Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΣΚΑΝΔΑΛΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΣΚΑΝΔΑΛΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Λεφτά υπάρχουν! Απίστευτο θέμα με το (στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ) νέο διοικητή του ΟΑΕΕ και την Τράπεζα Αττικής...

Τι στο καλό! Συνήψε σύμβαση 450.000 ευρώ λίγες ημέρες πριν από τις εκλογές. Ήταν και νομικός σύμβουλος των εργαζομένων της Τράπεζας!


Από τον Νίκο Κατσώνη.
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ.



Ένα σοβαρό και απίστευτο θέμα έρχεται στο φως την ώρα που σημειώνονται ήδη διάφοροι άλλοι κραδασμοί και νομίζω ότι αξίζει να το αναδείξει το press-gr. Όπως διαβάζω λοιπόν στο περιοδικό UNFOLLOW, ο εργατολόγος Αναστάσιος Πετρόπουλος συνήψε συμβόλαιο με αποδοχές ύψους 450.000 ευρώ με τη Διοίκηση της Τράπεζας Αττικής για τον «εκσυγχρονισμό κρίσιμων ζητημάτων στον Κανονισμό Εργασίας και Επιχειρησιακές Συλλογικές Συμβάσεις» την ίδια στιγμή που ήταν νομικός σύμβουλος και των εργαζομένων της Τράπεζας!

Δηλαδή ο κ. Πετρόπουλος εν αγνοία των εργαζομένων της Τράπεζας, αποφάσισε να προσφέρει παράλληλα τις νομικές του υπηρεσίες και στον εργοδότη τους κατά τρόπο ασυμβίβαστο. Αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι ο κ. Πετρόπουλος αυτές τις ημέρες τοποθετήθηκε από την κυβέρνηση στη θέση του Διοικητή του ΟΑΕΕ (πρώην ΤΕΒΕ) και η τοποθέτησή του εγκρίθηκε από την Επιτροπή Δημοσίων Επιχειρήσεων, Τραπεζών, Οργανισμών Κοινής Ωφελείας και Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης της Βουλής.

Τα ερωτήματα που τίθενται είναι μεταξύ άλλων:
Μπορεί ο δικηγόρος των εργαζόμενων να αναλαμβάνει έναντι παχυλής αμοιβής τη νομική εκπροσώπηση και του εργοδότη τους;
Γιατί η Τράπεζα Αττικής επέλεξε τον επί δεκαετίας δικηγόρο του Συλλόγου υπαλλήλων για να του αναθέσει την «αναδιάρθρωσή» της;
Τι γίνεται αν ο δικηγόρος αυτός, εκτός από γνωστός εργατολόγος είναι επίσης μέλος του ΣΥΡΙΖΑ και «εκλεκτός» της κυβέρνησης για τη θέση του Διοικητή μεγάλου ασφαλιστικού φορέα;


Όπως διαβάζω επίσης ο κ. Πετρόπουλος είναι μέλος της κομματικής οργάνωσης του ΣΥΡΙΖΑ,συνδικαλιστής του ΣΥΡΙΖΑ στον ΔΣΑ και το συμβόλαιο υπογράφτηκε στις 2 Ιανουαρίου 2015 (λίγες ημέρες πριν από τις εκλογές, όταν ακόμη ήταν στην κυβέρνηση ΝΔ και ΠΑΣΟΚ!!!) και την Τράπεζα εκπροσωπούσε ο διευθύνων σύμβουλός της Γκίκας Μάναλης ο οποίος πάντως μετά τις εκλογές δεν κατάφερε να διατηρήσει την ίδια θέση στην Τράπεζα (Μπέρδεμα κι αυτό...).

Το περίεργο είναι ότι ανάμεσα στα αντικείμενα που με τις εύσχημες διατυπώσεις ανέλαβε ήταν και η συρρίκνωση των μισθών των εργαζομένων, η εντατικοποίηση της εργασίας και οι απολύσεις - κι ας ήταν νομικός σύμβουλος και των εργαζομένων!


Ο ίδιος δήλωσε ότι σταμάτησε τη συνεργασία του με την Διοίκηση της Τράπεζας (στο εσωτερικό της οποίας μεσολάβησαν μεταβολές...) δύο μήνες μετά τη σύναψη του συμβολαίου γιατί διαπίστωσε "μεταβολή της γραμμής της". Κατά σύμπτωση πάντως την περίοδο αυτή -και με τον ΣΥΡΙΖΑ πια στην κυβέρνηση- είχε γίνει γνωστό ότι προορίζεται για διοικητής του ΟΑΕΕ. Όπως δέχεται επίσης ο κ. Πετρόπουλος ενώ δεν ολοκλήρωσε το έργο του η Τράπεζα πίστωσε τον λογαριασμό του με 103.000 ευρώ ενώ από το 2014 είχε πάρει άλλα 50.000 ευρώ η εταιρεία του για να συντάξει το νέο "Κανονισμό Εργασίας της Τράπεζας".


Αυτά τα ολίγα μπόρεσα προς το παρόν να αποκωδικοποιήσω από το ρεπορτάζ, με την πεποίθηση ότι θα απαντηθούν τα ερωτήματα που δημιουργούνται.






ΠΟΙΟΙ ΛΗΣΤΕΨΑΝ ΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ




Η συγκλονιστική συνέντευξη του κ. Στέφανου Τσίπα (Μέρος Δ΄)


Και ενώ υπεγράφη ήδη το τρίτο μνημόνιο (λέγε με σύμβαση παραχώρησης εθνικής κυριαρχίας - ΣΥ.Π.Ε.Κ.), εμείς εδώ το χαβά μας, που λένε και οι εξ ανατολών γείτονες (με βλέπω στο τέλος να μιλάω άπταιστα την τουρκική γλώσσα με τόσα τούρκικα σίριαλ που μας δείχνουν τα κανάλια των μέσων της μαζικής μας αποβλάκωσης). Ο κ. Στέφανος Τσίπας συνεχίζει, λοιπόν, και ολοκληρώνει τις πρωτοφανείς και... "θρασύτατες" καταγγελίες του, αναφέροντας τα ονόματα των τραπεζικών, πολιτικών, δικαστικών και δημοσιογράφων που, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, ενεπλάκησαν, κάλυψαν ή αποσιώπησαν το μεγάλο σκάνδαλο της Εμπορικής Τραπέζης.
Όσο για μένα; Άνεργος δημοσιογράφος ων, χαρακτηρισμένος, απομονωμένος και άφραγκος (τι να πω, άευρος; Πιο εύηχο και πιο... επίκαιρο βρίσκω το άφραγκος), τρέχω κάθε τόσο στο 16 της Ευελπίδων για να καλύψω τις μηνύσεις που καταθέτει, κάθε εβδομάδα σχεδόν, η δικηγόρος κυρία Μαρία Εξαρχουλάκου (ό,τι κι' αν πω γι' αυτή τη Μανιάτισα, λίγο θα είναι) εναντίον όσων έχει μέχρι τώρα κουκουλώσει η Δικαιοσύνη. Την προσεχή Δευτέρα, άλλωστε, 19 Νοεμβρίου του σωτηρίου έτους 2012, η κυρία Εξαρχουλάκου θα υποβάλει άλλη μια μήνυση για λογαριασμό του κ. Οδυσσέα Τηλιγάδα. Κατά ποίων; Κάντε λίγη υπομονή. Κοντός ψαλμός, αλληλούϊα...
Δείτε λοιπόν, προς το παρόν, και ακούστε όσα καταγγέλει μπροστά στην κάμερα ο κ. Στέφανος Τσίπας και αναρωτηθείτε, μαζί με μένα : Και τώρα τι; Θα σταθούν, αυτή τη φορά, οι Έλληνες εισαγγελείς και δικαστές στο ύψος των περιστάσεων; Θα κάτσουν στο σκαμνί οι υπεύθυνοι, οι κλέφτες, τα λαμόγια και οι επίορκοι; Θα κατασχεθούν τα κλεμμένα ή θα πρέπει σε λίγο, ενώ θα ψάχνουμε στα σκουπίδια για κάτι φαγώσιμο, να τραγουδάμε όλοι μαζί, εν χορώ, το τραγούδι του Μηλιώκα "να δεις που κάποτε θα μας πούνε και μαλάκες;" (τι κάποτε δηλαδή, μας λένε ήδη...).


Πηγή

Σκάνδαλο Βρούτση: Έδωσε ασυλία σ' αυτούς που ήλεγχε ο εισαγγελέας!



