Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΩΝ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΩΝ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

EΛΕΥΘΕΡΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ ΕΞΟΜΟΛΟΓΕΙΤΑΙ: ΠΡΟΤΙΜΩ ΝΑ ΤΑΪΖΩ…ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ, ΠΑΡΑ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΩ ΤΟΝ ΟΑΕΕ

H… «τρικυμιώδης» μου σχέση με τον ΟΑΕΕ, ξεκινά από το 2013. Μέχρι και εκείνη την χρονιά, κατόρθωνα «κουτσά στραβά» να πληρώνω τις εισφορές μου στον ασφαλιστικό μας φορέα. Όταν όμως η κρίση βάθυνε και μας αποκάλυψε το πραγματικό της πρόσωπο, με την αγορά «νεκρή» και τους καταναλωτές «εξαφανισμένους» εν πολλοίς, τότε ξεκίνησαν και τα προβλήματα μου. Εξακολουθούμε βέβαια να πληρώνουμε μέχρι και σήμερα τα λειτουργικά έξοδα της επιχείρησης, όπως ΔΕΗ, τηλέφωνο, νερό, ενοίκια, αλλά τις εισφορές προς τον ΟΑΕΕ τις έχω «παρατήσει». Το ταμείο συνέχισε όμως να μου χρεώνει την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, την οποία δεν μου παρέχει…καθώς χρωστάω. Έχω σταματήσει να πληρώνω τον ΟΑΕΕ από το 2013, οι οφειλές που έχουν συσσωρευτεί μαζί με τους τόκους ανέρχονται περίπου στις 20.000 ευρώ. Είναι αδύνατον να αποπληρώσω αυτό το χρέος. Είναι τεράστιο. Πως να εξοφλήσω όταν στην αγορά δεν κινείται φύλλο; Από που να τα βρω τα χρήματα; Επομένως, όχι μόνο τις ασφαλιστικές εισφορές, αλλά και τα πάγια έξοδα, δεν θα μπορώ να πληρώνω σε λίγο, με συνέπεια το λουκέτο στην επιχείρηση. Είμαι παντρεμένος με δύο παιδιά. Το ένα παιδί, δουλεύει μαζί μου. Δεν έχουμε δημόσιο υπάλληλο στην οικογένεια, να στηριζόμαστε στον μισθό του. Το σπιτικό μας εξαρτάται από την πορεία του μαγαζιού. Το ταμείο του μας συντηρεί» δηλώνει αγανακτισμένος στο bangladeshnews.gr, o ελεύθερος επαγγελματίας Σωτήρης Τηγανίτας.


Σωτήρης Τηγανίτας, ιδιοκτήτης βιβλιοπωλείου-φωτοτυπείου, Αγρίνιο: Τι περιμένουνε από εμάς; Να πληρώσουμε αυτά που δεν έχουμε; Άδειασαν το ταμείο μας, άδειασαν και τις τσέπες μας. Ας τα πάρουν από αυτούς που έκλεψαν τα αποθεματικά μας και τα πορτοφόλια του ελληνικού λαού…



Η ΡΥΘΜΙΣΗ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΛΟΓΗ, ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΩΝΤΕΣ ΚΛΕΦΤΕΣ, ΤΑ ΧΡΕΗ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΔΥΣΤΥΧΩΣ…ΣΤΗΝ ΜΕΣΗ.
«Ακόμη και η ρύθμιση στην οποία ζητούν να υπαχθούμε είναι παράλογη. Για να μπω μέσα, πέρα από τις παλιές μου οφειλές, πρέπει να πληρώνω ταυτόχρονα και τις τρέχουσες εισφορές. Πάνε καλά στα μυαλά τους; Και 100 ευρώ τον μήνα να ήταν η δόση για τις παλιές μου οφειλές, θα εξακολουθούσα να μην μπορώ να πληρώνω τις τρέχουσες. Είναι πολλά τα λεφτά για μικρομεσαία επιχείρηση, εν μέσω κρίσης. Απο που να βρω και να τα δώσω; Εγώ πάντως έχω πάρει μια απόφαση. Επιλέγω να μην πληρώνω τον ΟΑΕΕ και να συνεχίσω να ταϊζω τα παιδιά μου. Την οικογένεια μου. Προέχει η επιβίωση μας, και όχι το ασφαλιστικό μας ταμείο, τα αποθεματικά του οποίου μια ωραία πρωϊα, τα ρημάξαν. Τα ρημάξαν όμως. Τα έκλεψαν εν ψυχρώ. Πλήρωνα 19 χρόνια εισφορές, έχω δώσει περίπου 100.000 ευρώ όλα αυτά τα χρόνια. Σε αυτά πρόσθεστε και τα χρήματα που πλήρωνα στο ΙΚΑ για τους υπαλλήλους που είχα. Και τώρα που δεν μπορώ, λόγω αντικειμενικής αδυναμίας να πληρώσω το ταμείο μου, έχω μείνει ακάλυπτος. Αντιμετωπίζω σοβαρό πρόβλημα υγείας. Η καρδιά μου δεν είναι καλά. Είμαι με μπαλονάκι. Αναγκάζομαι να πληρώνω φάρμακα και γιατρούς από την τσέπη μου. Κοστίζουν 100 ευρώ τον μήνα. Τα καλύπτω όλα εγώ. Ο ΟΑΕΕ δεν δίνει φράγκο. Να σας πω κάτι; Δεν φταίνε οι ελεύθεροι επαγγελματίες για την κατάσταση αυτή. Δεν λήστεψαν αυτοί το ταμείο τους. Για αυτό φταίνε οι κυβερνήσεις. Βάζω και την σημερινή μέσα, που δεν κάνει απολύτως τίποτα για να βοηθήσει τους ελεύθερους επαγγελματίες. Κάποτε είχαμε αποθεματικά. Με μια απόφαση…εξαφανίστηκαν. Ποιος φταίει; Όχι εμείς πάντως. Είναι πάντως θλιβερό και εξοργιστικό να δουλεύεις τόσα χρόνια, να πληρώνεις τόσα χρόνια, για να καταλήξεις με τις παροχές…ανέργου».


ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΑΛΣΑΜΙΔΗΣ

ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΣ ΠΗΡΕ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ Ο.Α.Ε.Ε. ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΡΩΤΗΣΗ

.... ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΙ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Ε. ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ, ΠΑΡΕΛΑΒΑΝ ΣΥΣΤΗΜΕΝΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙ ΑΙΤΗΣΗ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗΣ ΟΦΕΙΛΗΣ !!!!!!!! ΤΡΟΜΕΡΗ Η ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ... ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ(?) ΣΕ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΡΙΝ ΑΚΟΜΑ ΤΟΥΣ ΓΙΝΕΙ Η ΕΡΩΤΗΣΗ (?) ...



...ΠΡΟΦΗΤΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ....Ο.Α.Ε.Ε. ??? ....
ΚΑΙ ΠΟΥ ΞΕΡΕΙ ΤΙ ΕΡΩΤΗΣΗ ΘΑ ΕΚΑΝΕ Ο ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΣ ..... ????.....

Ο.Α.Ε.Ε. Η Απάντηση ενός αυτοαπασχολούμενου στις απειλές του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών.


«Δε θα περιμένω να μου πάρετε τα εργαλεία της δουλειάς…Δε θα κάτσω με σταυρωμένα τα χέρια…»

Η απαντητική επιστολή ενός αυτοαπασχολούμενου στις απειλές του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών
Ο Γιώργος Ζαχάρος είναι αυτοαπασχολούμενος, «τεντάς» στο επάγγελμα. Στις 29 Αυγούστου πήρε από το Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών «ατομική ειδοποίηση» ότι από τα τέλη του 2011 μέχρι και τον Ιούλη του 2014 χρωστάει στον ΟΑΕΕ 14.724,82 ευρώ. Με τα πρόσθετα τέλη, το τελικό ποσό της οφειλής αυξήθηκε στα 14.823,47 ευρώ. Να πώς περιγράφει ο ίδιος την κατάσταση στην οποία βρίσκεται, σε απαντητική επιστολή – ένσταση, την οποία ετοιμάζεται να καταθέσει στο ΚΕΑΟ:
«Στις 29/8/2014 έλαβα από το ΚΕΑΟ μια συστημένη επιστολή στην οποία με απειλείτε στην ουσία, ότι αν δεν ρυθμίσω εντός 20ημέρου τις κατ” εσάς οφειλές μου προς τον ΟΑΕΕ θα «αναγκαστείτε» να προβείτε σε κατάσχεση, πλειστηριασμό και άλλα μέτρα. Δηλαδή, στην ουσία μου λέτε ότι θα μου πάρετε τα εργαλεία της δουλειάς μου, με τα οποία προσπαθώ να συντηρήσω τις ανάγκες της οικογένειάς μου, μιας και δεν έχω άλλο περιουσιακό στοιχείο.
Από την άλλη, αμφισβητώ κατ” αρχήν το ύψος του ποσού που λέτε ότι οφείλω. Με χρεώνετε με οφειλές στον τομέα της ιατροφαρμακευτικής και νοσοκομειακής περίθαλψης, τις οποίες εδώ και δυο χρόνια αυθαίρετα δεν μου παρέχετε, μη σφραγίζοντας το βιβλιάριο Υγείας, με αποτέλεσμα να επιβαρύνομαι και άλλο οικονομικά από διάφορες δαπάνες σε φάρμακα κ.ά.
Σας καθιστώ επίσης υπεύθυνους αν έχω οποιοδήποτε πρόβλημα υγείας τώρα ή στο μέλλον, που θα είναι αποτέλεσμα της ενέργειάς σας αυτής, που στερώντας μου το δικαίωμα στην υγεία δεν μπόρεσα να κάνω διάφορες εξετάσεις που απαιτούνται στην ηλικία μου.
Δουλεύω από 17 χρονώ και έχω πληρώσει «τα μαλλιά της κεφαλής μου», που λέει ο λαός μας, στους ασφαλιστικούς φορείς που ανήκα ΙΚΑ, ΤΕΒΕ, ΟΑΕΕ, με πολύ υψηλές ασφαλιστικές κρατήσεις, ιδιαίτερα όταν ήμουν οικοδόμος που πλήρωνα κρατήσεις για βαρέα οικοδομικά. Και τώρα, μετά την οικονομική κρίση, που πολύ καλά ξέρετε ότι υπάρχει και δεν ευθύνομαι γι” αυτήν, μου ζητάτε να είμαι συνεπής στις υποχρεώσεις μου προς τον ασφαλιστικό μου οργανισμό, γιατί θα έχω κυρώσεις.
Εσείς τι κυρώσεις είχατε και ποιον ρωτήσατε όταν τζογάρατε τα λεφτά του Ταμείου μας στο χρηματιστήριο, όταν κάνατε το «κούρεμα» των αποθεματικών του Ταμείου, όταν τα παρείχατε χρόνια άτοκα στις τράπεζες που και αυτές μας απειλούν με κατασχέσεις για τα κόκκινα δάνεια που δώσανε και ήταν λεφτά δικά μας; Τέλος πάντων, τα λεφτά που ζητάτε, δεν έχω τη δυνατότητα με τις «ρυθμίσεις» που εξαγγείλατε κατά καιρούς να τα δώσω. Ζητώ:
  • Πρώτο, να αφαιρέσετε από το ποσόν που μου έχετε χρεώσει, τον κλάδο της ασθένειας για όσο χρονικό διάστημα μου το έχετε στερήσει.
  • Δεύτερο, να εξοφλώ το υπόλοιπο που θα προκύψει με ποσόν που θα αντιστοιχεί στο 10% του εισοδήματός μου.
  • Τρίτο, να μειωθούν σημαντικά οι εισφορές προς το Ταμείο.
  • Τέταρτο, να αφαιρεθούν όλα τα πρόστιμα που έχετε επιβάλει.
Τέλος, αν νομίζετε ότι όλα αυτά που σας έγραψα παραπάνω δεν σας αγγίζουν είναι δικαίωμά σας. Σας δηλώνω όμως ότι και εγώ δεν είμαι απ” αυτούς που θα κάτσω μοιρολατρικά με σταυρωμένα τα χέρια, ούτε θα γίνω αυτόχειρας. Μαζί με τους γείτονές μου, που και αυτοί έχουν τα ίδια προβλήματα, μέσα από τις Λαϊκές Επιτροπές, μαζί με τα σωματεία μας, θα σας περιμένουμε να έρθετε να μου κατάσχετε τα εργαλεία».

