κατώτατος μισθός των ανέργων άνω των 25 ετών, με διάρκεια ανεργίας μεγαλύτερη των 12 μηνών, όταν προσλαμβάνονται ως υπάλληλοι προσαυξάνεται με ποσοστό 5% για κάθε τριετία και συνολικά με 15% για προϋπηρεσία 9 ετών και άνω (ισχύει προσαύξηση 10% και μέχρι 30% συνολικά).
Στο πλαίσιο ανάσχεσης της ανεργίας ο ΟΑΕΔ καταρτίζει και εκπονεί προγράμματα κοινωφελούς εργασίας, συγχρηματοδοτούμενα από πόρους του ΕΣΠΑ για τα έτη 2014 - 2015 και για ανέργους με συνεχόμενη ανεργία μεγαλύτερη των 12 μηνών.
11 Καταργείται ο ΟΠΑΔ και συστήνονται στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δύο τομείς (Ασφαλισμένων Δημοσίου και Ασφαλισμένων Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων) με λογιστική και οικονομική αυτοτέλεια.
**Για τη λειτουργία των δύο αυτοτελών τομέων συνιστάται στην Κεντρική Υπηρεσία του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ μία Διεύθυνση, με τέσσερα τμήματα.
**Το σύνολο του μόνιμου και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου προσωπικού του ΟΠΑΔ τίθεται σε καθεστώς διαθεσιμότητας για 15 ημέρες και στη συνέχεια μετατάσσονται ή μεταφέρονται σε οργανικές θέσεις που συνιστώνται στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με τη μνημονευόμενη διαδικασία. Ο δικηγόρος με έμμισθη εντολή που υπηρετεί στον ΟΠΑΔ μεταφέρεται με την ίδια εργασιακή σχέση στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.
**Οι πόροι, η κινητή και ακίνητη περιουσία του ΟΠΑΔ περιέρχονται στους δύο νέους τομείς του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ κ.λπ.
12 Για τις οικοδομικές εργασίες, τις εργασίες σε εργοτάξια οικοδομών και τα πάσης φύσεως έργα αρμοδιότητας πολιτικού μηχανικού μπορεί να καθορίζονται, με αποφάσεις του υπουργού Εργασίας, με διαφορετικό τρόπο οι υποχρεώσεις των εργοδοτών για την τήρηση εντύπων - βιβλίων ή μελετών, σχετικά με θέματα του φακέλου ασφαλείας, το ημερολόγιο μέτρων ασφαλείας, το ειδικό βιβλίο ατυχημάτων κ.λπ., σε σχέση με το υφιστάμενο πλαίσιο.
13 Καταργούνται από 1ης.7.2014:
* Η απόδοση στους ασφαλιστικούς φορείς του προσωπικού της ΕΛ.ΑΣ. ποσοστού 4% επί των εισπρακτέων από τρίτους εσόδων, για την παροχή υπηρεσιών προς αυτούς. Εφεξής το ποσοστό αυτό αποτελεί έσοδο του κρατικού προϋπολογισμού.
* Η απόδοση στο Ταμείο Αρωγής Υπαλλήλων Αστυνομίας Πόλεων ποσοστού επί των επιβαλλόμενων σε χρήμα ποινών, εκποίησης υλικού κ.λπ. Εφεξής τα ποσά αυτά αποτελούν έσοδο του κρατικού προϋπολογισμού.- Η κράτηση 3% επί των προμηθειών που πραγματοποιούνται για λογαριασμό του ΤΕΑΠΑΣΑ/ΤΠΑΣ.
* Ο πόρος 2% υπέρ του ΤΑΠΠ - ΟΣΕ (νυν ΤΠΠ - ΟΣΕ) επί των τιμολογίων των σιδηροδρομικών εισιτηρίων.
* Το ειδικό παράβολο υπέρ ΜΤΣ, Αεροπορίας, Ναυτικού.
* Η απόδοση ποσοστού από τον προϋπολογισμό του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου στη Δ/νση Τοπογραφικής του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
* Ο πόρος υπέρ του Ταμείου Πρόνοιας Προσωπικού Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (2% επί των εκτελούμενων έργων και προμηθειών του Οργανισμού).
* Οι αποδόσεις υπέρ ΟΓΑ, ΤΕΒΕ, ΤΑΕ και Ελληνικού Ινστιτούτου Αλλοδαπού και Διεθνούς Δικαίου, από τα ποσά που προέρχονται από χρηματικές ποινές ή από μετατροπή σε χρήμα των στερητικών της ελευθερίας ποινών.
* Το παράβολο υπέρ του ΚΤΓΚ και Δασών. Εφεξής τα έσοδα του παραβόλου αυτού αποτελούν δημόσια έσοδα.
14 Αύξηση ακατάσχετου ποσού μισθών και συντάξεων.
Με την τροποποίηση της διάταξης του άρθρου 31 του ΚΕΔΕ, αυξάνεται το όριο του ακατάσχετου ποσού μισθών, συντάξεων ή ασφαλιστικών βοηθημάτων των οφειλετών του Δημοσίου, στα χέρια του εργοδότη τους ή των ασφαλιστικών εν γένει φορέων, από χίλια (1.000) ευρώ, που ίσχυε έως σήμερα, σε χίλια πεντακόσια (1.500) μηνιαίως, αφαιρουμένων των υποχρεωτικών εισφορών. Σε περίπτωση που ο μισθός, η σύνταξη ή το ασφαλιστικό βοήθημα υπερβαίνουν τα χίλια πεντακόσια (1.500) ευρώ μηνιαίως, επιτρέπεται η κατάσχεση αυτών, όμως, σε κάθε περίπτωση, το εναπομένον ποσό δεν μπορεί να είναι κατώτερο των χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ. Η σημαντική αύξηση του ποσού αυτού, σε χίλια πεντακόσια (1.500) ευρώ, κρίνεται επιβεβλημένη, για την προστασία μισθωτών και συνταξιούχων. Επίσης, κατασχέσεις που έχουν επιβληθεί μέχρι την προηγούμενη ημέρα ισχύος των διατάξεων αυτών, εις βάρος οφειλετών, για συνολικές οφειλές μικρότερες του ανωτέρω ποσού, αίρονται έπειτα από αίτησή τους.
Πηγή: Ελευθεροτυπία

Ο ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΤΩΝ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΟΑΕΕ ΠΑΤΡΑΣ Ο ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΟ BEEBOX TV

Δημοσιεύθηκε στις 31 Μαρ 2014

10155116_10203217057045379_1653406690_n


 


__________________________

 http://anasfalistoi-oaee.gr/?p=262

ΗΜΕΡΙΔΑ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΩΝ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Ε. - ΚΟΚΚΙΝΑ ΔΑΝΕΙΑ ΤΡΑΠΕΖΩΝ - ΝΑΞΟΣ



Στις 29/3/2014 και ωρα 6μμ πραγματοποιήθηκε ημερίδα με θέματα τον οαεε τα κόκκινα δάνεια και τα μη ανταποδοτικά τέλη κυκλοφορίας υπο την αιγίδα του εμποροεπαγγελματικού συλλόγου Νάξου και του φορέα της κ.α.π.α.με ομιλητές τους νομικούς κ Ντόρα Κρητικοπούλου κ Μάριο Μαρινάκο και την εκπρόσωπο της κ.α.π.α κ Ελένη Βνάτσιου !!
Υπήρξε λεπτομερής ενημέρωση όσον αφορά τις ενέργειες της Πανελλαδικής ομάδας των ανασφάλιστων του οαεε απο την δικηγόρο της ομάδος κ .Κρητικοπούλου και την κ. Βνάτσιου καθώς επίσης και απο τον δικηγόρο κ. Μαρινάκο όσον αφορα τα κόκκινα δάνεια των τραπεζών !!Ενα μεγάλο μπράβο στους διοργανωτές και συγχαρητήρια στην νομική ομάδα και στους εκπροσωπους του φορέα της κ.α.π.α για την ολη προσπαθεια διάδοσης και στήριξης του Πανελλαδικου αγώνα των ανασφαλιστων του οαεε !!





Watch live streaming video from spacefm at livestream.com


Share Video - 206,639  - 1/4/2014 - 2:06 ΠΜ








Για τη θεώρηση βιβλιάριου υγείας


Προς ανασφάλιστους ΟΑΕΕ
Για τη θεώρηση βιβλιάριου υγείας (σύμφωνα με το εξώδικο του κ. Σακκά).
ΦΑΣΗ Β'
Σήμερα, συνάδελφοι που έστειλαν το εξώδικο πήγαν με τα βιβλιάρια τους στον ΟΑΕΕ και ζήτησαν θεώρηση.
Οι υπάλληλοι , επικαλούμενοι οδηγίες (που δεν είχαν να τις επιδείξουν) αρνήθηκαν.
Στη συνέχεια, οι ανασφάλιστοι πήγαν στην εισαγγελία, με δικηγόρο και κατέθεσαν μήνυση κατά παντός υπευθύνου.
Επειδή, κάποιες ευθύνες αναλογούν και στους εργαζόμενους στις καταθέσεις θα δηλώσουν ότι δεν επιθυμούν δίωξη υπαλλήλων.
Σύμφωνα με την ενημέρωση που λάβαμε από τους εργαζόμενους, η Διοίκηση ως σήμερα δεν έχει μπει στον κόπο να δώσει οδηγίες.

Στη συνέχεια, θα αποστείλουμε επιστολή προς τα σωματεία εργαζομένων ΟΑΕΕ να λάβουν θέση. Κανείς δεν έχει δικαίωμα να σωπαίνει.
(Μόλις ο δικηγόρος ολοκληρώσει τη διαδικασία της μήνυσης, θα σας ενημερώσουμε για το περιεχόμενο, αν και προκύπτει από το εξώδικο του κ.Σακκά).

«Δωρεά ψυχής» από το διοικητή του Ιπποκρατείου


Κατηγορία: Υγεία | Σχολιάστε Συντάκτης: 
 
ippokrateio
Στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης έδειξαν το κοινωνικό τους πρόσωπο και ανασφάλιστος του ΟΑΕΕ θα νοσηλευτεί χωρίς να πληρώσει. Αλλά για να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, από την προηγούμενη Παρασκευή 57χρονός ανασφάλιστος του ΟΑΕΕ που νοσηλευόταν στο Ιπποκράτειο, και η διάγνωση ήταν πιθανό ισχαιμικό επεισόδιο, αδυνατούσε να πληρώσει 700 ευρώ για τρεις μαγνητικές τομογραφίες – δεν υπάρχει βιβλιάριο υγείας λόγω χρέος στον ΟΑΕΕ -, με αποτέλεσμα να μην γίνονται οι εξετάσεις. Οι ανασφάλιστοι της Θεσσαλονίκης που έχουν οργανωθεί, προσπάθησαν με… νύχια και με δόντια να τον βοηθήσουν. Μάλιστα σήμερα το πρωί, μέλος των Ανασφάλιστων του ΟΑΕΕ Θεσσαλονίκης, μέλος του ΠΑΜΕ, μέλος της «ΣΠΙΘΑ», μέλος των Συλλόγου Εργαζομένων του Ιπποκρατείου και μέλος των Εργαζομένων Οικοδόμων, συναντήθηκαν με τον διοικητή του νοσοκομείου, Γιώργο Χριστιανόπουλο. Ο διοικητής του νοσοκομείου άκουσε προσεκτικά το πρόβλημα που υπάρχει και γνώστης της πραγματικότητας δέχτηκε να νοσηλευτεί ο ασθενείς και φυσικά να κάνει όλες τις εξετάσεις που χρειάζονται χωρίς να προβληματίζεται για το οικονομικό πρόβλημα. Ο κ. Χριστιανόπουλος, δεν είναι η πρώτη φορά που έρχεται αντιμέτωπος με τέτοιου είδους προβλήματα. 

Ως άνθρωπος αρχικά, ως διοικητής νοσοκομείου δεύτερον, δεν δέχεται σε καμία περίπτωση να αφήσει ασθενή χωρίς νοσηλεία, κάτι βέβαια που επιβαρύνει τον προϋπολογισμό του νοσοκομείου. Αυτό το έκανε αβίαστα ο διοικητής του νοσοκομείου, ενώ φαίνεται πως το Υπουργείο Υγείας δεν κατανοεί τα πόσα προβλήματα δημιουργούνται σε όλα τα νοσοκομεία με την περικοπή στις επιχορηγήσεις.  «Πραγματικά αυτή ήταν πολύ μεγάλη βοήθεια για την οικογένεια. Συγγενείς και φίλοι θέλουμε να ευχαριστήσουμε τον διοικητή του νοσοκομείου που δέχτηκε να παρέχει τη νοσηλεία και τις εξετάσεις στον άνθρωπό μας», τόνισε μέλος της οικογένειας.


ΓΙΑ 700 ΕΥΡΩ AΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΣ ΑΣΘΕΝΗΣ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ ΣΤΟ ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.

Επαγγελματία, θέλεις να θεωρήσεις το βιβλιάριο ασθενείας; Πρώτα εξόφλησε τα χρέη σου…


Συντάκτης: 
 
oaee
Σε ένα μήνα θα αρχίσει η διαδικασία θεώρησης βιβλιαρίων ασθενείας για το 2014 από τον Οργανισμό Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών (ΟΑΕΕ), αλλά θεωρείται κάπως… απίθανο να καταφέρουν όλοι οι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του οργανισμού να ανανεώσουν το βιβλιάριό τους. Και αυτό γιατί απαραίτητη προϋπόθεση για τη θεώρηση των βιβλιαρίων, σύμφωνα με σχετική απόφαση του υπουργού Εργασίας Γιάννη Βρούτση, είναι να έχουν εξοφληθεί όλες οι ασφαλιστικές εισφορές της τελευταίας τριετίας μέχρι και τον Αύγουστο του 2013.
Όπως και να έχουν τα πράγματα, από 1η Δεκεμβρίου αρχίζει η διαδικασία. Όσον αφορά εκείνους που θέλουν να εκδώσουν βιβλιάριο υγείας, θα πρέπει να έχουν καταβληθεί όλες οι απαιτητές υποχρεώσεις τουλάχιστον μια τριετία πριν από την υποβολή της σχετικής αίτησης. Στην περίπτωση που ο ασφαλισμένος παραλάβει την αυτοκόλλητη ετικέτα για τη θεώρηση βιβλιαρίου, σημαίνει ότι πληροί τις παραπάνω προϋποθέσεις και αυτόματα ανανεώνεται η ισχύς του βιβλιαρίου για όλο το επόμενο έτος, κάτι που ισχύει για τον ίδιο και για τα προστατευόμενα τέκνα, ηλικίας έως 18 ετών.

Δεν δέχθηκαν βαριά ασθενή γιατί ήταν ανασφάλιστος του Ο.Α.Ε.Ε. !

Ο κ. Δημήτρης ασφαλιζόταν επί επτά χρόνια στο ΙΚΑ και στη συνέχεια επί 21 χρόνια στο TEBE, αλλά έκλεισε το μαγαζί του λόγω της κρίσης και χρωστώντας παντού έμεινε ανασφάλιστος. «Έπαθα έμφραγμα και με νοσήλευαν στην Παμμακάριστο επί εννέα ημέρες αναζητώντας ένα νοσοκομείο να με δεχτεί για στεφανιογραφία. Δεν δέχτηκε κανείς, ενώ για να πάρω εξιτήριο αναγκάστηκα να υπογράψω ένα χαρτί ότι τα νοσήλια θα τα πληρώσω στην εφορία», διηγήθηκε χθες στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν τα κοινωνικά ιατρεία και τα φαρμακεία. Στη συνέχεια, ο κ. Δημήτρης υπέστη πνευμονικό οίδημα, μεταφέρθηκε στον Ερυθρό και με πρωτοβουλία και εμμονή του θεράποντος γιατρού του έκανε τελικά αγγειοπλαστική. Για τα φάρμακά του απευθύνεται έκτοτε σε κοινωνικό ιατρείο.

 Πηγή: Ελεύθερος Τύπος