Εν μέσω εισαγγελικής έρευνας, σε άσχετο νομοσχέδιο "καθάρισε" τα μέλη του ΟΑΕΕ για τη μη απόδοση των εισφορών υπέρ των ανέργων.
Από την «κολυµβήθρα του Σιλωάµ» πέρασε µε τροπολογία – αµνηστία ο υπουργός Εργασίας, Γιάννης Βρούτσης τα µέλη του ∆.Σ. του Οργανισµού Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελµατιών (ΟΑΕΕ), για τις ενδεχόµενες ποινικές ευθύνες που φέρουν το τελευταίο από τη µη απόδοση των εισφορών που έχουν πληρώσει οι ασφαλισµένοι του Οργανισµού, υπέρ των άνεργων!

Δίνουν «ασυλία» για τα αγνοούμενα 126 εκ. € των ελεύθερων επαγγελματιών-Η εισφορά μένει


Οσμή «πολιτικού οχετού» αναδύεται από το περιεχόμενο της νέας (ν)τροπολογίας – «παράκαμψης» της Δικαιοσύνης, την οποία κατέθεσε η κυβέρνηση δίνοντας «άφεση αμαρτιών» -και- σε όσες διοικήσεις του Οργανισμού Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελματιών (ΟΑΕΕ) αποδειχθεί, πιθανώς, στις δικαστικές αίθουσες ότι «έπαιξαν» κατά, το μνημονιακό κυβερνητικό, δοκούν με 126 εκατ. ευρώ. Το συγκεκριμένο ποσό παρακράτήθηκε τα αμέσως προηγούμενα χρόνια για την ενίσχυση, δήθεν, των άνεργων ελεύθερων επαγγελματιών χωρίς, όμως, ποτέ να φτάσει σε αυτούς.


Το γεγονός αυτό, το οποίο έρχεται με τη σειρά του να δώσει ένα ακόμη «χτύπημα» στην ελληνική Δημοκρατία, ανέδειξε πριν λίγες ημέρες η ηγεσία του φορέα εκπροσώπησης των επαγγελματο – βιοτεχνών (ΓΣΕΒΕΕ) βάζοντας στο «στόχαστρο» τον πολιτικά υπεύθυνο, τον υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Γιάννη Βρούτση. Και η πιο ουσιαστική προσέγγιση του, έχει σημασία…
«Την ώρα που η Δικαιοσύνη διερευνά τη μηνυτήρια αναφορά της ΓΣΕΒΕΕ για το που πήγαν οι εισφορές οι οποίες είχαν εισπραχθεί από τους ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ για την ανεργία των ελεύθερων επαγγελματιών ο Υπουργός Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, κ. Ι. Βρούτσης προχώρησε σε μια πρωτοφανή κίνηση» ανέφερε η ηγεσία της ΓΣΕΒΕΕ ξεδιπλώνοντας μια ακόμη απίθανη και αντιδημοκρατικού χαρακτήρα κυβερνητική ενέργεια, αυτή τη φορά με πρωταγωνιστή τον Γ. Βρούτση. Με τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή o κ. Βρούτσης, «παύει οριστικά κάθε ποινική δίωξη που τυχόν έχει ασκηθεί για πράξεις ή παραλήψεις της διοίκησης του ΟΑΕΕ” για το συγκεκριμένο θέμα», αποσαφηνίζει η ΓΣΕΒΕΕ προκαλώντας εύλογα ερωτήματα για το βαθμό «δημοκρατικότητας» που διακατέχει τα κυβερνητικά στελέχη.
Όπως προηγούμενοι υπουργοί έπραξαν ανάλογα, δίνοντας δικαστική «ασυλία» σε golden boys του τραπεζικού συστήματος και των φορέων – «αρπακτικών» της δημόσιας περιουσίας που δημιουργήθηκαν στους μνημονιακούς καιρούς, έτσι στην προκειμένη ο υπουργός Εργασίας σπεύδει έχοντας προφανώς το «ο.κ.» του Μεγάρου Μαξίμου, με νομοθετική ρύθμιση να καλύψει από πιθανές ευθύνες που ενδεχομένως να προκύψουν από τη μηνυτήρια αναφορά της ΓΣΕΒΕΕ και την παρούσα διοίκηση του ΟΑΕΕ.
Η εισφορά διατηρείται – Το δούλεμα συνεχίζεται – Τα 126 εκατ. θα δοθούν σε βάθος 15ετίας
Το δούμεμα, όμως, σε βάρος τόσο των άνεργων ελεύθερων επαγγελματιών όσο και των –εναπομείναντων- ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ από τους οποίους το ποσό αυτό παρακρατήθηκε ετσιθελικά, μνημονιακά… δεν σταματά εδώ. Στην (ν)τροπολογία, κατά τη ΓΣΕΒΕΕ, ο κ. Βρούτσης δεσμεύεται ότι τα 126 εκατ. ευρώ θα επιστρέψουν στον Οργανισμό Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελματιών (με την ευχή να διοχετευτεί στους δικαιούχους του), σταδιακά, «κομμάτι – κομμάτι», χρόνο με το χρόνο… σε βάθος 15ετίας.
«Επίσης (η τροπολογία) προβλέπει ότι τα μέχρι τώρα παρακρατηθέντα ποσά που έχουν εισπραχθεί ύψους 126 εκατ. ευρώ περίπου θα αποδοθούν αναδρομικά στο λογαριασμό για την ανεργία στα επόμενα 15 χρόνια τμηματικά και με δόσεις!» αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΓΣΕΒΕΕ η οποία διατηρεί 3 «κατηγορώ» σε βάρος Βρούτση:
1) Ο κ. Βρούτσης ζητά από τη Βουλή να εκδόσει αθωωτική απόφαση για θέμα που ανήκει στην αποκλειστική αρμοδιότητα της Δικαιοσύνης.
2) Διατηρεί την εισφορά αλληλεγγύης (10ευρώ το μήνα) προς τους ανέργους χωρίς όμως να πηγαίνει στο συγκεκριμένο λογαριασμό και χωρίς να αποδίδεται στους ανέργους συναδέλφους μας.
3) Μέχρι σήμερα, εξ όσον γνωρίζουμε, δεν έχει ανοιχτεί ο ειδικός λογαριασμός για την επαγγελματική εστία που βαρύνει τους ασφαλισμένους με 5 ευρώ μηνιαίως και έχει συγκεντρωθεί το ποσόν των 50 εκατ. περίπου ευρώ.

Το ιστορικό
Σημειώνεται ότι στις αρχές Μαρτίου, ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ Γ. Καββαθάς υπέβαλε μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου για τη μη απόδοση στον ΟΑΕΕ 126 εκατ. εκατ. ευρώ – ποσό που είχε παρακρατηθεί και συνεχίζεται να παρακρατείται από όλους τους ασφαλισμένους του Οργανισμού.
Στην αναφορά αναφέρεται ότι «από 01-08-2011 είχε θεσπιστεί μηνιαία εισφορά ύψους 10 ευρώ που κατέβαλλαν οι ασφαλισμένοι των παραπάνω ταμείων για τον ΟΑΕΔ στον ειδικό λογαριασμό ανεργίας υπέρ των αυτοτελώς και ανεξαρτήτων απασχολουμένων που είχαν μείνει άνεργοι. Ο ΟΑΕΕ όμως ενώ μέχρι τον Μάρτιο του 2013 είχε συγκεντρώσει 110.991.100 ευρώ απέδωσε στον ΟΑΕΔ μόνο το ποσό των 12.739.703,2 ευρώ (…) ενώ η διοίκηση της ΓΣΕΒΕΕ είχε αποστείλει επανειλημμένα επιστολές προς τη διοικητή του ΟΑΕΕ, κ. Γ. Κωτίδου θέτοντας το ερώτημα γιατί δεν έχουν αποδοθεί τα χρήματα στον ΟΑΕΔ ουδεμία σαφή απάντηση έλαβε».