ΟΑΕΕ Χαλκίδας και ΚΕΑΟ



Στις 25 Ιουνίου του 2014 ο κ. Μαρίνος συντονιστής ΕΥΒΟΙΑ (Νότια Εύβοια, Κάρυστος, Μαρμάρι, Στύρα, Αλμυροπόταμος, Aλιβέρι, Κύμη, Σκύρος) πήγε στον ΟΑΕΕ Χαλκίδας να πρωτοκολλήσει τις αιτήσεις Αμφισβήτησης συναδέλφων μας της γύρω περιοχής, τότε ο προϊστάμενος αρνήθηκε να πρωτοκολλήσει αυτές (όπως όφειλε) πέφτοντας φυσικά σε παράβαση καθήκοντος. Έτσι ο συντονιστής μας πήρε τηλ το 100 ώστε να πρωτοκολληθούν οι αιτήσεις αμφισβήτησης γιατί... έληγαν οι ημερομηνίες που έχει βάλει όριο των 20 ημερών το ΚΕΑΟ, για να υπερασπιστεί κάποιος τα δικαιώματά του και να μην βρεθεί στην δεινή θέση να έχει κατάσχεση ( κάτι που η γερμανική αποικία - που λέγετε κράτος ελληνικό - και οι υπάλληλοι επιδιώκουν με την τρομοκρατία). Η Αστυνομία με την σειρά της βρέθηκε στον χώρο του ΟΑΕΕ της Χαλκίδας μέσα σε 10 λεπτά από την κλήση που δέχτηκε. Έτσι ο προϊστάμενος μετά την υπόδειξη της αστυνομίας να διαλέξει ανάμεσα στο αυτόφωρο και στον αρ. πρωτοκόλλου, δέχτηκε όπως ήταν φυσικό να κάνει την δουλειά του και να βάλει αρ. πρωτοκόλλου. 
Αυτό ήταν ένα καλό μάθημα στους εκεί του ΟΑΕΕ ώστε να μάθουν ότι είναι υπάλληλοι και ότι πρέπει να τηρούν τους όρκους τους και ότι ο κάθε ένας μας δεν είναι άνθρωπος δεύτερης κατηγορίας! Για την ιστορία, ο συγκεκριμένος προϊστάμενος έχει δημιουργήσει πολλάκις προβλήματα στους ασφαλισμένους του εκεί καταστήματος, οπότε ήταν ένα καλό μάθημα ώστε να δει ότι είναι απλά ένας υπαλληλίσκος και τίποτε άλλο!
Συμπέρασμα: όλοι όταν δείτε ένας υπάλληλος ότι δεν κάνει καλά την δουλειά του ή σας δυσκολεύει την ζωή να τον βάζετε στην θέση του όπως του αρμόζει! Και μην ξεχνάτε είναι υπάλληλοί μας και τίποτε άλλο.




ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗ ΕΥΒΟΙΑΣ ΚΑΙ ΣΚΥΡΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΑΡΙΝΟΥ, ΣΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ

Ενημέρωση των ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ, οι οποίοι οφείλουν ασφαλιστικές εισφορές, για τις προτάσεις του Συνηγόρου του Πολίτη


Τους τελευταίους μήνες, ο Συνήγορος του Πολίτη, έχει λάβει μεγάλο αριθμό αναφορών από ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ, οι οποίοι αδυνατούν να εκπληρώσουν τις οφειλές προς τον Οργανισμό, ως συνέπεια της οικονομικής κατάρρευσης που έχει πλήξει βιοτέχνες, εμπόρους και ελεύθερους επαγγελματίες.
Για την πληρέστερη ενημέρωση των ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ που απευθύνονται στον Συνήγορο, η αρχή δημοσιοποιεί σειρά προτάσεων, που έχει υποβάλει προς τους αρμόδιους φορείς, για την άρση του αδιεξόδου στο οποίο έχουν περιέλθει.
Ειδικότερα, ο Συνήγορος του Πολίτη προτείνει να εξετασθεί:
- η ενιαία ρύθμιση σε δόσεις του συνόλου των οφειλών (οφειλές προς 'ΟΥ, οφειλές προς ασφαλιστικούς φορείς, κ.α.),
- η αύξηση των δόσεων μέχρι τουλάχιστον 100, ανάλογα με το ύψος της οφειλής και της οικονομικής δυνατότητας του ασφαλισμένου,
- η κατάργηση της υψηλής προκαταβολής ως προϋπόθεσης για υπαγωγή σε ρυθμίσεις του ΟΑΕΕ,
- η ρεαλιστική προσαρμογή των ασφαλιστικών εισφορών στα τρέχοντα
οικονομικά δεδομένα της χώρας και των κλάδων ασφαλισμένων,
- η αναζήτηση τρόπου παροχής ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης σε όλους τους ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ, που επί σειρά ετών εξυπηρετούσαν τις ασφαλιστικές υποχρεώσεις τους,
- καθώς και σειρά μέτρων που θα αποσυμφορήσουν τις υπηρεσίες του
ΟΑΕΕ, προκειμένου να υποστηριχθεί η παραμονή των ασφαλισμένων στο ασφαλιστικό σύστημα και η βιωσιμότητα του ασφαλιστικού ταμείου.
Επιπλέον, η αρχή επισημαίνει την ανάγκη συνεργασίας όλων των συναρμοδίων φορέων, Γενικών Γραμματειών και Υπουργείων Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, Οικονομικών και Υγείας, προκειμένου να εξευρεθεί η καλύτερη δυνατή, αλλά ταυτόχρονα και εφικτή, λύση.
Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στο:
Τμήμα Επικοινωνίας
Τζαβάρα Καλλιρρόη τηλ. 2131306610 κιν. 6979448887
Παραγυιός Πέτρος τηλ. 2131306625
Παπαγεωργοπούλου 'ημητρία τηλ. 2131306604
_________________________

ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ Η ΠΟΙΝΙΚΗ ΔΙΩΞΗ ΓΙΑ ΜΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΕΙΣΦΟΡΩΝ ΟΑΕΕ


ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ Η ΠΟΙΝΙΚΗ ΔΙΩΞΗ ΓΙΑ ΜΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΕΙΣΦΟΡΩΝ ΟΑΕΕ

 ΠΑΡΑΘΕΤΩ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΠΛΗΡΕΣ ΣΕ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΛΥΣΩ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΥΚΟΛΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΗΣ ΤΟΥ.
         Η ποινική δίωξη επαγγελματιών κάθε ειδικότητας για τη μη καταβολή των εισφορών ασφάλισης των ιδίων ασκείται απαραδέκτως, με ανεπίτρεπτη αναλογική εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 1 § 1 του Α.Ν. 86/1967, η οποία δεν καταλαμβάνει την συγκεκριμένη πράξη (μη καταβολή εισφορών αυτού του είδους), ήτοι κατά παράβαση της βασικής αρχής του ποινικού δικαίου «Καμία ποινή χωρίς νόμο», που ενσωματώνεται στα άρθρα 5 § 3 και 7 § 1 του Συντάγματος και, βεβαίως, στο άρθρο 1 του Π.Κ. Ειδικότερα:
          Η διατύπωση των δύο πρώτων παραγράφων του άρθρου 1 του Α.Ν. 86/1967 είναι η εξής:
«1. Οστις υπέχων νόμιμον υποχρέωσιν καταβολής των βαρυνουσών αυτόν τον ίδιον ασφαλιστικών εισφορών (εργοδοτικών), ασχέτως ποσού, προς τους εις το Υπουργείον Εργασίας υπαγομένους πάσης φύσεως Οργανισμούς Κοινωνικής Πολιτικής ή Κοινωνικής Ασφαλίσεως ή ειδικούς Λογαριασμούς,δεν καταβάλλει ταύτας εντός μηνός, αφ’ ής αύται κατέστησαν απαιτηταί, προς τους ως άνω Οργανισμούς τιμωρείται δια φυλακίσεως τουλάχιστον τριών μηνών και χρηματικής ποινής τουλάχιστον 10 χιλιάδων δραχμών.
2.Οστις παρακρατών ασφαλιστικάς εισφοράς των παρ’ αυτώ εργαζομένων επι σκοπώ αποδόσεως εις τους κατά την παράγραφον 1 Οργανισμούς δεν καταβάλλει ή δεν αποδίδειταύτας προς τους ανωτέρω Οργανισμούς εντός μηνός αφ΄ ης κατέστησαν απαιτηταί τιμωρείται επί υπ’ εξαιρέσει δια φυλακίσεως τουλάχιστον 6 μηνών και χρηματικής ποινής τουλάχιστον 10 χιλιάδων δραχμών».
          Είναι απολύτως προφανές ότι και οι δύο παραπάνω διατάξεις αναφέρονται ρητά και αποκλειστικά στις ασφαλιστικές εισφορές, που οφείλονται για την εργασία εργαζομένου με εξαρτημένη εργασία, οι οποίες διαχωρίζονται πάντα σε δύο κατηγορίες:
Α) Τις εργοδοτικές, δηλαδή τις εισφορές που καταβάλλει ο ίδιος ο εργοδότης εξ ιδίων για την ασφαλιστική κάλυψη του εργαζομένου σε αυτόν. Και
Β) Τις παρακρατούμενες από το μισθό του εργαζομένου, δηλαδή εισφορές που καταβάλλονται από τον ίδιο τον εργαζόμενο ως ποσοστό από το μισθό του.
          Στις διατάξεις αυτές προβλέπεται συγκεκριμένη (διαφορετική) ποινική μεταχείριση για τη μη απόδοση των ασφαλιστικών εισφορών της πρώτης ή της δεύτερης μορφής εκ μέρους του εργοδότη, καθώς κρίνεται βαρύτερης απαξίας πράξη η μη απόδοση χρημάτων που έχουν παρακρατηθεί από το μισθό του ίδιου του εργαζομένων έναντι της μη καταβολής αυτών, που οφείλονται από τον ίδιο τον εργοδότη.
Με επόμενες διατάξεις νόμων έγιναν αλλαγές στα ποσά κλπ. που αναφέρονται ανωτέρω χωρίς όμως να αλλάξει ποτέ η παραπάνω διατύπωση. Αντίθετα, πολλές φορέςεπαναλαμβάνεται ρητά η αναφορά στα συγκεκριμένα είδη ασφαλιστικών εισφορών (εργοδοτικές και παρακρατούμενες από τον εργαζόμενο). Ενδεικτικά, η διάταξη του άρθρου 33 του Ν. 3346/2005 αναφέρει:
«Για την εφαρμογή των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 1 του α.ν. 86/1967 απαιτείται το ποσό των ασφαλιστικών εισφορών που βαρύνουν τον υπόχρεο (εργοδοτικών), καθώς και των παρακρατούμενων ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων να υπερβαίνει συνολικώς τα δύο χιλιάδες (2.000) ευρώ».
Η ανωτέρω διάταξη τροποποιήθηκε με το άρθρο 30 του ν. 3904/2010 ως εξής:
«1. Για την εφαρμογή της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του α.ν. 86/1967 απαιτείται το ποσό των ασφαλιστικών εισφορών, που βαρύνουν τον υπόχρεο (εργοδοτικών), να υπερβαίνει το ποσό των είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ.
2. Για την εφαρμογή της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του α.ν. 86/1967 απαιτείται το ποσό των ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων που παρακρατούνται να υπερβαίνει το ποσό των δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ.».
Και πάλι η διατύπωση του εν λόγω άρθρου (τόσο πριν όσο και μετά την τροποποίησή  του) καταδεικνύει χαρακτηριστικά ότι η πρόβλεψη του άρθρου 1 §§ 1-2 του Α.Ν. 86/1967 αναφέρεται και περιορίζεται μόνο στη μη απόδοση των δύο ειδών ασφαλιστικών εισφορών, που (αμφότερα) αφορούν εργαζόμενο σε εργοδότη και είναι αποδοτέα  από αυτόν (τον εργοδότη) και δη το μεν πρώτο είδος (εργοδοτικές εισφορές) ως οφειλόμενες από τον ίδιο απευθείας το δε δεύτερο (παρακρατούμενες εισφορές από το μισθό) ως οφειλόμενες λόγω της παρακράτησης εκ μέρους του.
Η εφαρμογή, συνεπώς, της § 1 του άνω άρθρου για την άσκηση ποινικής δίωξης κατά επαγγελματιών (κάθε είδους) για τη μη απόδοση ασφαλιστικών εισφορών, που ούτε «εργοδοτικές» είναι (§ 1) ούτε παρακρατούνται από το μισθό κάποιου εργαζομένου (§ 2) είναι ανεπίτρεπτη. Οι ασφαλιστικές εισφορές των επαγγελματιών στα Ταμεία τους αφορούν την ασφαλιστική κάλυψη του εαυτού τους και, συνεπώς, δεν μπορούν να περιγραφούν με οποιαδήποτε από τις σαφείς και περιοριστικές περιγραφές του εν λόγω νόμου. Η αναφορά σε «ασφαλιστικές εισφορές βαρύνουσες αυτόν τον ίδιο» είναι προφανές ότι γίνεται για την αντιδιαστολή προς τις ασφαλιστικές εισφορές που παρακρατούνται από τον εργαζόμενο, δηλ. βαρύνουν τον εργαζόμενο. Για την αποφυγή δε αυτής ακριβώς της παρερμηνείας ο νομοθέτης έθεσε σε παρένθεση τον απολύτως επεξηγηματικό και σαφή προσδιορισμό «εργοδοτικές». Ο επεξηγηματικός αυτός προσδιορισμός περιορίζει αναγκαία και υποχρεωτικά από το σύνολο των διαφόρων ασφαλιστικών εισφορών που βαρύνουν έναν επαγγελματία, ως ποινικά σημαντικές, μόνο αυτές που μπορούν να χαρακτηρίζονται ως «εργοδοτικές». Οι ασφαλιστικές εισφορές του επαγγελματία για την ασφάλιση του εαυτού του προφανέστατα δεν περιγράφονται ως «εργοδοτικές».
Ο Ο.Α.Ε.Ε. στηρίζει την άσκηση ποινικών διώξεων για την επιδίωξη είσπραξης των εισφορών, που οφείλονται προς αυτόν, αδιακρίτως, στη διάταξη του άρθρου 16 § 1 εδ. δ’ του Καταστατικού του της 23-12-2005 (π.δ. 258/2005, ΦΕΚ Α’ 316, 28-12-2005), όπου αναφέρεται:
«1. Οι απαιτήσεις του Ο.Α.Ε.Ε., από πάσης φύσεως καθυστερούμενες εισφορές, πρόσθετα τέλη και ειδικές προσαυξήσεις, εισπράττονται κατά τη διαδικασία του νόμου περί εισπράξεως δημοσίων εσόδων. (Κ.Ε.Δ.Ε.), όπως ισχύει κάθε φορά. Τίτλους για τη βεβαίωση και την αναγκαστική είσπραξη των απαιτήσεων του Οργανισμού αποτελούν οι Πράξεις Επιβολής Εισφορών και Προσθέτων Τελών (Π.Ε.Ε.Π.Τ.), που συντάσσονται από τα αρμόδια προς τούτο όργανα του. Το ποσό των Π.Ε.Ε.Π.Τ. δεν αναπροσαρμόζεται και εξοφλείται με τις προβλεπόμενες κάθε φορά προσαυξήσεις. Ο Οργανισμός διατηρεί το δικαίωμα να προβαίνει ΚΑΙ στις ενέργειες, που προβλέπονται ΚΑΙ από τον αναγκαστικό νόμο 86/1967 (136 Α’), όπως ισχύει κάθε φορά».
Όπως καθίσταται σαφές από την ανωτέρω διατύπωση του Καταστατικού, με αυτή τη διάταξη δεν θεσπίζεται κάποια επέκταση του πεδίου εφαρμογής του α.ν. 86/1967, όπως αυτό προσδιορίζεται στην εν λόγω διάταξη. Αντίθετα, γίνεται σαφής αναφορά στη δυνατότητα του Ο.Α.Ε.Ε. να επιδιώκει και την εφαρμογή των διατάξεων του α.ν. 86/1967, όταν αυτό κρίνεται αναγκαίο και πάντοτε στο πλαίσιο που αυτές ισχύουν κάθε φορά και όχι κατά οποιαδήποτε επέκταση του πλαισίου αυτού.