Οι 10+4 ανατροπές σε εργασιακό και ασφαλιστικό

Τι αλλάζει και τι καθιερώνεται με το πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε ως επιστέγασμα της συμφωνίας κυβέρνησης- τρόικας

Δέκα συν τέσσερις αλλαγές στο ασφαλιστικό και στο εργασιακό περιβάλλον καθιερώνει το πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε πρόσφατα και αποτελεί το επιστέγασμα της συμφωνίας κυβέρνησης και τρόικας. Ειδικότερα:
1 Εξόφληση αποδοχών - εκκαθαριστικό σημείωμα. Φυσικά ή νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου υποχρεούνται κατά την εξόφληση των αποδοχών του προσωπικού να χορηγούν εκκαθαριστικό σημείωμα, ή, σε περίπτωση εφαρμογής μηχανογραφικού συστήματος, ανάλυση μισθοδοσίας. Οι πάσης φύσεως αποδοχές του προσωπικού και οι επ' αυτών κρατήσεις πρέπει να απεικονίζονται αναλυτικά. Δεν απαιτείται υπογραφή του εργαζομένου σε αποδεικτικό χορήγησης του εκκαθαριστικού σημειώματος. Δεν απαιτείται η υπογραφή του εργαζομένου πλέον.
2 Αδεια και επίδομα αδείας. Κάθε εργοδότης οφείλει να τηρεί ειδικό βιβλίο, το οποίο δύναται να είναι και σε μορφή μηχανογραφημένων σελίδων. Το ειδικό βιβλίο ή οι μηχανογραφημένες σελίδες πρέπει να φέρουν τα στοιχεία της επιχείρησης, την ένδειξη «Βιβλίο αδειών» και να περιλαμβάνει τις παρακάτω στήλες: Ονοματεπώνυμο μισθωτών, ημερομηνία πρόσληψης, αριθμός δικαιούμενων ημερών αδείας, χρονολογία έναρξης και λήξης χορηγηθείσας αδείας, αποδοχές αδείας, επίδομα αδείας. Ειδικώς, οι αποδοχές αδείας και το επίδομα αδείας συμπληρώνονται στο σύνολό τους μέχρι το τέλος του σχετικού ημερολογιακού έτους λήψης της κανονικής άδειας.
Τα ανωτέρω στοιχεία πρέπει να είναι στη διάθεση των Επιθεωρητών Εργασίας του ΣΕΠΕ που ασκούν τον έλεγχο και την εποπτεία της εφαρμογής του παρόντος.
Ο εργοδότης υποχρεούται να γνωστοποιεί ηλεκτρονικά στο πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας ΣΕΠΕ-ΟΑΕΔ-ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, με την ονομασία «ΕΡΓΑΝΗ», εντός του μηνός Ιανουαρίου, στοιχεία των εργαζομένων που έλαβαν την ετήσια άδεια και το επίδομα αδείας κατά το προηγούμενο ημερολογιακό έτος.
Σε περίπτωση μη τήρησης της υποχρέωσης αυτής επιβάλλονται από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα, εις βάρος του εργοδότη, κυρώσεις, σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν.3996/2011 (Α' 170) όπως ισχύει.
Με υπουργική απόφαση δύναται να ρυθμίζονται κάθε όρος και αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσης.
Με την αλλαγή αυτή, σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, απλοποιείται το περιεχόμενο του βιβλίου αδειών που οφείλουν να τηρούν οι εργοδότες, ενώ ταυτόχρονα καταργείται η υποχρέωσή τους να διατηρούν το εν λόγω βιβλίο επί πενταετία. Παράλληλα, διευκολύνεται το ελεγκτικό έργο των Επιθεωρήσεων Εργασίας με τη θέσπιση της υποχρέωσης των εργοδοτών να γνωστοποιούν, ετησίως, ηλεκτρονικά, στο πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας ΣΕΠΕ-ΟΑΕΔ-ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, με την ονομασία «ΕΡΓΑΝΗ», συνολικά στοιχεία για τη χορήγηση των αδειών και του επιδόματος αδείας, στους εργαζόμενούς τους.
3 Οι εισφορές των ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ καταβάλλονται μηνιαίως, αντί ανά δίμηνο. Οι εισφορές καταβάλλονται από τους υπόχρεους ασφαλισμένους μηνιαίως και μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα εκείνου στον οποίο ανάγονται, διαφορετικά από την πρώτη ημέρα του μεθεπόμενου μήνα καθίστανται καθυστερούμενες και υπόκεινται σε επιβαρύνσεις, σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις.
Με απόφαση του υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και ύστερα από γνώμη του δ.σ. του ΟΑΕΕ, που εκδίδεται εντός διμήνου από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, καθορίζονται ο χρόνος έναρξης και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παραγράφου αυτής.
Επειδή η καταβολή του ποσού δύο μηνιαίων εισφορών μαζί, λόγω της παρούσης οικονομικής συγκυρίας, προκαλεί, σε πολλές περιπτώσεις, αδυναμία στους ασφαλισμένους να ανταποκριθούν στην υποχρέωση αυτή και στο πλαίσιο της προσπάθειας για μεγαλύτερη διευκόλυνση αυτών, αλλά και για την αποτελεσματικότερη παρακολούθηση του τρόπου είσπραξης των εισφορών, προτείνεται η θέσπιση διάταξης με την οποία η διμηνιαία καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών του ΟΑΕΕ γίνεται μηνιαία.
4 Στις περιπτώσεις υποχρεωτικής ασφάλισης στο ΙΚΑ ΕΤΑΜ και στον ΟΑΕΕ, ο ασφαλισμένος υπάγεται υποχρεωτικά στον ΟΑΕΕ, εφόσον ο χρόνος ασφάλισης στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ υπολείπεται των 25 ημερών ασφάλισης ανά μήνα.
«Σε περίπτωση που προκύπτει υποχρεωτική ασφάλιση στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και στον ΟΑΕΕ, ο ασφαλισμένος υπάγεται υποχρεωτικά στον ΟΑΕΕ, για το σύνολο του χρόνου της παράλληλης απασχόλησης, χωρίς δικαίωμα επιλογής ασφαλιστικού οργανισμού, εφόσον ο χρόνος ασφάλισης στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ υπολείπεται των είκοσι πέντε (25) ημερών ασφάλισης ανά μήνα.
Πρόσωπα που εξαιρέθηκαν από την υποχρεωτική ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ή του ΟΑΕΕ με τις διατάξεις του άρθρου 39 του ν. 2084/1992, όπως αυτές ίσχυσαν μέχρι τη συμπλήρωσή τους από τις διατάξεις του παρόντος, επανεξετάζονται με τις διατάξεις του νόμου αυτού μετά τη λήξη της χορηγηθείσας εξαίρεσής τους.
Εκκρεμείς αιτήσεις - ενστάσεις ενώπιον των αρμοδίων διοικητικών οργάνων που κρίνονται μετά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου αντιμετωπίζονται σύμφωνα με τις διατάξεις του πρώτου εδαφίου της παραγράφου αυτής.
Οι «νέοι» ασφαλισμένοι, που από την ισχύουσα νομοθεσία υπάγονται στην υποχρεωτική ασφάλιση περισσοτέρων του ενός φορέων (όπως στην περίπτωση παράλληλης μισθωτής απασχόλησης στην ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και αυτοαπασχόλησης στην ασφάλιση του ΟΑΕΕ), μπορούν να επιλέξουν την υποχρεωτική ασφάλιση ενός από τους φορείς αυτούς.