Εν ολίγοις η ως άνω διάταξη του εν λόγω Καταστατικού (ακόμα κι αν μπορούσε να θεωρηθεί ότι ως νομοθέτημα πληροί τις τυπικές προϋποθέσεις, που απαιτούνται για να μπορεί να καθιερώνει ποινική ευθύνη, επεκτείνοντας το πλαίσιο εφαρμογής του ως άνω αναγκαστικού νόμου) είναι απολύτως σαφές ότι δεν προβαίνει σε καμία επέκταση του πεδίου εφαρμογής της προκείμενης ποινικής διάταξης αλλά απλώς παραπέμπει σε αυτή, όπως αυτή ισχύει κάθε φορά. Συνεπώς, σύμφωνα με την ως άνω διάταξη, ο Ο.Α.Ε.Ε. μπορεί να επιδιώξει την εφαρμογή του α.ν. 86/1967 μόνο όταν και αν οι οφειλόμενες προς αυτόν εισφορές περιλαμβάνονται σε αυτές που αναφέρει ο εν λόγω αναγκαστικός νόμος, δηλ. είναι είτε εργοδοτικές είτε παρακρατούμενες από μισθό (έστω εν ευρεία εννοία). Επικουρικά βεβαίως πρέπει να σημειωθεί ότι διαφορετική ερμηνεία της εν λόγω διάταξης του Καταστατικού – Προεδρικού Διατάγματος θα εξακόντιζε αυτήν εκτός του πλαισίου νομοθετικής εξουσιοδότησης από το άρθρο 12 του ν. 2696/1999, οπότε και εξ αυτού του λόγου θα πρέπει να ερμηνευθεί αυτή ως ανωτέρω.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα «εργοδοτικών εισφορών» καταβλητέων σε ασφαλιστικό οργανισμό αυτοαπασχολουμένων (και μάλιστα με πρόσφατο νόμο) είναι οι ασφαλιστικές εισφορές των νέων δικαστικών λειτουργών, για τους οποίους ο ν. 4075/2012 στο άρθρο 39 προβλέπει:
«Οι δικαστικοί λειτουργοί και οι λειτουργοί του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους που διορίζονται στο Δημόσιο από 1.1.2011 και μετά, υπάγονται υποχρεωτικά και αυτοδίκαια για κύρια σύνταξη σε ειδικό κλάδο με λογιστική και οικονομική αυτοτέλεια του Τομέα Ασφάλισης Νομικών του κλάδου κύριας ασφάλισης του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολούμενων (Ε.Τ.Α.Α.). Για την ασφάλιση των ανωτέρω προσώπων στον Τομέα Ασφάλισης Νομικών του Ε.Τ.Α.Α. έχουν εφαρμογή τα προβλεπόμενα από το άρθρο 22 του ν. 2084/1992 (Α’ 165), για τους εμμίσθους ασφαλισμένουςΗ εργοδοτική εισφοράβαρύνει το Δημόσιο».
Τα ανωτέρω ισχύουν και για μια σειρά νομοθετημάτων, που προέβλεψαν ρητά την εφαρμογή του α.ν. 86/1967 για εισφορές, που οφείλονται προς διάφορα ασφαλιστικά ταμεία, όπως το Τ.Σ.Α.Υ. (άρθρο 4 § 5 ν. 982/1979), το Τ.Α.Κ.Ε. (άρθρο 5 ν.δ. 228/1973) ή το Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε. (άρθρο 21 § 2 ν. 915/1979), με τα οποία επίσης δεν θεσπίστηκε καμία απολύτως επέκταση του πεδίου εφαρμογής του ως άνω αναγκαστικού νόμου παρά μόνο ορίστηκε ρητά η εφαρμογή του για τις ασφαλιστικές εισφορές, που ήταν καταβλητέες σε αυτά τα ταμεία, πάντοτε υπό την αναγκαία προϋπόθεση ότι αυτές μπορούν να περιγραφούν ως εργοδοτικές ή ως παρακρατούμενες εργατικές, όπως ακριβώς προβλέπει ο εν λόγω νόμος.
Είναι διάχυτη στο δίκαιο σε πληθώρα διατάξεων η χρήση του προσδιορισμού «εργοδοτικές» για το συγκεκριμένο είδος ασφαλιστικών εισφορών και όχι, βεβαίως, για την αναφορά στις εισφορές αυτασφάλισης των αυτοαπασχολουμένων οποιασδήποτε ειδικότητας. Ο ακριβής ορισμός της έννοιας δεν δίνεται ρητά σε διάταξη ελληνικού νόμου, κυρίως και ακριβώς επειδή χρησιμοποιείται ευρύτατα για να περιγράψει τις εισφορές του εργοδότη και όχι βεβαίως της εισφορές αυτασφάλισης ενός επαγγελματία. Ενδεικτικά αναφέρω το άρθρο 14 § 6 του Κανονισμού Ασφάλισης του Ι.Κ.Α., όπου χρησιμοποιείται ο όρος:
«Η ασφαλιστική εισφορά είναι ενιαία, μη δυναμένου του εργοδότου να καταβάλη ιδιαιτέρως το προερχόμενον εκ της εργοδοτικής εισφοράς ή εισφοράς του ησφαλισμένου τμήμα ταύτης».
Ο όρος «εργοδοτικές εισφορές» επανειλημμένα χρησιμοποιείται σε σωρεία νομοθετημάτων για να προσδιορίσει ότι η εισφορά, που καθιερώνεται με αυτά, είναι καταβλητέα από τον εργοδότη και δεν παρακρατείται από το μισθό του εργαζομένου. Ενδεικτικό και πάλι παράδειγμα η διάταξη του άρθρου 9 § 1 περ. δ’ του β.δ. 502/1963 (που προστέθηκε με το άρθρο 1 του π.δ. 112/13-18 Μαρτίου 1991):