Ωστόσο, από τη μέχρι σήμερα εφαρμογή των διατάξεων αυτών, παρατηρείται ότι τα πρόσωπα αυτά επιλέγουν την ασφάλισή τους στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ως μισθωτοί, πραγματοποιώντας όμως, εκτός ελάχιστων περιπτώσεων, ολίγο αριθμό ημερών ασφάλισης το μήνα, αποφεύγοντας έτσι την ασφάλισή τους στον ΟΑΕΕ στον οποίο υποχρεωτικά ασφαλίζονται ολόκληρο το μήνα ως ασκούντα κατά κύρια δραστηριότητα ελεύθερο επάγγελμα.
Επειδή το φαινόμενο αυτό της μειωμένης ασφάλισης των «νέων» ασφαλισμένων αποβαίνει εις βάρος των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων τους, καθώς παρατηρείται εισφοροδιαφυγή και εισφοροαποφυγή, με συνέπεια την απώλεια εσόδων από τους ασφαλιστικούς φορείς (ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και ΟΑΕΕ), προτάθηκε, για την αντιμετώπιση της πραγματικής ασφάλισης των περιπτώσεων αυτών, η θέσπιση της ανωτέρω διάταξης.
5 Οι ορκωτοί ελεγκτές - λογιστές, που είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΣΟΕΛ, υπάγονται από 1ης.7.2014 στην υποχρεωτική ασφάλιση του ΟΑΕΕ. Δυνατότητα παραμονής στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ έχουν μόνο όσοι έχουν συμπληρώσει 25 έτη ασφάλισης στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ την 1η.7.2014.
Με αίτησή τους, που υποβάλλεται εντός 6 μηνών από την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού, δύνανται να εξαιρούνται από την ασφάλιση στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και να υπάγονται στην υποχρεωτική ασφάλιση του ΟΑΕΕ.
6 Οι ασφαλιστικοί οργανισμοί για την είσπραξη των ληξιπρόθεσμων ασφαλιστικών εισφορών μπορούν να παρακρατούν τα οφειλόμενα ποσά από τις πάσης φύσεως καταβολές, πληρωμές, επιδοτήσεις, αποζημιώσεις, επιχορηγήσεις και δανειοδοτήσεις που καταβάλλονται από το Δημόσιο, ΝΠΔΔ και λοιπούς φορείς του δημοσίου τομέα, με τη μνημονευόμενη διαδικασία.
Συμψηφίζονται υποχρεωτικά με οφειλές προς τους Οργανισμούς Κοινωνικής Ασφάλισης τα ποσά που προέρχονται από επιστροφές ΦΠΑ και Φόρου εισοδήματος. Με ΚΥΑ καθορίζονται οι προϋποθέσεις, η διαδικασία του συμψηφισμού, ο τρόπος απόδοσης των ποσών στον οικείο Ασφαλιστικό Οργανισμό και κάθε άλλη λεπτομέρεια.
7 Το Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ) θα λειτουργεί με βάση το διανεμητικό σύστημα για όσους ασφαλίζονται πρώτη φορά από 1ης- 1-2014, αντί 1ης-1-2001 που ισχύει, ενώ ο καθορισμός της σύνταξης με βάση το συντελεστή βιωσιμότητας του άρθρου 42 του ν. 4052/2012 αρχίζει από 1ης-7- 2014. Από 1ης-1-2015 οι λοιποί φορείς Επικουρικής Ασφάλισης αρμοδιότητας του υπουργείου Εργασίας και οι τομείς του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Απασχολουμένων στα Σώματα Ασφαλείας λειτουργούν με βάση το διανεμητικό σύστημα και για τον καθορισμό του ποσού σύνταξης εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις του άρθρου 42 του ν.4052/2012.
8 Καταργούνται από 1ης.7.2014 η εργοδοτική εισφορά (1%) και η εργατική εισφορά (1%) υπέρ του ΔΛΟΕΜ του ΟΑΕΔ, καθώς και η ειδική εισφορά των εργοδοτών (1%) για την επιδότηση των στρατευμένων μισθωτών. Παράλληλα, καταργούνται και οι αντίστοιχες παροχές.
* Περιορίζονται, από 1ης.7.2014, οι πόροι του ΛΑΕΚ απ' 0,81% σε 0,46% και επιμερίζονται ως ακολούθως:
- Εργοδοτική εισφορά 0,24% υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού Προγραμμάτων Επαγγελματικής Κατάρτισης και Εκπ/σης,
- Εργοδοτική εισφορά 0,12% υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού Ανεργίας και 0,10% εισφορά εργαζομένων υπέρ του ίδιου λογαριασμού (Ανεργίας).
* Περιορίζεται, από 1ης-7-2014, η εργοδοτική εισφορά υπέρ του κλάδου παροχών ασθένειας και μητρότητας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ από το 0,80% στο 0,25%.
* Καταργούνται από 1ης-1-2015 οι κοινωνικοί πόροι που έχουν θεσπιστεί για την ενίσχυση των αναφερομένων Ταμείων.
* Από 1ης-1-2015 αντικαθίσταται ο πόρος του Ασφαλιστικού Κεφαλαίου Αλληλεγγύης Γενεών (4% επί των ετησίων συνολικών εσόδων από το ΦΠΑ), με ετήσια επιχορήγηση του κρατικού προϋπολογισμού, ισόποση του εισπραττόμενου πόρου. Το ίδιο ισχύει και με τα έσοδα από πάγια τέλη χαρτοσήμου υπέρ του ΟΑΕΕ.
9 Επαναδιατυπώνονται οι διατάξεις που θέτουν περιορισμούς ή απαγορεύσεις στην απασχόληση μισθωτών σε έμμεσο εργοδότη με σύμβαση προσωρινής απασχόλησης.
**«β) Οταν ο έμμεσος εργοδότης το προηγούμενο τρίμηνο είχε πραγματοποιήσει απολύσεις εργαζομένων της ίδιας ειδικότητας για οικονομοτεχνικούς λόγους ή το προηγούμενο εξάμηνο ομαδικές απολύσεις ιδίων ειδικοτήτων».
Η περίπτωση ε' του άρθρου 116 του ν. 4052/2012 αντικαθίσταται ως εξής:
«ε) Οταν ο απασχολούμενος υπάγεται στις ειδικές διατάξεις περί ασφαλίσεων εργατοτεχνιτών οικοδόμων, εξαιρουμένων των εργατοτεχνιτών οικοδόμων που απασχολούνται σε έργα αρχικού προϋπολογισμού 10.000.000,00 ευρώ και άνω, τα οποία χρηματοδοτούνται ή συγχρηματοδοτούνται από εθνικούς πόρους και διεξάγονται μετά από παραχώρηση ή εργολαβία για λογαριασμό του Δημοσίου, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ α' και β' βαθμού, δημόσιων, δημοτικών και κοινοτικών επιχειρήσεων δημόσιας ή κοινής ωφέλειας και γενικά επιχειρήσεων και οργανισμών του ευρύτερου δημόσιου τομέα, όπως αυτός καθορίζεται από την κάθε φορά ισχύουσα νομοθεσία. Για τους απασχολούμενους οικοδόμους σε έμμεσο εργοδότη με σύμβαση προσωρινής απασχόλησης υπόχρεος υποβολής Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης (ΑΠΔ) και καταβολής των αναλογουσών ασφαλιστικών εισφορών στους οικείους φορείς κοινωνικής ασφάλισης είναι η Επιχείρηση Προσωρινής Απασχόλησης (ΕΠΑ)»,
**Η παράγραφος 1 του άρθρου 124 του ν. 4052/2012 αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Για την παροχή εργασίας με τη μορφή της προσωρινής απασχόλησης απαιτείται η προηγούμενη έγγραφη σύμβαση εργασίας ορισμένου ή αορίστου χρόνου. Η σύμβαση καταρτίζεται μεταξύ της ΕΠΑ (άμεσος εργοδότης) και του μισθωτού και σε αυτήν πρέπει απαραιτήτως να αναφέρονται οι όροι εργασίας και η διάρκειά της, οι όροι παροχής της εργασίας στον ή στους έμμεσους εργοδότες, οι όροι αμοιβής και ασφάλισης του μισθωτού, καθώς και κάθε άλλο στοιχείο το οποίο, κατά την καλή πίστη και τις περιστάσεις, πρέπει να γνωρίζει ο μισθωτός αναφορικά με την παροχή της εργασίας του.
Οι αποδοχές του μισθωτού που δεν παρέχει εργασία σε έμμεσο εργοδότη δεν μπορεί να είναι κατώτερες από τις προβλεπόμενες στον εκάστοτε νομοθετικώς καθορισμένο νόμιμο κατώτατο μισθό και κατώτατο ημερομίσθιο για τους εργαζόμενους ιδιωτικού δικαίου όλης της χώρας.
Εάν κατά το χρόνο κατάρτισης της σύμβασης αυτής δεν είναι δυνατή η μνεία του συγκεκριμένου έμμεσου εργοδότη ή ο προσδιορισμός του χρόνου, που θα προσφέρει σε αυτόν την εργασία του, θα πρέπει να αναφέρεται στη σύμβαση το πλαίσιο των όρων και των συνθηκών για την παροχή εργασίας σε έμμεσο εργοδότη».
**Η παράγραφος 3 του Αρθρου 124 του ν. 4052/2012 αντικαθίσταται ως εξής:
«3. Με σύμβαση, που καταρτίζεται εγγράφως μεταξύ της ΕΠΑ και του έμμεσου εργοδότη, ορίζονται ειδικότερα τα του τρόπου αμοιβής και ασφάλισης του εργαζομένου για το χρόνο που ο μισθωτός προσφέρει τις υπηρεσίες του στον έμμεσο εργοδότη. Ο έμμεσος εργοδότης πρέπει να προσδιορίζει, πριν τεθεί στη διάθεσή του ο εργαζόμενος με τη σύμβαση, τα απαιτούμενα επαγγελματικά προσόντα ή ικανότητες, την ειδική ιατρική παρακολούθηση και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της προς κάλυψη θέσης εργασίας. Οφείλει επίσης να επισημαίνει τους μεγαλύτερους ή ιδιαίτερους κινδύνους που έχουν σχέση με τη συγκεκριμένη εργασία. Η ΕΠΑ υποχρεούται να γνωστοποιήσει τα στοιχεία αυτά στους μισθωτούς».
10 Ο κατώτατος μισθός των ανέργων άνω των 25 ετών, με διάρκεια ανεργίας μεγαλύτερη των 12 μηνών, όταν προσλαμβάνονται ως υπάλληλοι προσαυξάνεται με ποσοστό 5% για κάθε τριετία και συνολικά με 15% για προϋπηρεσία 9 ετών και άνω (ισχύει προσαύξηση 10% και μέχρι 30% συνολικά).
Στο πλαίσιο ανάσχεσης της ανεργίας ο ΟΑΕΔ καταρτίζει και εκπονεί προγράμματα κοινωφελούς εργασίας, συγχρηματοδοτούμενα από πόρους του ΕΣΠΑ για τα έτη 2014 - 2015 και για ανέργους με συνεχόμενη ανεργία μεγαλύτερη των 12 μηνών.
11 Καταργείται ο ΟΠΑΔ και συστήνονται στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δύο τομείς (Ασφαλισμένων Δημοσίου και Ασφαλισμένων Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων) με λογιστική και οικονομική αυτοτέλεια.
**Για τη λειτουργία των δύο αυτοτελών τομέων συνιστάται στην Κεντρική Υπηρεσία του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ μία Διεύθυνση, με τέσσερα τμήματα.
**Το σύνολο του μόνιμου και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου προσωπικού του ΟΠΑΔ τίθεται σε καθεστώς διαθεσιμότητας για 15 ημέρες και στη συνέχεια μετατάσσονται ή μεταφέρονται σε οργανικές θέσεις που συνιστώνται στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με τη μνημονευόμενη διαδικασία. Ο δικηγόρος με έμμισθη εντολή που υπηρετεί στον ΟΠΑΔ μεταφέρεται με την ίδια εργασιακή σχέση στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.
**Οι πόροι, η κινητή και ακίνητη περιουσία του ΟΠΑΔ περιέρχονται στους δύο νέους τομείς του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ κ.λπ.
12 Για τις οικοδομικές εργασίες, τις εργασίες σε εργοτάξια οικοδομών και τα πάσης φύσεως έργα αρμοδιότητας πολιτικού μηχανικού μπορεί να καθορίζονται, με αποφάσεις του υπουργού Εργασίας, με διαφορετικό τρόπο οι υποχρεώσεις των εργοδοτών για την τήρηση εντύπων - βιβλίων ή μελετών, σχετικά με θέματα του φακέλου ασφαλείας, το ημερολόγιο μέτρων ασφαλείας, το ειδικό βιβλίο ατυχημάτων κ.λπ., σε σχέση με το υφιστάμενο πλαίσιο.
13 Καταργούνται από 1ης.7.2014:
* Η απόδοση στους ασφαλιστικούς φορείς του προσωπικού της ΕΛ.ΑΣ. ποσοστού 4% επί των εισπρακτέων από τρίτους εσόδων, για την παροχή υπηρεσιών προς αυτούς. Εφεξής το ποσοστό αυτό αποτελεί έσοδο του κρατικού προϋπολογισμού.
* Η απόδοση στο Ταμείο Αρωγής Υπαλλήλων Αστυνομίας Πόλεων ποσοστού επί των επιβαλλόμενων σε χρήμα ποινών, εκποίησης υλικού κ.λπ. Εφεξής τα ποσά αυτά αποτελούν έσοδο του κρατικού προϋπολογισμού.- Η κράτηση 3% επί των προμηθειών που πραγματοποιούνται για λογαριασμό του ΤΕΑΠΑΣΑ/ΤΠΑΣ.
* Ο πόρος 2% υπέρ του ΤΑΠΠ - ΟΣΕ (νυν ΤΠΠ - ΟΣΕ) επί των τιμολογίων των σιδηροδρομικών εισιτηρίων.
* Το ειδικό παράβολο υπέρ ΜΤΣ, Αεροπορίας, Ναυτικού.
* Η απόδοση ποσοστού από τον προϋπολογισμό του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου στη Δ/νση Τοπογραφικής του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
* Ο πόρος υπέρ του Ταμείου Πρόνοιας Προσωπικού Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (2% επί των εκτελούμενων έργων και προμηθειών του Οργανισμού).
* Οι αποδόσεις υπέρ ΟΓΑ, ΤΕΒΕ, ΤΑΕ και Ελληνικού Ινστιτούτου Αλλοδαπού και Διεθνούς Δικαίου, από τα ποσά που προέρχονται από χρηματικές ποινές ή από μετατροπή σε χρήμα των στερητικών της ελευθερίας ποινών.
* Το παράβολο υπέρ του ΚΤΓΚ και Δασών. Εφεξής τα έσοδα του παραβόλου αυτού αποτελούν δημόσια έσοδα.
14 Αύξηση ακατάσχετου ποσού μισθών και συντάξεων.
Με την τροποποίηση της διάταξης του άρθρου 31 του ΚΕΔΕ, αυξάνεται το όριο του ακατάσχετου ποσού μισθών, συντάξεων ή ασφαλιστικών βοηθημάτων των οφειλετών του Δημοσίου, στα χέρια του εργοδότη τους ή των ασφαλιστικών εν γένει φορέων, από χίλια (1.000) ευρώ, που ίσχυε έως σήμερα, σε χίλια πεντακόσια (1.500) μηνιαίως, αφαιρουμένων των υποχρεωτικών εισφορών. Σε περίπτωση που ο μισθός, η σύνταξη ή το ασφαλιστικό βοήθημα υπερβαίνουν τα χίλια πεντακόσια (1.500) ευρώ μηνιαίως, επιτρέπεται η κατάσχεση αυτών, όμως, σε κάθε περίπτωση, το εναπομένον ποσό δεν μπορεί να είναι κατώτερο των χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ. Η σημαντική αύξηση του ποσού αυτού, σε χίλια πεντακόσια (1.500) ευρώ, κρίνεται επιβεβλημένη, για την προστασία μισθωτών και συνταξιούχων. Επίσης, κατασχέσεις που έχουν επιβληθεί μέχρι την προηγούμενη ημέρα ισχύος των διατάξεων αυτών, εις βάρος οφειλετών, για συνολικές οφειλές μικρότερες του ανωτέρω ποσού, αίρονται έπειτα από αίτησή τους.
Πηγή: Ελευθεροτυπία