«1. Πόροι του Ταμείου Αρωγής ορίζονται: …
δ. Εργοδοτική εισφορά εκ ποσοστού 1% επί των αποδοχών που υπολογίζεται και η εισφορά των μετοχών. Η εισφορά αυτή καταβάλλεται από 1.5.1990, σύμφωνα με την από 7.3.1990 ειδική συλλογική σύμβαση εργασίας».
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ο α.ν. 86/1967 αντικατέστησε (στην ουσία) τις προϊσχύσασες διατάξεις του άρθρου 6 του ν. 1373/1944 και του άρθρου 26 § 6 του α.ν. 1846/1951, οι οποίες ρητά καταργήθηκαν με το άρθρο 3 του α.ν. 86/1967. Με την πρώτη από τις άνω καταργούμενες διατάξεις θεσπιζόταν ποινική μεταχείριση για τη μη καταβολή ασφαλιστικών εισφορών χωρίς να γίνεται οποιαδήποτε περαιτέρω διάκριση. Παρά ταύτα, φαίνεται ότι και τότε η διάταξη αυτή είχε στόχο μόνο την εισφοροδιαφυγή, που αφορούσε την εξαρτημένη εργασία, δεδομένου ότι στην τροποποίηση αυτής με το άρθρο 5 § 1 του ν.δ. 4577/1966 γίνεται επεξηγηματική αναφορά περί «εισφορών εργοδότου ή ησφαλισμένου»! Η δεύτερη καταργηθείσα διάταξη αναφερόταν μόνο σε παρακρατούμενες από το μισθό του εργαζομένου εισφορές και παρέπεμπε ευθέως για τις εργοδοτικές εισφορές στην πρώτη διάταξη, που όπως προαναφέρθηκε ήταν γενική και δεν περιείχε την επεξήγηση «εργοδοτικές» που τέθηκε στον α.ν. 86/1967. Είναι λοιπόν προφανές ότι η προσθήκη στο γράμμα του νόμου του επεξηγηματικού και περιοριστικού προσδιορισμού σε παρένθεση «(εργοδοτικών)» καταδεικνύει τη σαφή βούληση του νομοθέτη να περιοριστεί η εφαρμογή της διάταξης σε αυτό το είδος εισφορών.
Κατόπιν όλων των ανωτέρω γίνεται σαφές ότι δεν μπορεί να αποδίδεται στον έλληνα νομοθέτη η βούληση να επεκτείνει το πεδίο εφαρμογής του α.ν. 86/1967 σε εισφορές άλλες πέραν των εργοδοτικών και των παρακρατούμενων, όταν σε σωρεία νομοθετικών κειμένων, που τέθηκαν μετά το 1967, δεν προέβη ποτέ στην απλούστατη διαγραφή μίας λέξης: «(εργοδοτικών)», που παραμένει στο κείμενο του νόμου περιορίζοντας ξεκάθαρα την εφαρμογή του μόνο επί εισφορών που μπορούν να περιγραφούν με αυτή. Δεν το έκανε μολονότι προέβη σε τροποποιήσεις του άρθρου 1 του α.ν. 86/1967 τρεις φορές μόνο μέσα στο 2012 (ν. 4038/2012, 4075/2012 και 4087/2012)!!!Φρονώ πως είναι αρκετές για να θεωρήσουμε ότι άφησε τη λέξη αυτή εκεί σκόπιμα…
Σε κάθε περίπτωση σαφής ορισμός της έννοιας των εργοδοτικών εισφορών δίνεται ρητά και πανηγυρικά στην ευρωπαϊκή νομοθεσία:
«Εργοδοτικές κοινωνικές εισφορές (D.12)
4.08 Ορισμός: Οι εργοδοτικές κοινωνικές εισφορές είναι κοινωνικές εισφορές που καταβάλλουν οι εργοδότες σε οργανισμούς κοινωνικής ασφάλισης ή σε άλλα συστήματα κοινωνικής ασφάλισης που συνδέονται με την απασχόληση, με σκοπό να εξασφαλίσουν κοινωνικές παροχές για τους εργαζομένους τους». (παράρτημα Α, Κεφάλαιο 4 παράγραφος 4.08 του  Κανονισμού υπ’ αριθ. 549/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 21ης Μαΐου 2013 για το ευρωπαϊκό σύστημα εθνικών και περιφερειακών λογαριασμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης - Επίσημη Εφημερίδα αριθ. L 174 της 26/06/2013 σ. 0001 – 0727).
Ο ανωτέρω ορισμός είναι, βεβαίως, προφανής αλλά ενισχύεται έτι περαιτέρω κατ’ αντιπαραβολή προς τον ορισμό, στο ίδιο νομοθέτημα, των υπολοίπων κοινωνικών εισφορών υπό τον όρο «κοινωνικές εισφορές νοικοκυριών (D.61)»:
«4.100 Ορισμός: Οι πραγματικές κοινωνικές εισφορές νοικοκυριών είναι κοινωνικές εισφορές που καταβάλλονται για δικό τους λογαριασμό από τους μισθωτούς, τους αυτοαπασχολούμενους ή τους μη απασχολούμενους στα συστήματα κοινωνικής ασφάλισης».