«Αθώο» με τροπολογία το ΔΣ του Ο.Α.Ε.Ε.

Με 140 ψήφους υπέρ και 99 κατά, υπερψηφίστηκε η τροπολογία η οποία απαλλάσσει από ποινικές ευθύνες τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού Απασχόλησης Ελεύθερων Επαγγελματιών.

Την τροπολογία, η οποία είχε κατατεθεί στο νομοσχέδιο για τις Ευρωεκλογές και για την οποία είχε ζητήσει ονομαστική ψηφοφορία ο ΣΥΡΙΖΑ, υποστήριξαν οι βουλευτές από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, ενώ την καταψήφισαν όλα τα υπόλοιπα κόμματα.

Το νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών με ρυθμίσεις σχετικά με τις Ευρωεκλογές, ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία στο σύνολο και επί των άρθρων και των τροπολογιών του, από την Ολομέλεια της Βουλής.


ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ

Επος Βρούτση (και) στον Ο.Α.Ε.Ε.


Το υπουργείο Εργασίας παλεύει για να γλιτώσει τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου του ΟΑΕΕ από τυχόν ποινικές ευθύνες για τα περίπου 200.000.000 ευρώ που αποτελούν εισφορές ελεύθερων επαγγελματιών υπέρ ανεργίας, αλλά χρησιμοποιήθηκαν για να δοθούν συντάξεις. Με τροπολογία που κατατέθηκε χθες σε άσχετο νομοσχέδιο για τις ευρωεκλογές, επιχειρείται ένα πρωτοφανές «κουκούλωμα» μιας υπόθεσης για την οποία ήδη η ΓΣΕΒΕΕ έχει καταθέσει μήνυση κατά παντός υπευθύνου. Στην τροπολογία ορίζεται ξεκάθαρα ότι «παύει οριστικά κάθε ποινική δίωξη που τυχόν έχει ασκηθεί για πράξεις ή παραλείψεις μελών Δ.Σ. του ΟΑΕΕ» για τη διαχείριση των λογαριασμών υπέρ ανεργίας.
Σε ό,τι αφορά τα χρήματα που «έφυγαν» από τον ειδικό λογαριασμό του ΟΑΕΕ υπέρ ανεργίας από το 2011 έως σήμερα και τα οποία ανέρχονται σε περίπου 200.000.000 ευρώ και αξιοποιήθηκαν για την καταβολή συντάξεων, θα αποδοθούν στον ΟΑΕΔ σε βάθος δεκαπενταετίας. Ετσι, αναφέρει η τροπολογία. Ο ΟΑΕΕ θα αποδίδει σε ετήσιες δόσεις τα χρήματα από την 1/1/2015 έως και τις 31/12/2029. Μάλιστα, για τα πέντε πρώτα έτη η ετήσια δόση θα ανέρχεται σε 4% του συνολικού ύψους της οφειλής, ενώ για τα επόμενα δέκα έτη η ετήσια δόση θα ανέρχεται στο 8%. Δηλαδή, ο ΟΑΕΕ όχι μόνο αξιοποίησε κονδύλια που προορίζονταν για την ανεργία, αλλά θα τα αποδίδει λίγα λίγα με όρους ευνοϊκούς και χωρίς επιτόκιο. Στην ίδια τροπολογία σημειώνεται έμμεσα ότι ο ΟΑΕΕ θα μπορεί και στο μέλλον να παρακρατεί ποσά υπέρ ανεργίας για να καλύψει τυχόν νέες «τρύπες» στις συντάξεις. Αυτό προκύπτει από το γεγονός ότι τονίζεται ότι μετά την ψήφιση της εν λόγω διάταξης «τα ποσά που θα παρακρατηθούν θα αποδίδονται μέσα σε δέκα έτη από την έναρξη της υποχρέωσης».
Βασίλης Αγγελόπουλος

Ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος σε βάρος του διοικητή του ΙΚΑ Ροβέρτου Σπυρόπουλου


Ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος σε βάρος του διοικητή του ΙΚΑ Ροβέρτου Σπυρόπουλου ασκήθηκε από την εισαγγελία διαφθοράς, μετά από έρευνα που διενήργησαν οι επίκουροι εισαγγελείς διαφθοράς, Γιάννης Δραγάτσης και Αντώνης Ελευθεριάνος.
Τα αδίκημα για το οποίαο κατηγορείται είναι αυτό της απιστίας στην υπηρεσία σε βαθμό κακουργήματος σε συνδυασμό με τις επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου περί καταχραστών του Δημοσίου.
Ο κ. Σπυρόπουλος φέρεται να έδωσε εντολή και μάλιστα δυο φορές για να αρθεί η κατάσχεση εις χείρας των τραπεζών το λογαριασμών της εταιρείας σούπερ μάρκετ Χ. Αρβανίτης με αποτέλεσμα η εταιρεία να χρώστα περί τα 18, 25 εκατ. ευρώ στο ΙΚΑ και να χαθούν εκατ. ευρώ που θα μπορούσαν να έχουν καταλήξει σε Ταμείο του ΙΚΑ.

protothema

ΓΣΕΒΕΕ: Μήνυση για την μη απόδοση 100 εκατ. ευρώ εκ μέρους του ΟΑΕΕ στον ΟΑΕΔ


Μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου κατέθεσε ο πρόεδρος της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματικών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ) Γ. Καββαθάς σχετικά με την μη απόδοση στον ΟΑΕΔ, ποσού που ανέρχεται περίπου στα 100 εκατ. ευρώ και τα οποία έχουν, όπως αναφέρει, εισπραχθεί από όλους τους ασφαλισμένους και απασχολούμενους που ανήκουν στον ασφαλιστικό οργανισμό ΟΑΕΕ.
Όπως επισημαίνεται στην μηνυτήρια αναφορά  «από 01-08-2011 είχε θεσπιστεί μηνιαία εισφορά ύψους 10 ευρώ  που κατέβαλλαν οι ασφαλισμένοι των παραπάνω ταμείων για τον ΟΑΕΔ στον ειδικό λογαριασμό ανεργίας υπέρ των αυτοτελώς και ανεξαρτήτων απασχολουμένων που είχαν μείνει άνεργοι. Ο ΟΑΕΕ όμως ενώ μέχρι τον Μάρτιο του 2013 είχε συγκεντρώσει 110.991.100 ευρώ  απέδωσε στον ΟΑΕΔ μόνο το ποσό των 12.739.703,20 ευρώ.»
Σημειώνεται επίσης, ότι ενώ η διοίκηση της ΓΣΕΒΕΕ είχε αποστείλει επανειλημμένα επιστολές προς τη διοικητή του ΟΑΕΕ, κ. Γ. Κωτίδου θέτοντας το ερώτημα γιατί δεν έχουν αποδοθεί τα χρήματα στον ΟΑΕΔ ουδεμία σαφή απάντηση έλαβε.  
Στη μηνυτήρια αναφορά που υπέβαλε ο κ. Καββαθάς μετά από αποφάσεις των συλλογικών οργάνων της Συνομοσπονδίας τονίζεται ότι πρέπει να δοθούν σαφείς και συγκεκριμένες απαντήσεις στα εξής ερωτήματα προκειμένου να διερευνηθεί η τυχόν τέλεση άδικων πράξεων και η απόδοση ποινικών ευθυνών:
  • Έχουν αποδοθεί μέχρι σήμερα στον ΟΑΕΔ στο σύνολό τους τα εισπραχθέντα από τον ΟΑΕΕ ποσά για τον ειδικό λογαριασμό ανεργίας (Ε.Λ.Α.) και τον ειδικό λογαριασμό επαγγελματικής εστίας (Ε.Λ.Ε.Ε.);
  • Το ποσό που αποδίδεται κάθε φορά από τον ΟΑΕΕ ήταν το συνολικό εισπραχθέν ποσό και αν όχι για ποιο λόγο;
  • Αν δεν έχουν αποδοθεί  τα εισπραχθέντα χρηματικά ποσά για ποιο λόγο δεν αποδόθηκαν και σε ποιο λογαριασμό τηρούνται σήμερα;
Στην μηνυτήρια αναφορά σημειώνεται επίσης ότι θα πρέπει να διερευνηθεί αν μέρος από τα ποσά έχουν τυχόν διατεθεί για την εξυπηρέτηση άλλων σκοπών και αν ναι πότε, ποιο ποσό και με εντολή ποιου αρμόδιου Διοικητικού ή Υπηρεσιακού παράγοντα ώστε να αποδοθούν ευθύνες για την παράνομη αυτή πράξη.

15% προσαύξηση σε οφειλές του ΟΑΕΕ! Το κράτος είναι ένας επικίνδυνος τοκογλύφος!

Το τμήμα εσόδων του ΟΑΕΕ ανακοίνωσε οτι η τελευταία ημερα εμπρόθεσμης πληρωμής του 5ου διμήνου 2013 είναι η Δευτέρα 2/12/2013.

του Κώστα Βουκελάτου

Την ίδια μέρα καταβάλλεται και η μηνιαία δόση μέσω πάγιας εντολής των ρυθμίσεων Ν.4152/2013, μαζί με τυχόν ανεξόφλητη δόση της 31/10/2013, προσαυξημένη κατά 15%, προκειμένου να μην απωλεσθεί το δικαίωμα της ρύθμισης.

Το διαβάσατε καλά; 

Η καθυστερημένη δόση θα είναι προσαυξημένη κατα 15% εαν θέλεις να κάνεις ρύθμιση όταν οι κακοποιοί τοκογλύφοι αναλογιζόμενοι την κρίση βάζουν τόκο πλέον 5 και 8%!

Και μετά θέλουν να κάνουν οι οφειλέτες που το ίδιο το κράτος δημιούργησε, ρύθμιση και να πληρώσουν τα χρέη τους με προσαύξηση ακόμα και 100% της οφειλής εάν ειναι πολυ καιρό καθυστερημένα!

Όχι ανάπτυξη ούτε μέλλον δεν θα έχει αυτη η κυβέρνηση και το διαλυμένο κράτος που όλα αυτά τα χρόνια εχουν δημιουργήσει. Ανίκανοι φοροκλέφτες και εισφοροκλέφτες!

Βίντεο. Κατατίθεται σήμερα το νομοσχέδιο για το Κ.Ε.Α.Ο


Κάλεσμα του Εμπορικού Συλλόγου Πτολεμαΐδας – Εορδαίας προς τους Βουλευτές της Π.Ε. Κοζάνης να μην ψηφίσουν το νομοσχέδιο για την κατάσχεση περιουσίας
Μετά την δημοσιοποίηση του απαράδεκτου Νόμου που καταθέτει σήμερα 21/11/13 ο Υπουργός εργασίας στην Βουλή για ΚΑΤΑΣΧΕΣΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ όσων συναδέλφων οφείλουν στον ΟΑΕΕ πάνω από 5.000 ευρώ, καλούμε όλους του Βουλευτές της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης να ΜΗΝ ΨΗΦΙΣΟΥΝ το υπό κατάθεση Νομοσχέδιο και να υπερασπιστούν τους συμπολίτες και ψηφοφόρους τους που κινδυνεύουν με ολοκληρωτική καταστροφή.
Θεωρούμε απαράδεκτο να βρίσκονται απέναντι σ’ αυτήν την προοπτική άνθρωποι που μέχρι πριν λίγα χρόνια ήταν συνεπέστατοι στις υποχρεώσεις τους, και σήμερα πληρώνουν μία κρίση που δεν οφείλεται σ’ αυτούς, με τον πιο απάνθρωπο τρόπο.
Επαναλαμβάνουμε την πρότασή μας για αληθινές και εφικτές ρυθμίσεις των χρεών, με  κεφαλαιοποίηση των οφειλών και μεταφορά τους αμέσως πριν την συνταξιοδότηση, και μείωση των εισφορών των ασφαλισμένων τουλάχιστον κατά το ήμισυ, ενώ επιβάλλεται να υπάρχει ιατροφαρμακευτική κάλυψη όλων των ασφαλισμένων, είτε οφείλουν είτε όχι, αφού χρεώνεται και τοκίζεται κανονικά από τον ΟΑΕΕ.
Ευελπιστούμε οι πολιτικοί της περιοχής μας να κατανοήσουν το τεράστιο αυτό θέμα, και να μην ψηφίσουν το Νομοσχέδιο.
Αλλιώς θα είναι και οι ίδιοι υπόλογοι για την καταστροφή χιλιάδων οικογενειών της περιοχής μας αλλά και ολόκληρης της χώρας.

Χρηματικό βραβείο για όποιον σχεδιάσει το λογότυπο του ΚΕΑΟ

ΚΛΙΚ ΓΙΑ ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ

Αυτό κι αν είναι από τα ανήκουστα. Θα δοθεί χρηματικό βραβείο σε όποιον σχεδιάσει το καλύτερο λογότυπο για το ΚΕΑΟ και μάλιστα το ποσό είναι 3.000 ευρώ. Υπάρχουν και όροι πως θα είναι το σήμα του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών. Το λογότυπο πρέπει να φέρει τα αρχικά του ΚΕΑΟ, δηλαδή του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών και να διακρίνεται ότι το ΚΕΑΟ επιτελεί έργο που αφορά και τα τέσσερα ταμεία ΙΚΑ – ΕΤΑΜ, ΟΑΕΕ, ΟΓΑ, ΕΤΑΑ. Τα τέσσερα αυτά ταμεία συγκροτούν ενιαία δομή (ΚΕΑΟ) με σκοπό την ενιαία διαχείριση του έργου είσπραξης των ασφαλιστικών οφειλών με στόχο την ενίσχυση της Δημόσιας Κοινωνικής Ασφάλισης μέσο της μείωσης της εισφοροδιαφυγής.  Δεν τα αναφέρουμε εμείς αυτά, αλλά το επίσημο έγγραφο με υπογραφή του διοικητή ΙΚΑ – ΕΤΑΜ.
Υπάρχει όμως και συνέχεια…  Το λογότυπο θα πρέπει να είναι πρώτυπο και μοναδικό όπως ορίζει ο νόμος δικαιώματος πνευματικής ιδιοκτησίας, να αντιλαμβάνεται κανείς εύκολα το νόημα της κεντρικής εικόνας, να είναι αναγνωρίσιμο επιδεκτικό σε σμίκρυνση και σε μεγέθυνση  χωρίς να χάνει την επικοινωνιακή του δύναμη καθώς και λειτουργικό στη χρήση του ώστε να μπορεί να αναπαραχθεί σε οποιαδήποτε εφαρμογή.
Η διαδικασία επιλογής θα πραγματοποιηθεί από επιτροπή αξιολόγησης που θα συσταθεί για το σκοπό αυτό από το ΙΚΑ – ΕΤΑΜ.
Και όλα αυτά τα λέει το επίσημο έγγραφο κι όχι ο συντάκτης του κειμένου. Την ώρα δηλαδή που χιλιάδες νοικοκυριά… παλεύουν να σώσουν τις περιουσίες τους, θα ξοδευτούν 3.000 ευρώ για να γίνει ένα σήμα για το ΚΕΑΟ, τον οργανισμό δηλαδή που θα κάνει τους πλειστηριασμούς.

ΓΙΑ 700 ΕΥΡΩ AΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΣ ΑΣΘΕΝΗΣ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ ΣΤΟ ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.


Ανασφάλιστος  συμπολίτης μας  Β.Α  μεταφέρθηκε με εγκεφαλικό επεισόδιο στο “Ιπποκράτειο” νοσοκομείο Θεσσαλονίκης.
Έχει ενημερωθεί το νοσοκομείο ότι o ασθενής είναι ανασφάλιστος λόγω  χρέους προς τον ΟΑΕΕ αλλά ο  διευθυντής της νευρολογικής κλινικής του ζητάει 700 ευρώ για τις ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ μαγνητικές τομογραφίες οι οποίες όπως υποστηρίζει ο ίδιος πρέπει να προπληρωθούν!!!!!!
Και  σκεφτόμαστε το αυτονόητο  αν δεν μπορέσει η οικογένεια του ασθενούς να συγκεντρώσει τα χρήματα θα αφήσουν τον ανθρωπο να πεθάνει ;
Να παρέμβει ο αρμόδιος εισαγγελέας .

ΟΔΗΓΟΣ ΑΓΟΡΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ


Όποιος μπορεί να βοηθήσει σχετικά με την υπόθεση στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης να βρίσκεται στις 18:30 σήμερα στην είσοδο της Κων/πόλεως για συμπαράσταση όποιος μπορεί να επικοινωνήσει με την κ.Καραγιαννιδου 6948 204 446 η με την κ Ανδρέου Χρυσούλα 6930 387175

Ολόκληρες οι λίστες των δισεκατομμυρίων που κουρεύτηκαν από τα Ασφαλιστικά Ταμεία


Απώλειες πολλών δισεκατομμυρίων είχαν τα Ασφαλιστικά Ταμεία από το κούρεμα των ελληνικών ομολόγων υπό ελληνικό και ξένο δίκαιο (το λεγόμενο PSI) με αποτέλεσμα να βρίσκονται κυριολεκτικά σε άθλια οικονομική κατάσταση.
Τα στοιχεία που δημοσίευσε η Τράπεζα της Ελλάδος μετά από αίτημα του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Μητρόπουλου, δείχνουν ότι το κούρεμα του ελληνικού χρέους που έγινε τον προηγούμενο Μάρτιο έφερε στα Ασφαλιστικά Ταμεία απώλειες ύψους 7,3 δισεκατομμυρίων ευρώ. Ειδικότερα, η ονομαστική αξία του Κοινού Κεφαλαίου (το «κοινό ταμείο» στο οποίο είχαν κατατεθεί υποχρεωτικά όλα τα διαθέσιμα κεφάλαια των ασφαλιστικών ταμείων και επενδύονταν σε ελληνικά ομόλογα) από 18,7 δισεκατομμύρια ευρώ που ήταν στις 9 Μαρτίου 2012 μειώθηκε κατά 53,5% λόγω του PSI

Σύμφωνα με τους πίνακες, η ονομαστική αξία των μερίδων των διαθέσιμων κεφαλαίων των ασφαλιστικών Ταμείων έπεσε από τα 17,3 δισ. ευρώ στα 10,064 δισ. στις 12 Μαρτίου 2012 όταν ολοκληρώθηκε το κούρεμα των ελληνικών ομολόγων από την κυβέρνηση Παπαδήμου.