Εξ όλων των ανωτέρω καταδεικνύεται και σε νομικό επίπεδο αυτό που, ούτως ή άλλως, είναι προφανές και, πιθανότατα, δεν ήταν καν αναγκαίο να θεμελιωθεί με όλα τα παραπάνω: Ότι η λέξη «εργοδοτικές» ως προσδιοριστική των ασφαλιστικών εισφορών που περιγράφονται στον α.ν. 86/1967, αναφέρεται στις ασφαλιστικές εισφορές, που οφείλουν οι εργοδότες στα ασφαλιστικά ταμεία των εργαζομένων τους και όχι τις εισφορές που οφείλει κάθε αυταπασχολούμενος επαγγελματίας στο ασφαλιστικό ταμείο, που ασφαλίζεται ο ίδιος.
Η άσκηση ποινικής δίωξης βάσει του άρθρου 1 § 1 του α.ν. 86/1967 για τη μη καταβολή εισφορών επαγγελματιών προς το ασφαλιστικό τους ταμείο αποτελεί μη νόμιμη αναλογική εφαρμογή της εν λόγω διάταξης για πράξη που δεν προβλέπεται με αυτή. Χαρακτηριστικό είναι ότι ο Α.Π. σε Ολομέλεια δεν έχει δεχθεί ως νόμιμη την αναλογική εφαρμογή του άνω άρθρου σε περίπτωση πολύ πιο κοντινή (μη καταβολή εργοδοτικών εισφορών προς το Ν.Α.Τ. βλ. ΑΠ Ολομ 587/1991, ΠοινΧρ ΜΑ’ σελ. 1120).
Συνεπώς, η αναλογική εφαρμογή της άνω ποινικής διάταξης κατά τον τρόπο αυτό, ήτοι για την ποινική δίωξη επαγγελματιών κάθε είδους για τη μη καταβολή ασφαλιστικών εισφορών που οφείλουν για την ασφάλιση των ιδίων, η οποία δεν εμπίπτει στο πραγματικό της εφαρμοζομένης διάταξης, είναι απολύτως ανεπίτρεπτη και απαράδεκτη, καθώς αντίκειται σε θεμελιώδεις συνταγματικές αρχές προστατευόμενες σύμφωνα με τα άρθρα 5 § 3 και 7 § 1 του Συντάγματος, το άρθρο 1 του Π.Κ. καθώς και το άρθρο 7 § 1 της Ε.Σ.Δ.Α.
Αθήνα, 13-3-2014
Κωνσταντίνος Αθ. Ζηκογιάννης
Δικηγόρος
Είναι κοινώς γνωστό ότι ο ΟΑΕΕ και παλιότερα το ΤΕΒΕ καταδιώκουν (και) ποινικά τους ασφαλισμένους τους για τη μη καταβολή εισφορών.
Θεωρώντας εξ ορισμού παράλογη αλλά και παράνομη την επένδυση της προσπάθειας διοικητικού καταναγκασμού προς είσπραξη με το μανδύα της ”ποινικής μεταχείρισης”, επιχείρησα να μελετήσω το νομικό πλαίσιο αυτής της ποινικής διαδικασίας.
Συνοπτικά το αποτέλεσμα ήταν το ακόλουθο:
Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις η διάταξη που εφαρμόζεται είναι αυτή του άρθρου 1 του α.ν. 86/2967, κατά ανεπίτρεπτη (κατά την άποψή μου) αναλογική επέκταση του πεδίου εφαρμογής της, όπως θεσπίζεται ρητά στο γράμμα αυτής, καθιστώντας απαράδεκτη κάθε τέτοια ποινική δίωξη ως αντικείμενη σε θεμελιώδεις συνταγματικές αρχές προστατευόμενες σύμφωνα με τα άρθρα 5 § 3 και 7 § 1 του Συντάγματος, το άρθρο 1 του Π.Κ. καθώς και το άρθρο 7 § 1 της Ε.Σ.Δ.Α.
Παραθέτω αμέσως κατωτέρω αυτή τη μελέτη προκειμένου να μπορεί οποιοσδήποτε να τη δει και να τη χρησιμοποιήσει.
Πρέπει να επισημάνω τα εξής:
  • Αναμένω και θα δεχθώ με χαρά κάθε αντίθετη άποψη προς συζήτηση και προβληματισμό. Πιθανότατα πολλοί νομικοί, επαρκέστεροι εμού, μπορούν είτε να αντιλέξουν είτε να ενισχύσουν τις απόψεις μου.
  • Η μελέτη μου είναι στη διάθεση κάθε συναδέλφου δικηγόρου για να τη χρησιμοποιήσει, εάν το κρίνει σωστό. Αν μπορώ να συνεισφέρω σε αυτό, είμαι στη διάθεση κάθε συναδέλφου.
  • Είναι επίσης στη διάθεση και οποιουδήποτε άλλου, αλλά πρέπει να επιστήσω την προσοχή στο γεγονός ότι η προβολή της χωρίς νομική συμπαράσταση είναι εξαιρετικά δύσκολη και περίπλοκη.
  • Σε κάθε περίπτωση είμαι ο ίδιος στη διάθεση οποιουδήποτε είτε για να τον υπερασπιστώ προσωπικά είτε για να εξηγήσω, στο μέτρο του δυνατού, πώς θα μπορούσε να προβάλλει κανείς και μόνος του το σχετικό ισχυρισμό ενώπιον Δικαστηρίου.
Ολόκληρο το κείμενο της μελέτης στο παρακάτω link:
Οδηγίες: Πατήστε στο link που σας οδηγεί σε μία κεντρική σελίδα της rapidshare. Εκεί πρέπει να πατήσετε το σύνδεσμο “TO DOWNLOAD” που θα σας οδηγήσει στην επόμενη σελίδα όπου βρίσκεται το αρχείο σε μορφή pdf. Πατώντας πάνω στο όνομα του αρχείου “ΟΑΕΕ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ ΟΙ ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΔΙΩΞΕΙΣ” κατεβαίνει το αρχείο στον υπολογιστή σας.

ΠΗΓΗ : http://zikogiannis.blogspot.gr/

REBLOGGED - http://lawyalty.wordpress.com