Επιπλέον, μετά την ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης του PSI, που αφορούσεομόλογα του ελληνικού δημοσίου υπό ξένο δίκαιο, η ονομαστική αξία του Κοινού Κεφαλαίου είχε νέα μείωση ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ, πέφτοντας τελικά στα 8,8 δισ. περίπου. Έτσι, η συνολική μείωση στα κεφάλαια των ασφαλιστικών ταμείων λόγω του κουρέματος του ελληνικού χρέους ήταν 8,5 δισεκατομμύρια ευρώ. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ποσά αυτά αφορούν την ονομαστική αξία των ομολόγων των Ασφαλιστικών Ταμείων. Κι αυτό γιατί η τρέχουσα αξία των ίδιων ομολόγων είναι ακόμα μικρότερη. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία στις 31 Ιουλίου 2012, οι τίτλοι του Κοινού Κεφαλαίου των ασφαλιστικών ταμείων είχαν τρέχουσα αγοραία αξία ύψους μόλις 4,745 δισεκατομμυρίων ευρώ. Δηλαδή οι συνολικές απώλειες των ασφαλιστικών ταμείων, με βάση τις τρέχουσες τιμές των τίτλων που έχουν στην κατοχή τους, ξεπερνούν τα 12 δισεκατομμύρια ευρώ ή το 73% της ονομαστικής αξίας τους πριν το PSI!

Ωστόσο, όπως επισημαίνει η Τράπεζα της Ελλάδος, «η ονομαστική αξία δεν πρέπει να συγχέεται με την τρέχουσα αγοραία αξία των τίτλων, η οποία προκύπτει από τις τιμές διαπραγμάτευσης των τίτλων στην ασφαλιστική αγορά». Η ΤτΕ προσθέτει ότι παρότι στην παρούσα συγκυρία οι τιμές διαπραγμάτευσης των ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου υπολείπονται κατά πολύ της ονομαστικής αξίας τους, είναι η ονομαστική αξία των ομολόγων κάθε ασφαλιστικού Ταμείου που συμμετέχει στο Κοινό Κεφάλαιο την οποία θα εισπράξει από το Ελληνικό Δημόσιο όταν λήξουν οι τίτλοι αυτοί. Εκτός βέβαια αν έχει γίνει νέο κούρεμα μέχρι τότε ή αν κάποιο Ταμείο αποφασίσει να πουλήσει ομόλογα τώρα για να εξασφαλίσει ρευστότητα...

Υπενθυμίζεται ότι ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Μητρόπουλος στην ερώτησή του στις 17 Ιουλίου 2012 προς τους υπουργούς Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και Οικονομικών είχε επισημάνει ότι «μέχρι σήμερα δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση για το ύψος του κουρέματος των αποθεματικών των ταμείων Κύριας Σύνταξης, των Επικουρικών Ταμείων, των Ταμείων Πρόνοιας καθώς και των διαφόρων Μετοχικών Ταμείων ή Ταμείων Αλληλεγγύης, που οι καταθέσεις τους -αναγκαστικά κατατεθειμένες και διαχειριζόμενες από την Τράπεζα της Ελλάδος- υπέστησαν μειώσεις έως πλήρους εξαφάνισης εν μία νυκτί με τη στιγμιαία μετατροπή, ακόμη και των κεφαλαίων κίνησης τους, σε ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου και το αναγκαστικό κούρεμα τους εν αγνοία των Διοικήσεων και των μελών τους».

Δείτε τους πίνακες:




Απώλειες πολλών δισεκατομμυρίων είχαν τα Ασφαλιστικά Ταμεία από το κούρεμα των ελληνικών ομολόγων υπό ελληνικό και ξένο δίκαιο (το λεγόμενο PSI) με αποτέλεσμα να βρίσκονται κυριολεκτικά σε άθλια οικονομική κατάσταση.

Τα στοιχεία που δημοσίευσε η Τράπεζα της Ελλάδος μετά από αίτημα του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Μητρόπουλου, δείχνουν ότι το κούρεμα του ελληνικού χρέους που έγινε τον προηγούμενο Μάρτιο έφερε στα Ασφαλιστικά Ταμεία απώλειες ύψους 7,3 δισεκατομμυρίων ευρώ. Ειδικότερα, η ονομαστική αξία του Κοινού Κεφαλαίου (το «κοινό ταμείο» στο οποίο είχαν κατατεθεί υποχρεωτικά όλα τα διαθέσιμα κεφάλαια των ασφαλιστικών ταμείων και επενδύονταν σε ελληνικά ομόλογα) από 18,7 δισεκατομμύρια ευρώ που ήταν στις 9 Μαρτίου 2012 μειώθηκε κατά 53,5% λόγω του PSI

Σύμφωνα με τους πίνακες, η ονομαστική αξία των μερίδων των διαθέσιμων κεφαλαίων των ασφαλιστικών Ταμείων έπεσε από τα 17,3 δισ. ευρώ στα 10,064 δισ. στις 12 Μαρτίου 2012 όταν ολοκληρώθηκε το κούρεμα των ελληνικών ομολόγων από την κυβέρνηση Παπαδήμου.

Επιπλέον, μετά την ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης του PSI, που αφορούσεομόλογα του ελληνικού δημοσίου υπό ξένο δίκαιο, η ονομαστική αξία του Κοινού Κεφαλαίου είχε νέα μείωση ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ, πέφτοντας τελικά στα 8,8 δισ. περίπου. Έτσι, η συνολική μείωση στα κεφάλαια των ασφαλιστικών ταμείων λόγω του κουρέματος του ελληνικού χρέους ήταν 8,5 δισεκατομμύρια ευρώ. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ποσά αυτά αφορούν την ονομαστική αξία των ομολόγων των Ασφαλιστικών Ταμείων. Κι αυτό γιατί η τρέχουσα αξία των ίδιων ομολόγων είναι ακόμα μικρότερη. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία στις 31 Ιουλίου 2012, οι τίτλοι του Κοινού Κεφαλαίου των ασφαλιστικών ταμείων είχαν τρέχουσα αγοραία αξία ύψους μόλις 4,745 δισεκατομμυρίων ευρώ. Δηλαδή οι συνολικές απώλειες των ασφαλιστικών ταμείων, με βάση τις τρέχουσες τιμές των τίτλων που έχουν στην κατοχή τους, ξεπερνούν τα 12 δισεκατομμύρια ευρώ ή το 73% της ονομαστικής αξίας τους πριν το PSI!

Ωστόσο, όπως επισημαίνει η Τράπεζα της Ελλάδος, «η ονομαστική αξία δεν πρέπει να συγχέεται με την τρέχουσα αγοραία αξία των τίτλων, η οποία προκύπτει από τις τιμές διαπραγμάτευσης των τίτλων στην ασφαλιστική αγορά». Η ΤτΕ προσθέτει ότι παρότι στην παρούσα συγκυρία οι τιμές διαπραγμάτευσης των ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου υπολείπονται κατά πολύ της ονομαστικής αξίας τους, είναι η ονομαστική αξία των ομολόγων κάθε ασφαλιστικού Ταμείου που συμμετέχει στο Κοινό Κεφάλαιο την οποία θα εισπράξει από το Ελληνικό Δημόσιο όταν λήξουν οι τίτλοι αυτοί. Εκτός βέβαια αν έχει γίνει νέο κούρεμα μέχρι τότε ή αν κάποιο Ταμείο αποφασίσει να πουλήσει ομόλογα τώρα για να εξασφαλίσει ρευστότητα...

Υπενθυμίζεται ότι ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Μητρόπουλος στην ερώτησή του στις 17 Ιουλίου 2012 προς τους υπουργούς Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και Οικονομικών είχε επισημάνει ότι «μέχρι σήμερα δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση για το ύψος του κουρέματος των αποθεματικών των ταμείων Κύριας Σύνταξης, των Επικουρικών Ταμείων, των Ταμείων Πρόνοιας καθώς και των διαφόρων Μετοχικών Ταμείων ή Ταμείων Αλληλεγγύης, που οι καταθέσεις τους -αναγκαστικά κατατεθειμένες και διαχειριζόμενες από την Τράπεζα της Ελλάδος- υπέστησαν μειώσεις έως πλήρους εξαφάνισης εν μία νυκτί με τη στιγμιαία μετατροπή, ακόμη και των κεφαλαίων κίνησης τους, σε ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου και το αναγκαστικό κούρεμα τους εν αγνοία των Διοικήσεων και των μελών τους».

Δείτε τους πίνακες: