Από την «κολυµβήθρα του Σιλωάµ» πέρασε µε τροπολογία – αµνηστία ο υπουργός Εργασίας, Γιάννης Βρούτσης τα µέλη του ∆.Σ. του Οργανισµού Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελµατιών (ΟΑΕΕ), για τις ενδεχόµενες ποινικές ευθύνες που φέρουν το τελευταίο από τη µη απόδοση των εισφορών που έχουν πληρώσει οι ασφαλισµένοι του Οργανισµού, υπέρ των άνεργων!
Σελίδες
- ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΙ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Ε. (Επίσημο Site)
- Αρχική
- ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΝΕΑ ΜΕΛΗ
- ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
- ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ ΠΕΡΙΟΧΩΝ
- ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ / ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
- ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΝΑΛΗΨΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
- Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ "ΕΜΕΙΣ"
- ΑΓΩΝΑΣ ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΟΥΣ
- Η ΙΣΧΥΣ ΕΝ ΤΗ ΕΝΩΣΕΙ
- ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Ε.
- Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ Ο.Α.Ε.Ε. (ΤΕΒΕ - ΤΑΕ κλπ)
- ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΧΡΩΣΤΑΜΕ
- ΠΟΙΟΙ ΤΑ ΕΦΑΓΑΝ
- ΦΕΪΓ - ΒΟΛΑΝ
- ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
- ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ «ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΥΣ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Ε.»
- Οι ανασφάλιστοι στο WEB
- ΙΑΤΡΟΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ ΓΙΑ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΥΣ
- ΟΜΑΔΑ ΚΡΟΥΣΗΣ
- ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΔΡΑΣΕΩΝ
Ο αδιάβαστος Άδωνις, οι ανασφάλιστοι και στο βάθος πλεόνασμα
Πραγματικά δεν ξέρει τι να σκεφθεί πια, ένας καλόπιστος παρατηρητής τις ημέρες αυτές.
Η κυβέρνηση πανηγυρίζει για το γεγονός ότι περάσαμε τον ρουβίκωνα των τεσσάρων ετών του Μνημονίου και η Eurostat επικύρωσε χθες το πρωτογενές πλεόνασμα της Ελλάδας. Ένα πρωτογενές πλεόνασμα ωστόσο, όπως πολλές φορές έχει γράψει από το βήμα αυτό το on Med.gr, το οποίο αποτελεί ευγενική χορηγία των παρόχων υγείας και του συνόλου των ελλήνων απλήρωτων πολιτών από πολλά εργασιακά μετερίζια.
Η κυβέρνηση θα έπρεπε να ντρέπεται όταν πανηγυρίζει για το γεγονός εξόδου της χώρας μας από το Μνημόνιο, αφού γνωρίζει ότι στην γωνία ένα καινούριο μνημόνιο, πακέτο στήριξης, ή Μεσοπρόθεσμο – ονομάστε το όπως θέλετε- μας κλείνει ήδη το μάτι. Θα έπρεπε να ντρέπεται όταν πανηγυρίζει για το τέλος του Μνημονίου, το οποίο άφησε πίσω του εκατομμύρια ανασφάλιστους, νοικοκύρηδες εργαζόμενους και επιχειρηματίες που απώλεσαν την υγειονομική και ασφαλιστική τους κάλυψη, που άφησε πίσω του αυτοκτονίες, ψυχολογικά προβλήματα, σοβαρά ζητήματα δημόσιας υγείας ( που αναφύονται και πάλι μετά από δεκαετίες όπως φυματίωση, ελονοσία, λοιμώδη νοσήματα) και μία εξαθλιωμένη κοινωνία η οποία κάποτε ήταν περήφανη και ανδρεία και σήμερα έχει διαλυθεί.
Ο τομέας της υγείας- ο οποίος βρίσκεται στην καρδιά της κοινωνίας αλλά και του τεράστιου ελληνικού προβλήματος- χτυπήθηκε όσο κανένας άλλος από τις επώδυνες μνημονιακές πολιτικές τις οποίες υπηρέτησε με ιδιαίτερη αφοσίωση ο υπουργός Υγείας κ. Άδωνις Γεωργιάδης. Πολιτικές, οι οποίες άφησαν εκατομμύρια ανασφάλιστους πίσω, και είναι πράγματι τόσο ειρωνικό, ο ίδιος ο υπουργός που συνετέλεσε στην διάλυση της δημόσιας υγείας και περίθαλψης, να μην γνωρίζει τον ακριβή αριθμό ανασφάλιστων που έχει σήμερα η Ελλάδα.
Χθες σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε η διοίκηση της φαρμακευτικής Roche Hellas με αφορμή την δωρεά φαρμάκων σε ανασφάλιστους ύψους δύο εκατ. ευρώ, ερωτηθείς για τον αριθμό των ανασφάλιστων που διαθέτει η χώρα μας, ο κ. Γεωργιάδης είπε ότι θα γνωρίζει με ακρίβεια σε τρεις εβδομάδες- μέσω του συστήματος Άτλας- ενώ εκτίμησε ότι αυτός κυμαίνεται μεταξύ 1,9 με 2,4 εκατ. άνθρωποι, την ώρα που ο ΕΟΠΥΥ αλλά και άλλοι υγειονομικοί φορείς, κάνουν λόγο για 3 εκατ. ανασφάλιστους.
Όπως επεσήμανε ακόμη στην ίδια συνέντευξη ο υπουργός Υγείας, μέχρι τον Ιούνιο, θα έχει ανακοινώσει πακέτο στήριξης για την φαρμακευτική περίθαλψη των ανασφάλιστων, καθώς όπως σημείωσε «οι ανασφάλιστοι αποτελούν το μεγαλύτερο στοίχημα για την κυβέρνηση». Ήδη η ηγεσία του υπουργείου Υγείας, βρίσκεται στην αναζήτηση ενός επιπλέον πόρου για την φαρμακευτική περίθαλψη, όπως είπε. Ανεξάρτητα όμως εάν βρεθεί ο πόρος αυτός ή όχι, ο υπουργός Υγείας μπορεί να ...κοιμάται ήσυχα, αφού το ευαίσθητο αυτό κομμάτι φαρμακευτικής κάλυψης των ανασφάλιστων το έχουν αναλάβει και το σηκώνουν επάξια, οι φαρμακευτικές εταιρείες, οι ιδιώτες, οι εθελοντές, ο ΣΦΕΕ, ο Ιατρικός Σύλλογος Αθήνας και τα διάφορα Κοινωνικά και Μητροπολιτικά Ιατρεία.
Διαβάστε ακόμη:
Ο Άδωνις αναγνώρισε ότι δεν ξέρει πόσοι είναι οι ανασφάλιστοι
Ανάσα για ανασφάλιστους η δωρεά 2 εκατ. ευρώ από την Roche Hellas
Προεκλογικά μέτρα Άδωνι για ανασφάλιστους με νέα επιβάρυνση
Υπέρ των ανασφάλιστων οι μίζες των εξοπλιστικών
Η σταύρωση της Υγείας των Ελλήνων
Παγκόσμια Ημέρα Υγείας με 3 εκατ. ανασφάλιστους πολίτες
Πατούλης: ο Άδωνις εξαπατά τους ανασφάλιστους (video)
Πηγή: http://www.onmed.gr
ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΜΕΡΙΣΜΑ
Ο Χρήστος Νικολακόπουλος στο "Ράδιο Γ" 22/4/2014
Δίνουν «ασυλία» για τα αγνοούμενα 126 εκ. € των ελεύθερων επαγγελματιών-Η εισφορά μένει
Οσμή «πολιτικού οχετού» αναδύεται από το περιεχόμενο της νέας (ν)τροπολογίας – «παράκαμψης» της Δικαιοσύνης, την οποία κατέθεσε η κυβέρνηση δίνοντας «άφεση αμαρτιών» -και- σε όσες διοικήσεις του Οργανισμού Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελματιών (ΟΑΕΕ) αποδειχθεί, πιθανώς, στις δικαστικές αίθουσες ότι «έπαιξαν» κατά, το μνημονιακό κυβερνητικό, δοκούν με 126 εκατ. ευρώ. Το συγκεκριμένο ποσό παρακράτήθηκε τα αμέσως προηγούμενα χρόνια για την ενίσχυση, δήθεν, των άνεργων ελεύθερων επαγγελματιών χωρίς, όμως, ποτέ να φτάσει σε αυτούς.
Το γεγονός αυτό, το οποίο έρχεται με τη σειρά του να δώσει ένα ακόμη «χτύπημα» στην ελληνική Δημοκρατία, ανέδειξε πριν λίγες ημέρες η ηγεσία του φορέα εκπροσώπησης των επαγγελματο – βιοτεχνών (ΓΣΕΒΕΕ) βάζοντας στο «στόχαστρο» τον πολιτικά υπεύθυνο, τον υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Γιάννη Βρούτση. Και η πιο ουσιαστική προσέγγιση του, έχει σημασία…
«Την ώρα που η Δικαιοσύνη διερευνά τη μηνυτήρια αναφορά της ΓΣΕΒΕΕ για το που πήγαν οι εισφορές οι οποίες είχαν εισπραχθεί από τους ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ για την ανεργία των ελεύθερων επαγγελματιών ο Υπουργός Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, κ. Ι. Βρούτσης προχώρησε σε μια πρωτοφανή κίνηση» ανέφερε η ηγεσία της ΓΣΕΒΕΕ ξεδιπλώνοντας μια ακόμη απίθανη και αντιδημοκρατικού χαρακτήρα κυβερνητική ενέργεια, αυτή τη φορά με πρωταγωνιστή τον Γ. Βρούτση. Με τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή o κ. Βρούτσης, «παύει οριστικά κάθε ποινική δίωξη που τυχόν έχει ασκηθεί για πράξεις ή παραλήψεις της διοίκησης του ΟΑΕΕ” για το συγκεκριμένο θέμα», αποσαφηνίζει η ΓΣΕΒΕΕ προκαλώντας εύλογα ερωτήματα για το βαθμό «δημοκρατικότητας» που διακατέχει τα κυβερνητικά στελέχη.
Όπως προηγούμενοι υπουργοί έπραξαν ανάλογα, δίνοντας δικαστική «ασυλία» σε golden boys του τραπεζικού συστήματος και των φορέων – «αρπακτικών» της δημόσιας περιουσίας που δημιουργήθηκαν στους μνημονιακούς καιρούς, έτσι στην προκειμένη ο υπουργός Εργασίας σπεύδει έχοντας προφανώς το «ο.κ.» του Μεγάρου Μαξίμου, με νομοθετική ρύθμιση να καλύψει από πιθανές ευθύνες που ενδεχομένως να προκύψουν από τη μηνυτήρια αναφορά της ΓΣΕΒΕΕ και την παρούσα διοίκηση του ΟΑΕΕ.
Η εισφορά διατηρείται – Το δούλεμα συνεχίζεται – Τα 126 εκατ. θα δοθούν σε βάθος 15ετίας
Το δούμεμα, όμως, σε βάρος τόσο των άνεργων ελεύθερων επαγγελματιών όσο και των –εναπομείναντων- ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ από τους οποίους το ποσό αυτό παρακρατήθηκε ετσιθελικά, μνημονιακά… δεν σταματά εδώ. Στην (ν)τροπολογία, κατά τη ΓΣΕΒΕΕ, ο κ. Βρούτσης δεσμεύεται ότι τα 126 εκατ. ευρώ θα επιστρέψουν στον Οργανισμό Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελματιών (με την ευχή να διοχετευτεί στους δικαιούχους του), σταδιακά, «κομμάτι – κομμάτι», χρόνο με το χρόνο… σε βάθος 15ετίας.
«Επίσης (η τροπολογία) προβλέπει ότι τα μέχρι τώρα παρακρατηθέντα ποσά που έχουν εισπραχθεί ύψους 126 εκατ. ευρώ περίπου θα αποδοθούν αναδρομικά στο λογαριασμό για την ανεργία στα επόμενα 15 χρόνια τμηματικά και με δόσεις!» αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΓΣΕΒΕΕ η οποία διατηρεί 3 «κατηγορώ» σε βάρος Βρούτση:
1) Ο κ. Βρούτσης ζητά από τη Βουλή να εκδόσει αθωωτική απόφαση για θέμα που ανήκει στην αποκλειστική αρμοδιότητα της Δικαιοσύνης.
2) Διατηρεί την εισφορά αλληλεγγύης (10ευρώ το μήνα) προς τους ανέργους χωρίς όμως να πηγαίνει στο συγκεκριμένο λογαριασμό και χωρίς να αποδίδεται στους ανέργους συναδέλφους μας.
3) Μέχρι σήμερα, εξ όσον γνωρίζουμε, δεν έχει ανοιχτεί ο ειδικός λογαριασμός για την επαγγελματική εστία που βαρύνει τους ασφαλισμένους με 5 ευρώ μηνιαίως και έχει συγκεντρωθεί το ποσόν των 50 εκατ. περίπου ευρώ.
Το ιστορικό
Σημειώνεται ότι στις αρχές Μαρτίου, ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ Γ. Καββαθάς υπέβαλε μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου για τη μη απόδοση στον ΟΑΕΕ 126 εκατ. εκατ. ευρώ – ποσό που είχε παρακρατηθεί και συνεχίζεται να παρακρατείται από όλους τους ασφαλισμένους του Οργανισμού.
Στην αναφορά αναφέρεται ότι «από 01-08-2011 είχε θεσπιστεί μηνιαία εισφορά ύψους 10 ευρώ που κατέβαλλαν οι ασφαλισμένοι των παραπάνω ταμείων για τον ΟΑΕΔ στον ειδικό λογαριασμό ανεργίας υπέρ των αυτοτελώς και ανεξαρτήτων απασχολουμένων που είχαν μείνει άνεργοι. Ο ΟΑΕΕ όμως ενώ μέχρι τον Μάρτιο του 2013 είχε συγκεντρώσει 110.991.100 ευρώ απέδωσε στον ΟΑΕΔ μόνο το ποσό των 12.739.703,2 ευρώ (…) ενώ η διοίκηση της ΓΣΕΒΕΕ είχε αποστείλει επανειλημμένα επιστολές προς τη διοικητή του ΟΑΕΕ, κ. Γ. Κωτίδου θέτοντας το ερώτημα γιατί δεν έχουν αποδοθεί τα χρήματα στον ΟΑΕΔ ουδεμία σαφή απάντηση έλαβε».
Οι 10+4 ανατροπές σε εργασιακό και ασφαλιστικό
Τι αλλάζει και τι καθιερώνεται με το πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε ως επιστέγασμα της συμφωνίας κυβέρνησης- τρόικας
Δέκα συν τέσσερις αλλαγές στο ασφαλιστικό και στο εργασιακό περιβάλλον καθιερώνει το πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε πρόσφατα και αποτελεί το επιστέγασμα της συμφωνίας κυβέρνησης και τρόικας. Ειδικότερα:
1 Εξόφληση αποδοχών - εκκαθαριστικό σημείωμα. Φυσικά ή νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου υποχρεούνται κατά την εξόφληση των αποδοχών του προσωπικού να χορηγούν εκκαθαριστικό σημείωμα, ή, σε περίπτωση εφαρμογής μηχανογραφικού συστήματος, ανάλυση μισθοδοσίας. Οι πάσης φύσεως αποδοχές του προσωπικού και οι επ' αυτών κρατήσεις πρέπει να απεικονίζονται αναλυτικά. Δεν απαιτείται υπογραφή του εργαζομένου σε αποδεικτικό χορήγησης του εκκαθαριστικού σημειώματος. Δεν απαιτείται η υπογραφή του εργαζομένου πλέον.
2 Αδεια και επίδομα αδείας. Κάθε εργοδότης οφείλει να τηρεί ειδικό βιβλίο, το οποίο δύναται να είναι και σε μορφή μηχανογραφημένων σελίδων. Το ειδικό βιβλίο ή οι μηχανογραφημένες σελίδες πρέπει να φέρουν τα στοιχεία της επιχείρησης, την ένδειξη «Βιβλίο αδειών» και να περιλαμβάνει τις παρακάτω στήλες: Ονοματεπώνυμο μισθωτών, ημερομηνία πρόσληψης, αριθμός δικαιούμενων ημερών αδείας, χρονολογία έναρξης και λήξης χορηγηθείσας αδείας, αποδοχές αδείας, επίδομα αδείας. Ειδικώς, οι αποδοχές αδείας και το επίδομα αδείας συμπληρώνονται στο σύνολό τους μέχρι το τέλος του σχετικού ημερολογιακού έτους λήψης της κανονικής άδειας.
Τα ανωτέρω στοιχεία πρέπει να είναι στη διάθεση των Επιθεωρητών Εργασίας του ΣΕΠΕ που ασκούν τον έλεγχο και την εποπτεία της εφαρμογής του παρόντος.
Ο εργοδότης υποχρεούται να γνωστοποιεί ηλεκτρονικά στο πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας ΣΕΠΕ-ΟΑΕΔ-ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, με την ονομασία «ΕΡΓΑΝΗ», εντός του μηνός Ιανουαρίου, στοιχεία των εργαζομένων που έλαβαν την ετήσια άδεια και το επίδομα αδείας κατά το προηγούμενο ημερολογιακό έτος.
Σε περίπτωση μη τήρησης της υποχρέωσης αυτής επιβάλλονται από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα, εις βάρος του εργοδότη, κυρώσεις, σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν.3996/2011 (Α' 170) όπως ισχύει.
Με υπουργική απόφαση δύναται να ρυθμίζονται κάθε όρος και αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσης.
Με την αλλαγή αυτή, σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, απλοποιείται το περιεχόμενο του βιβλίου αδειών που οφείλουν να τηρούν οι εργοδότες, ενώ ταυτόχρονα καταργείται η υποχρέωσή τους να διατηρούν το εν λόγω βιβλίο επί πενταετία. Παράλληλα, διευκολύνεται το ελεγκτικό έργο των Επιθεωρήσεων Εργασίας με τη θέσπιση της υποχρέωσης των εργοδοτών να γνωστοποιούν, ετησίως, ηλεκτρονικά, στο πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας ΣΕΠΕ-ΟΑΕΔ-ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, με την ονομασία «ΕΡΓΑΝΗ», συνολικά στοιχεία για τη χορήγηση των αδειών και του επιδόματος αδείας, στους εργαζόμενούς τους.
3 Οι εισφορές των ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ καταβάλλονται μηνιαίως, αντί ανά δίμηνο. Οι εισφορές καταβάλλονται από τους υπόχρεους ασφαλισμένους μηνιαίως και μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα εκείνου στον οποίο ανάγονται, διαφορετικά από την πρώτη ημέρα του μεθεπόμενου μήνα καθίστανται καθυστερούμενες και υπόκεινται σε επιβαρύνσεις, σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις.
Με απόφαση του υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και ύστερα από γνώμη του δ.σ. του ΟΑΕΕ, που εκδίδεται εντός διμήνου από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, καθορίζονται ο χρόνος έναρξης και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παραγράφου αυτής.
Επειδή η καταβολή του ποσού δύο μηνιαίων εισφορών μαζί, λόγω της παρούσης οικονομικής συγκυρίας, προκαλεί, σε πολλές περιπτώσεις, αδυναμία στους ασφαλισμένους να ανταποκριθούν στην υποχρέωση αυτή και στο πλαίσιο της προσπάθειας για μεγαλύτερη διευκόλυνση αυτών, αλλά και για την αποτελεσματικότερη παρακολούθηση του τρόπου είσπραξης των εισφορών, προτείνεται η θέσπιση διάταξης με την οποία η διμηνιαία καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών του ΟΑΕΕ γίνεται μηνιαία.
4 Στις περιπτώσεις υποχρεωτικής ασφάλισης στο ΙΚΑ ΕΤΑΜ και στον ΟΑΕΕ, ο ασφαλισμένος υπάγεται υποχρεωτικά στον ΟΑΕΕ, εφόσον ο χρόνος ασφάλισης στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ υπολείπεται των 25 ημερών ασφάλισης ανά μήνα.
«Σε περίπτωση που προκύπτει υποχρεωτική ασφάλιση στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και στον ΟΑΕΕ, ο ασφαλισμένος υπάγεται υποχρεωτικά στον ΟΑΕΕ, για το σύνολο του χρόνου της παράλληλης απασχόλησης, χωρίς δικαίωμα επιλογής ασφαλιστικού οργανισμού, εφόσον ο χρόνος ασφάλισης στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ υπολείπεται των είκοσι πέντε (25) ημερών ασφάλισης ανά μήνα.
Πρόσωπα που εξαιρέθηκαν από την υποχρεωτική ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ή του ΟΑΕΕ με τις διατάξεις του άρθρου 39 του ν. 2084/1992, όπως αυτές ίσχυσαν μέχρι τη συμπλήρωσή τους από τις διατάξεις του παρόντος, επανεξετάζονται με τις διατάξεις του νόμου αυτού μετά τη λήξη της χορηγηθείσας εξαίρεσής τους.
Εκκρεμείς αιτήσεις - ενστάσεις ενώπιον των αρμοδίων διοικητικών οργάνων που κρίνονται μετά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου αντιμετωπίζονται σύμφωνα με τις διατάξεις του πρώτου εδαφίου της παραγράφου αυτής.
Οι «νέοι» ασφαλισμένοι, που από την ισχύουσα νομοθεσία υπάγονται στην υποχρεωτική ασφάλιση περισσοτέρων του ενός φορέων (όπως στην περίπτωση παράλληλης μισθωτής απασχόλησης στην ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και αυτοαπασχόλησης στην ασφάλιση του ΟΑΕΕ), μπορούν να επιλέξουν την υποχρεωτική ασφάλιση ενός από τους φορείς αυτούς.
Ωστόσο, από τη μέχρι σήμερα εφαρμογή των διατάξεων αυτών, παρατηρείται ότι τα πρόσωπα αυτά επιλέγουν την ασφάλισή τους στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ως μισθωτοί, πραγματοποιώντας όμως, εκτός ελάχιστων περιπτώσεων, ολίγο αριθμό ημερών ασφάλισης το μήνα, αποφεύγοντας έτσι την ασφάλισή τους στον ΟΑΕΕ στον οποίο υποχρεωτικά ασφαλίζονται ολόκληρο το μήνα ως ασκούντα κατά κύρια δραστηριότητα ελεύθερο επάγγελμα.
Επειδή το φαινόμενο αυτό της μειωμένης ασφάλισης των «νέων» ασφαλισμένων αποβαίνει εις βάρος των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων τους, καθώς παρατηρείται εισφοροδιαφυγή και εισφοροαποφυγή, με συνέπεια την απώλεια εσόδων από τους ασφαλιστικούς φορείς (ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και ΟΑΕΕ), προτάθηκε, για την αντιμετώπιση της πραγματικής ασφάλισης των περιπτώσεων αυτών, η θέσπιση της ανωτέρω διάταξης.
5 Οι ορκωτοί ελεγκτές - λογιστές, που είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΣΟΕΛ, υπάγονται από 1ης.7.2014 στην υποχρεωτική ασφάλιση του ΟΑΕΕ. Δυνατότητα παραμονής στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ έχουν μόνο όσοι έχουν συμπληρώσει 25 έτη ασφάλισης στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ την 1η.7.2014.
Με αίτησή τους, που υποβάλλεται εντός 6 μηνών από την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού, δύνανται να εξαιρούνται από την ασφάλιση στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και να υπάγονται στην υποχρεωτική ασφάλιση του ΟΑΕΕ.
6 Οι ασφαλιστικοί οργανισμοί για την είσπραξη των ληξιπρόθεσμων ασφαλιστικών εισφορών μπορούν να παρακρατούν τα οφειλόμενα ποσά από τις πάσης φύσεως καταβολές, πληρωμές, επιδοτήσεις, αποζημιώσεις, επιχορηγήσεις και δανειοδοτήσεις που καταβάλλονται από το Δημόσιο, ΝΠΔΔ και λοιπούς φορείς του δημοσίου τομέα, με τη μνημονευόμενη διαδικασία.
Συμψηφίζονται υποχρεωτικά με οφειλές προς τους Οργανισμούς Κοινωνικής Ασφάλισης τα ποσά που προέρχονται από επιστροφές ΦΠΑ και Φόρου εισοδήματος. Με ΚΥΑ καθορίζονται οι προϋποθέσεις, η διαδικασία του συμψηφισμού, ο τρόπος απόδοσης των ποσών στον οικείο Ασφαλιστικό Οργανισμό και κάθε άλλη λεπτομέρεια.
7 Το Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ) θα λειτουργεί με βάση το διανεμητικό σύστημα για όσους ασφαλίζονται πρώτη φορά από 1ης- 1-2014, αντί 1ης-1-2001 που ισχύει, ενώ ο καθορισμός της σύνταξης με βάση το συντελεστή βιωσιμότητας του άρθρου 42 του ν. 4052/2012 αρχίζει από 1ης-7- 2014. Από 1ης-1-2015 οι λοιποί φορείς Επικουρικής Ασφάλισης αρμοδιότητας του υπουργείου Εργασίας και οι τομείς του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Απασχολουμένων στα Σώματα Ασφαλείας λειτουργούν με βάση το διανεμητικό σύστημα και για τον καθορισμό του ποσού σύνταξης εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις του άρθρου 42 του ν.4052/2012.
8 Καταργούνται από 1ης.7.2014 η εργοδοτική εισφορά (1%) και η εργατική εισφορά (1%) υπέρ του ΔΛΟΕΜ του ΟΑΕΔ, καθώς και η ειδική εισφορά των εργοδοτών (1%) για την επιδότηση των στρατευμένων μισθωτών. Παράλληλα, καταργούνται και οι αντίστοιχες παροχές.
* Περιορίζονται, από 1ης.7.2014, οι πόροι του ΛΑΕΚ απ' 0,81% σε 0,46% και επιμερίζονται ως ακολούθως:
- Εργοδοτική εισφορά 0,24% υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού Προγραμμάτων Επαγγελματικής Κατάρτισης και Εκπ/σης,
- Εργοδοτική εισφορά 0,12% υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού Ανεργίας και 0,10% εισφορά εργαζομένων υπέρ του ίδιου λογαριασμού (Ανεργίας).
* Περιορίζεται, από 1ης-7-2014, η εργοδοτική εισφορά υπέρ του κλάδου παροχών ασθένειας και μητρότητας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ από το 0,80% στο 0,25%.
* Καταργούνται από 1ης-1-2015 οι κοινωνικοί πόροι που έχουν θεσπιστεί για την ενίσχυση των αναφερομένων Ταμείων.
* Από 1ης-1-2015 αντικαθίσταται ο πόρος του Ασφαλιστικού Κεφαλαίου Αλληλεγγύης Γενεών (4% επί των ετησίων συνολικών εσόδων από το ΦΠΑ), με ετήσια επιχορήγηση του κρατικού προϋπολογισμού, ισόποση του εισπραττόμενου πόρου. Το ίδιο ισχύει και με τα έσοδα από πάγια τέλη χαρτοσήμου υπέρ του ΟΑΕΕ.
9 Επαναδιατυπώνονται οι διατάξεις που θέτουν περιορισμούς ή απαγορεύσεις στην απασχόληση μισθωτών σε έμμεσο εργοδότη με σύμβαση προσωρινής απασχόλησης.
**«β) Οταν ο έμμεσος εργοδότης το προηγούμενο τρίμηνο είχε πραγματοποιήσει απολύσεις εργαζομένων της ίδιας ειδικότητας για οικονομοτεχνικούς λόγους ή το προηγούμενο εξάμηνο ομαδικές απολύσεις ιδίων ειδικοτήτων».
Η περίπτωση ε' του άρθρου 116 του ν. 4052/2012 αντικαθίσταται ως εξής:
«ε) Οταν ο απασχολούμενος υπάγεται στις ειδικές διατάξεις περί ασφαλίσεων εργατοτεχνιτών οικοδόμων, εξαιρουμένων των εργατοτεχνιτών οικοδόμων που απασχολούνται σε έργα αρχικού προϋπολογισμού 10.000.000,00 ευρώ και άνω, τα οποία χρηματοδοτούνται ή συγχρηματοδοτούνται από εθνικούς πόρους και διεξάγονται μετά από παραχώρηση ή εργολαβία για λογαριασμό του Δημοσίου, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ α' και β' βαθμού, δημόσιων, δημοτικών και κοινοτικών επιχειρήσεων δημόσιας ή κοινής ωφέλειας και γενικά επιχειρήσεων και οργανισμών του ευρύτερου δημόσιου τομέα, όπως αυτός καθορίζεται από την κάθε φορά ισχύουσα νομοθεσία. Για τους απασχολούμενους οικοδόμους σε έμμεσο εργοδότη με σύμβαση προσωρινής απασχόλησης υπόχρεος υποβολής Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης (ΑΠΔ) και καταβολής των αναλογουσών ασφαλιστικών εισφορών στους οικείους φορείς κοινωνικής ασφάλισης είναι η Επιχείρηση Προσωρινής Απασχόλησης (ΕΠΑ)»,
**Η παράγραφος 1 του άρθρου 124 του ν. 4052/2012 αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Για την παροχή εργασίας με τη μορφή της προσωρινής απασχόλησης απαιτείται η προηγούμενη έγγραφη σύμβαση εργασίας ορισμένου ή αορίστου χρόνου. Η σύμβαση καταρτίζεται μεταξύ της ΕΠΑ (άμεσος εργοδότης) και του μισθωτού και σε αυτήν πρέπει απαραιτήτως να αναφέρονται οι όροι εργασίας και η διάρκειά της, οι όροι παροχής της εργασίας στον ή στους έμμεσους εργοδότες, οι όροι αμοιβής και ασφάλισης του μισθωτού, καθώς και κάθε άλλο στοιχείο το οποίο, κατά την καλή πίστη και τις περιστάσεις, πρέπει να γνωρίζει ο μισθωτός αναφορικά με την παροχή της εργασίας του.
Οι αποδοχές του μισθωτού που δεν παρέχει εργασία σε έμμεσο εργοδότη δεν μπορεί να είναι κατώτερες από τις προβλεπόμενες στον εκάστοτε νομοθετικώς καθορισμένο νόμιμο κατώτατο μισθό και κατώτατο ημερομίσθιο για τους εργαζόμενους ιδιωτικού δικαίου όλης της χώρας.
Εάν κατά το χρόνο κατάρτισης της σύμβασης αυτής δεν είναι δυνατή η μνεία του συγκεκριμένου έμμεσου εργοδότη ή ο προσδιορισμός του χρόνου, που θα προσφέρει σε αυτόν την εργασία του, θα πρέπει να αναφέρεται στη σύμβαση το πλαίσιο των όρων και των συνθηκών για την παροχή εργασίας σε έμμεσο εργοδότη».
**Η παράγραφος 3 του Αρθρου 124 του ν. 4052/2012 αντικαθίσταται ως εξής:
«3. Με σύμβαση, που καταρτίζεται εγγράφως μεταξύ της ΕΠΑ και του έμμεσου εργοδότη, ορίζονται ειδικότερα τα του τρόπου αμοιβής και ασφάλισης του εργαζομένου για το χρόνο που ο μισθωτός προσφέρει τις υπηρεσίες του στον έμμεσο εργοδότη. Ο έμμεσος εργοδότης πρέπει να προσδιορίζει, πριν τεθεί στη διάθεσή του ο εργαζόμενος με τη σύμβαση, τα απαιτούμενα επαγγελματικά προσόντα ή ικανότητες, την ειδική ιατρική παρακολούθηση και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της προς κάλυψη θέσης εργασίας. Οφείλει επίσης να επισημαίνει τους μεγαλύτερους ή ιδιαίτερους κινδύνους που έχουν σχέση με τη συγκεκριμένη εργασία. Η ΕΠΑ υποχρεούται να γνωστοποιήσει τα στοιχεία αυτά στους μισθωτούς».
10 Ο κατώτατος μισθός των ανέργων άνω των 25 ετών, με διάρκεια ανεργίας μεγαλύτερη των 12 μηνών, όταν προσλαμβάνονται ως υπάλληλοι προσαυξάνεται με ποσοστό 5% για κάθε τριετία και συνολικά με 15% για προϋπηρεσία 9 ετών και άνω (ισχύει προσαύξηση 10% και μέχρι 30% συνολικά).
Στο πλαίσιο ανάσχεσης της ανεργίας ο ΟΑΕΔ καταρτίζει και εκπονεί προγράμματα κοινωφελούς εργασίας, συγχρηματοδοτούμενα από πόρους του ΕΣΠΑ για τα έτη 2014 - 2015 και για ανέργους με συνεχόμενη ανεργία μεγαλύτερη των 12 μηνών.
11 Καταργείται ο ΟΠΑΔ και συστήνονται στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δύο τομείς (Ασφαλισμένων Δημοσίου και Ασφαλισμένων Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων) με λογιστική και οικονομική αυτοτέλεια.
**Για τη λειτουργία των δύο αυτοτελών τομέων συνιστάται στην Κεντρική Υπηρεσία του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ μία Διεύθυνση, με τέσσερα τμήματα.
**Το σύνολο του μόνιμου και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου προσωπικού του ΟΠΑΔ τίθεται σε καθεστώς διαθεσιμότητας για 15 ημέρες και στη συνέχεια μετατάσσονται ή μεταφέρονται σε οργανικές θέσεις που συνιστώνται στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με τη μνημονευόμενη διαδικασία. Ο δικηγόρος με έμμισθη εντολή που υπηρετεί στον ΟΠΑΔ μεταφέρεται με την ίδια εργασιακή σχέση στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.
**Οι πόροι, η κινητή και ακίνητη περιουσία του ΟΠΑΔ περιέρχονται στους δύο νέους τομείς του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ κ.λπ.
12 Για τις οικοδομικές εργασίες, τις εργασίες σε εργοτάξια οικοδομών και τα πάσης φύσεως έργα αρμοδιότητας πολιτικού μηχανικού μπορεί να καθορίζονται, με αποφάσεις του υπουργού Εργασίας, με διαφορετικό τρόπο οι υποχρεώσεις των εργοδοτών για την τήρηση εντύπων - βιβλίων ή μελετών, σχετικά με θέματα του φακέλου ασφαλείας, το ημερολόγιο μέτρων ασφαλείας, το ειδικό βιβλίο ατυχημάτων κ.λπ., σε σχέση με το υφιστάμενο πλαίσιο.
13 Καταργούνται από 1ης.7.2014:
* Η απόδοση στους ασφαλιστικούς φορείς του προσωπικού της ΕΛ.ΑΣ. ποσοστού 4% επί των εισπρακτέων από τρίτους εσόδων, για την παροχή υπηρεσιών προς αυτούς. Εφεξής το ποσοστό αυτό αποτελεί έσοδο του κρατικού προϋπολογισμού.
* Η απόδοση στο Ταμείο Αρωγής Υπαλλήλων Αστυνομίας Πόλεων ποσοστού επί των επιβαλλόμενων σε χρήμα ποινών, εκποίησης υλικού κ.λπ. Εφεξής τα ποσά αυτά αποτελούν έσοδο του κρατικού προϋπολογισμού.- Η κράτηση 3% επί των προμηθειών που πραγματοποιούνται για λογαριασμό του ΤΕΑΠΑΣΑ/ΤΠΑΣ.
* Ο πόρος 2% υπέρ του ΤΑΠΠ - ΟΣΕ (νυν ΤΠΠ - ΟΣΕ) επί των τιμολογίων των σιδηροδρομικών εισιτηρίων.
* Το ειδικό παράβολο υπέρ ΜΤΣ, Αεροπορίας, Ναυτικού.
* Η απόδοση ποσοστού από τον προϋπολογισμό του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου στη Δ/νση Τοπογραφικής του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
* Ο πόρος υπέρ του Ταμείου Πρόνοιας Προσωπικού Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (2% επί των εκτελούμενων έργων και προμηθειών του Οργανισμού).
* Οι αποδόσεις υπέρ ΟΓΑ, ΤΕΒΕ, ΤΑΕ και Ελληνικού Ινστιτούτου Αλλοδαπού και Διεθνούς Δικαίου, από τα ποσά που προέρχονται από χρηματικές ποινές ή από μετατροπή σε χρήμα των στερητικών της ελευθερίας ποινών.
* Το παράβολο υπέρ του ΚΤΓΚ και Δασών. Εφεξής τα έσοδα του παραβόλου αυτού αποτελούν δημόσια έσοδα.
14 Αύξηση ακατάσχετου ποσού μισθών και συντάξεων.
Με την τροποποίηση της διάταξης του άρθρου 31 του ΚΕΔΕ, αυξάνεται το όριο του ακατάσχετου ποσού μισθών, συντάξεων ή ασφαλιστικών βοηθημάτων των οφειλετών του Δημοσίου, στα χέρια του εργοδότη τους ή των ασφαλιστικών εν γένει φορέων, από χίλια (1.000) ευρώ, που ίσχυε έως σήμερα, σε χίλια πεντακόσια (1.500) μηνιαίως, αφαιρουμένων των υποχρεωτικών εισφορών. Σε περίπτωση που ο μισθός, η σύνταξη ή το ασφαλιστικό βοήθημα υπερβαίνουν τα χίλια πεντακόσια (1.500) ευρώ μηνιαίως, επιτρέπεται η κατάσχεση αυτών, όμως, σε κάθε περίπτωση, το εναπομένον ποσό δεν μπορεί να είναι κατώτερο των χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ. Η σημαντική αύξηση του ποσού αυτού, σε χίλια πεντακόσια (1.500) ευρώ, κρίνεται επιβεβλημένη, για την προστασία μισθωτών και συνταξιούχων. Επίσης, κατασχέσεις που έχουν επιβληθεί μέχρι την προηγούμενη ημέρα ισχύος των διατάξεων αυτών, εις βάρος οφειλετών, για συνολικές οφειλές μικρότερες του ανωτέρω ποσού, αίρονται έπειτα από αίτησή τους.
Πηγή: Ελευθεροτυπία
2 Αδεια και επίδομα αδείας. Κάθε εργοδότης οφείλει να τηρεί ειδικό βιβλίο, το οποίο δύναται να είναι και σε μορφή μηχανογραφημένων σελίδων. Το ειδικό βιβλίο ή οι μηχανογραφημένες σελίδες πρέπει να φέρουν τα στοιχεία της επιχείρησης, την ένδειξη «Βιβλίο αδειών» και να περιλαμβάνει τις παρακάτω στήλες: Ονοματεπώνυμο μισθωτών, ημερομηνία πρόσληψης, αριθμός δικαιούμενων ημερών αδείας, χρονολογία έναρξης και λήξης χορηγηθείσας αδείας, αποδοχές αδείας, επίδομα αδείας. Ειδικώς, οι αποδοχές αδείας και το επίδομα αδείας συμπληρώνονται στο σύνολό τους μέχρι το τέλος του σχετικού ημερολογιακού έτους λήψης της κανονικής άδειας.
Τα ανωτέρω στοιχεία πρέπει να είναι στη διάθεση των Επιθεωρητών Εργασίας του ΣΕΠΕ που ασκούν τον έλεγχο και την εποπτεία της εφαρμογής του παρόντος.
Ο εργοδότης υποχρεούται να γνωστοποιεί ηλεκτρονικά στο πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας ΣΕΠΕ-ΟΑΕΔ-ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, με την ονομασία «ΕΡΓΑΝΗ», εντός του μηνός Ιανουαρίου, στοιχεία των εργαζομένων που έλαβαν την ετήσια άδεια και το επίδομα αδείας κατά το προηγούμενο ημερολογιακό έτος.
Σε περίπτωση μη τήρησης της υποχρέωσης αυτής επιβάλλονται από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα, εις βάρος του εργοδότη, κυρώσεις, σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν.3996/2011 (Α' 170) όπως ισχύει.
Με υπουργική απόφαση δύναται να ρυθμίζονται κάθε όρος και αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσης.
Με την αλλαγή αυτή, σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, απλοποιείται το περιεχόμενο του βιβλίου αδειών που οφείλουν να τηρούν οι εργοδότες, ενώ ταυτόχρονα καταργείται η υποχρέωσή τους να διατηρούν το εν λόγω βιβλίο επί πενταετία. Παράλληλα, διευκολύνεται το ελεγκτικό έργο των Επιθεωρήσεων Εργασίας με τη θέσπιση της υποχρέωσης των εργοδοτών να γνωστοποιούν, ετησίως, ηλεκτρονικά, στο πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας ΣΕΠΕ-ΟΑΕΔ-ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, με την ονομασία «ΕΡΓΑΝΗ», συνολικά στοιχεία για τη χορήγηση των αδειών και του επιδόματος αδείας, στους εργαζόμενούς τους.
3 Οι εισφορές των ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ καταβάλλονται μηνιαίως, αντί ανά δίμηνο. Οι εισφορές καταβάλλονται από τους υπόχρεους ασφαλισμένους μηνιαίως και μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα εκείνου στον οποίο ανάγονται, διαφορετικά από την πρώτη ημέρα του μεθεπόμενου μήνα καθίστανται καθυστερούμενες και υπόκεινται σε επιβαρύνσεις, σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις.
Με απόφαση του υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και ύστερα από γνώμη του δ.σ. του ΟΑΕΕ, που εκδίδεται εντός διμήνου από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, καθορίζονται ο χρόνος έναρξης και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παραγράφου αυτής.
Επειδή η καταβολή του ποσού δύο μηνιαίων εισφορών μαζί, λόγω της παρούσης οικονομικής συγκυρίας, προκαλεί, σε πολλές περιπτώσεις, αδυναμία στους ασφαλισμένους να ανταποκριθούν στην υποχρέωση αυτή και στο πλαίσιο της προσπάθειας για μεγαλύτερη διευκόλυνση αυτών, αλλά και για την αποτελεσματικότερη παρακολούθηση του τρόπου είσπραξης των εισφορών, προτείνεται η θέσπιση διάταξης με την οποία η διμηνιαία καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών του ΟΑΕΕ γίνεται μηνιαία.
4 Στις περιπτώσεις υποχρεωτικής ασφάλισης στο ΙΚΑ ΕΤΑΜ και στον ΟΑΕΕ, ο ασφαλισμένος υπάγεται υποχρεωτικά στον ΟΑΕΕ, εφόσον ο χρόνος ασφάλισης στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ υπολείπεται των 25 ημερών ασφάλισης ανά μήνα.
«Σε περίπτωση που προκύπτει υποχρεωτική ασφάλιση στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και στον ΟΑΕΕ, ο ασφαλισμένος υπάγεται υποχρεωτικά στον ΟΑΕΕ, για το σύνολο του χρόνου της παράλληλης απασχόλησης, χωρίς δικαίωμα επιλογής ασφαλιστικού οργανισμού, εφόσον ο χρόνος ασφάλισης στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ υπολείπεται των είκοσι πέντε (25) ημερών ασφάλισης ανά μήνα.
Πρόσωπα που εξαιρέθηκαν από την υποχρεωτική ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ή του ΟΑΕΕ με τις διατάξεις του άρθρου 39 του ν. 2084/1992, όπως αυτές ίσχυσαν μέχρι τη συμπλήρωσή τους από τις διατάξεις του παρόντος, επανεξετάζονται με τις διατάξεις του νόμου αυτού μετά τη λήξη της χορηγηθείσας εξαίρεσής τους.
Εκκρεμείς αιτήσεις - ενστάσεις ενώπιον των αρμοδίων διοικητικών οργάνων που κρίνονται μετά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου αντιμετωπίζονται σύμφωνα με τις διατάξεις του πρώτου εδαφίου της παραγράφου αυτής.
Οι «νέοι» ασφαλισμένοι, που από την ισχύουσα νομοθεσία υπάγονται στην υποχρεωτική ασφάλιση περισσοτέρων του ενός φορέων (όπως στην περίπτωση παράλληλης μισθωτής απασχόλησης στην ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και αυτοαπασχόλησης στην ασφάλιση του ΟΑΕΕ), μπορούν να επιλέξουν την υποχρεωτική ασφάλιση ενός από τους φορείς αυτούς.
Ωστόσο, από τη μέχρι σήμερα εφαρμογή των διατάξεων αυτών, παρατηρείται ότι τα πρόσωπα αυτά επιλέγουν την ασφάλισή τους στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ως μισθωτοί, πραγματοποιώντας όμως, εκτός ελάχιστων περιπτώσεων, ολίγο αριθμό ημερών ασφάλισης το μήνα, αποφεύγοντας έτσι την ασφάλισή τους στον ΟΑΕΕ στον οποίο υποχρεωτικά ασφαλίζονται ολόκληρο το μήνα ως ασκούντα κατά κύρια δραστηριότητα ελεύθερο επάγγελμα.
Επειδή το φαινόμενο αυτό της μειωμένης ασφάλισης των «νέων» ασφαλισμένων αποβαίνει εις βάρος των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων τους, καθώς παρατηρείται εισφοροδιαφυγή και εισφοροαποφυγή, με συνέπεια την απώλεια εσόδων από τους ασφαλιστικούς φορείς (ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και ΟΑΕΕ), προτάθηκε, για την αντιμετώπιση της πραγματικής ασφάλισης των περιπτώσεων αυτών, η θέσπιση της ανωτέρω διάταξης.
5 Οι ορκωτοί ελεγκτές - λογιστές, που είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΣΟΕΛ, υπάγονται από 1ης.7.2014 στην υποχρεωτική ασφάλιση του ΟΑΕΕ. Δυνατότητα παραμονής στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ έχουν μόνο όσοι έχουν συμπληρώσει 25 έτη ασφάλισης στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ την 1η.7.2014.
Με αίτησή τους, που υποβάλλεται εντός 6 μηνών από την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού, δύνανται να εξαιρούνται από την ασφάλιση στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και να υπάγονται στην υποχρεωτική ασφάλιση του ΟΑΕΕ.
6 Οι ασφαλιστικοί οργανισμοί για την είσπραξη των ληξιπρόθεσμων ασφαλιστικών εισφορών μπορούν να παρακρατούν τα οφειλόμενα ποσά από τις πάσης φύσεως καταβολές, πληρωμές, επιδοτήσεις, αποζημιώσεις, επιχορηγήσεις και δανειοδοτήσεις που καταβάλλονται από το Δημόσιο, ΝΠΔΔ και λοιπούς φορείς του δημοσίου τομέα, με τη μνημονευόμενη διαδικασία.
Συμψηφίζονται υποχρεωτικά με οφειλές προς τους Οργανισμούς Κοινωνικής Ασφάλισης τα ποσά που προέρχονται από επιστροφές ΦΠΑ και Φόρου εισοδήματος. Με ΚΥΑ καθορίζονται οι προϋποθέσεις, η διαδικασία του συμψηφισμού, ο τρόπος απόδοσης των ποσών στον οικείο Ασφαλιστικό Οργανισμό και κάθε άλλη λεπτομέρεια.
7 Το Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ) θα λειτουργεί με βάση το διανεμητικό σύστημα για όσους ασφαλίζονται πρώτη φορά από 1ης- 1-2014, αντί 1ης-1-2001 που ισχύει, ενώ ο καθορισμός της σύνταξης με βάση το συντελεστή βιωσιμότητας του άρθρου 42 του ν. 4052/2012 αρχίζει από 1ης-7- 2014. Από 1ης-1-2015 οι λοιποί φορείς Επικουρικής Ασφάλισης αρμοδιότητας του υπουργείου Εργασίας και οι τομείς του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Απασχολουμένων στα Σώματα Ασφαλείας λειτουργούν με βάση το διανεμητικό σύστημα και για τον καθορισμό του ποσού σύνταξης εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις του άρθρου 42 του ν.4052/2012.
8 Καταργούνται από 1ης.7.2014 η εργοδοτική εισφορά (1%) και η εργατική εισφορά (1%) υπέρ του ΔΛΟΕΜ του ΟΑΕΔ, καθώς και η ειδική εισφορά των εργοδοτών (1%) για την επιδότηση των στρατευμένων μισθωτών. Παράλληλα, καταργούνται και οι αντίστοιχες παροχές.
* Περιορίζονται, από 1ης.7.2014, οι πόροι του ΛΑΕΚ απ' 0,81% σε 0,46% και επιμερίζονται ως ακολούθως:
- Εργοδοτική εισφορά 0,24% υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού Προγραμμάτων Επαγγελματικής Κατάρτισης και Εκπ/σης,
- Εργοδοτική εισφορά 0,12% υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού Ανεργίας και 0,10% εισφορά εργαζομένων υπέρ του ίδιου λογαριασμού (Ανεργίας).
* Περιορίζεται, από 1ης-7-2014, η εργοδοτική εισφορά υπέρ του κλάδου παροχών ασθένειας και μητρότητας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ από το 0,80% στο 0,25%.
* Καταργούνται από 1ης-1-2015 οι κοινωνικοί πόροι που έχουν θεσπιστεί για την ενίσχυση των αναφερομένων Ταμείων.
* Από 1ης-1-2015 αντικαθίσταται ο πόρος του Ασφαλιστικού Κεφαλαίου Αλληλεγγύης Γενεών (4% επί των ετησίων συνολικών εσόδων από το ΦΠΑ), με ετήσια επιχορήγηση του κρατικού προϋπολογισμού, ισόποση του εισπραττόμενου πόρου. Το ίδιο ισχύει και με τα έσοδα από πάγια τέλη χαρτοσήμου υπέρ του ΟΑΕΕ.
9 Επαναδιατυπώνονται οι διατάξεις που θέτουν περιορισμούς ή απαγορεύσεις στην απασχόληση μισθωτών σε έμμεσο εργοδότη με σύμβαση προσωρινής απασχόλησης.
**«β) Οταν ο έμμεσος εργοδότης το προηγούμενο τρίμηνο είχε πραγματοποιήσει απολύσεις εργαζομένων της ίδιας ειδικότητας για οικονομοτεχνικούς λόγους ή το προηγούμενο εξάμηνο ομαδικές απολύσεις ιδίων ειδικοτήτων».
Η περίπτωση ε' του άρθρου 116 του ν. 4052/2012 αντικαθίσταται ως εξής:
«ε) Οταν ο απασχολούμενος υπάγεται στις ειδικές διατάξεις περί ασφαλίσεων εργατοτεχνιτών οικοδόμων, εξαιρουμένων των εργατοτεχνιτών οικοδόμων που απασχολούνται σε έργα αρχικού προϋπολογισμού 10.000.000,00 ευρώ και άνω, τα οποία χρηματοδοτούνται ή συγχρηματοδοτούνται από εθνικούς πόρους και διεξάγονται μετά από παραχώρηση ή εργολαβία για λογαριασμό του Δημοσίου, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ α' και β' βαθμού, δημόσιων, δημοτικών και κοινοτικών επιχειρήσεων δημόσιας ή κοινής ωφέλειας και γενικά επιχειρήσεων και οργανισμών του ευρύτερου δημόσιου τομέα, όπως αυτός καθορίζεται από την κάθε φορά ισχύουσα νομοθεσία. Για τους απασχολούμενους οικοδόμους σε έμμεσο εργοδότη με σύμβαση προσωρινής απασχόλησης υπόχρεος υποβολής Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης (ΑΠΔ) και καταβολής των αναλογουσών ασφαλιστικών εισφορών στους οικείους φορείς κοινωνικής ασφάλισης είναι η Επιχείρηση Προσωρινής Απασχόλησης (ΕΠΑ)»,
**Η παράγραφος 1 του άρθρου 124 του ν. 4052/2012 αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Για την παροχή εργασίας με τη μορφή της προσωρινής απασχόλησης απαιτείται η προηγούμενη έγγραφη σύμβαση εργασίας ορισμένου ή αορίστου χρόνου. Η σύμβαση καταρτίζεται μεταξύ της ΕΠΑ (άμεσος εργοδότης) και του μισθωτού και σε αυτήν πρέπει απαραιτήτως να αναφέρονται οι όροι εργασίας και η διάρκειά της, οι όροι παροχής της εργασίας στον ή στους έμμεσους εργοδότες, οι όροι αμοιβής και ασφάλισης του μισθωτού, καθώς και κάθε άλλο στοιχείο το οποίο, κατά την καλή πίστη και τις περιστάσεις, πρέπει να γνωρίζει ο μισθωτός αναφορικά με την παροχή της εργασίας του.
Οι αποδοχές του μισθωτού που δεν παρέχει εργασία σε έμμεσο εργοδότη δεν μπορεί να είναι κατώτερες από τις προβλεπόμενες στον εκάστοτε νομοθετικώς καθορισμένο νόμιμο κατώτατο μισθό και κατώτατο ημερομίσθιο για τους εργαζόμενους ιδιωτικού δικαίου όλης της χώρας.
Εάν κατά το χρόνο κατάρτισης της σύμβασης αυτής δεν είναι δυνατή η μνεία του συγκεκριμένου έμμεσου εργοδότη ή ο προσδιορισμός του χρόνου, που θα προσφέρει σε αυτόν την εργασία του, θα πρέπει να αναφέρεται στη σύμβαση το πλαίσιο των όρων και των συνθηκών για την παροχή εργασίας σε έμμεσο εργοδότη».
**Η παράγραφος 3 του Αρθρου 124 του ν. 4052/2012 αντικαθίσταται ως εξής:
«3. Με σύμβαση, που καταρτίζεται εγγράφως μεταξύ της ΕΠΑ και του έμμεσου εργοδότη, ορίζονται ειδικότερα τα του τρόπου αμοιβής και ασφάλισης του εργαζομένου για το χρόνο που ο μισθωτός προσφέρει τις υπηρεσίες του στον έμμεσο εργοδότη. Ο έμμεσος εργοδότης πρέπει να προσδιορίζει, πριν τεθεί στη διάθεσή του ο εργαζόμενος με τη σύμβαση, τα απαιτούμενα επαγγελματικά προσόντα ή ικανότητες, την ειδική ιατρική παρακολούθηση και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της προς κάλυψη θέσης εργασίας. Οφείλει επίσης να επισημαίνει τους μεγαλύτερους ή ιδιαίτερους κινδύνους που έχουν σχέση με τη συγκεκριμένη εργασία. Η ΕΠΑ υποχρεούται να γνωστοποιήσει τα στοιχεία αυτά στους μισθωτούς».
10 Ο κατώτατος μισθός των ανέργων άνω των 25 ετών, με διάρκεια ανεργίας μεγαλύτερη των 12 μηνών, όταν προσλαμβάνονται ως υπάλληλοι προσαυξάνεται με ποσοστό 5% για κάθε τριετία και συνολικά με 15% για προϋπηρεσία 9 ετών και άνω (ισχύει προσαύξηση 10% και μέχρι 30% συνολικά).
Στο πλαίσιο ανάσχεσης της ανεργίας ο ΟΑΕΔ καταρτίζει και εκπονεί προγράμματα κοινωφελούς εργασίας, συγχρηματοδοτούμενα από πόρους του ΕΣΠΑ για τα έτη 2014 - 2015 και για ανέργους με συνεχόμενη ανεργία μεγαλύτερη των 12 μηνών.
11 Καταργείται ο ΟΠΑΔ και συστήνονται στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δύο τομείς (Ασφαλισμένων Δημοσίου και Ασφαλισμένων Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων) με λογιστική και οικονομική αυτοτέλεια.
**Για τη λειτουργία των δύο αυτοτελών τομέων συνιστάται στην Κεντρική Υπηρεσία του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ μία Διεύθυνση, με τέσσερα τμήματα.
**Το σύνολο του μόνιμου και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου προσωπικού του ΟΠΑΔ τίθεται σε καθεστώς διαθεσιμότητας για 15 ημέρες και στη συνέχεια μετατάσσονται ή μεταφέρονται σε οργανικές θέσεις που συνιστώνται στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με τη μνημονευόμενη διαδικασία. Ο δικηγόρος με έμμισθη εντολή που υπηρετεί στον ΟΠΑΔ μεταφέρεται με την ίδια εργασιακή σχέση στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.
**Οι πόροι, η κινητή και ακίνητη περιουσία του ΟΠΑΔ περιέρχονται στους δύο νέους τομείς του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ κ.λπ.
12 Για τις οικοδομικές εργασίες, τις εργασίες σε εργοτάξια οικοδομών και τα πάσης φύσεως έργα αρμοδιότητας πολιτικού μηχανικού μπορεί να καθορίζονται, με αποφάσεις του υπουργού Εργασίας, με διαφορετικό τρόπο οι υποχρεώσεις των εργοδοτών για την τήρηση εντύπων - βιβλίων ή μελετών, σχετικά με θέματα του φακέλου ασφαλείας, το ημερολόγιο μέτρων ασφαλείας, το ειδικό βιβλίο ατυχημάτων κ.λπ., σε σχέση με το υφιστάμενο πλαίσιο.
13 Καταργούνται από 1ης.7.2014:
* Η απόδοση στους ασφαλιστικούς φορείς του προσωπικού της ΕΛ.ΑΣ. ποσοστού 4% επί των εισπρακτέων από τρίτους εσόδων, για την παροχή υπηρεσιών προς αυτούς. Εφεξής το ποσοστό αυτό αποτελεί έσοδο του κρατικού προϋπολογισμού.
* Η απόδοση στο Ταμείο Αρωγής Υπαλλήλων Αστυνομίας Πόλεων ποσοστού επί των επιβαλλόμενων σε χρήμα ποινών, εκποίησης υλικού κ.λπ. Εφεξής τα ποσά αυτά αποτελούν έσοδο του κρατικού προϋπολογισμού.- Η κράτηση 3% επί των προμηθειών που πραγματοποιούνται για λογαριασμό του ΤΕΑΠΑΣΑ/ΤΠΑΣ.
* Ο πόρος 2% υπέρ του ΤΑΠΠ - ΟΣΕ (νυν ΤΠΠ - ΟΣΕ) επί των τιμολογίων των σιδηροδρομικών εισιτηρίων.
* Το ειδικό παράβολο υπέρ ΜΤΣ, Αεροπορίας, Ναυτικού.
* Η απόδοση ποσοστού από τον προϋπολογισμό του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου στη Δ/νση Τοπογραφικής του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
* Ο πόρος υπέρ του Ταμείου Πρόνοιας Προσωπικού Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (2% επί των εκτελούμενων έργων και προμηθειών του Οργανισμού).
* Οι αποδόσεις υπέρ ΟΓΑ, ΤΕΒΕ, ΤΑΕ και Ελληνικού Ινστιτούτου Αλλοδαπού και Διεθνούς Δικαίου, από τα ποσά που προέρχονται από χρηματικές ποινές ή από μετατροπή σε χρήμα των στερητικών της ελευθερίας ποινών.
* Το παράβολο υπέρ του ΚΤΓΚ και Δασών. Εφεξής τα έσοδα του παραβόλου αυτού αποτελούν δημόσια έσοδα.
14 Αύξηση ακατάσχετου ποσού μισθών και συντάξεων.
Με την τροποποίηση της διάταξης του άρθρου 31 του ΚΕΔΕ, αυξάνεται το όριο του ακατάσχετου ποσού μισθών, συντάξεων ή ασφαλιστικών βοηθημάτων των οφειλετών του Δημοσίου, στα χέρια του εργοδότη τους ή των ασφαλιστικών εν γένει φορέων, από χίλια (1.000) ευρώ, που ίσχυε έως σήμερα, σε χίλια πεντακόσια (1.500) μηνιαίως, αφαιρουμένων των υποχρεωτικών εισφορών. Σε περίπτωση που ο μισθός, η σύνταξη ή το ασφαλιστικό βοήθημα υπερβαίνουν τα χίλια πεντακόσια (1.500) ευρώ μηνιαίως, επιτρέπεται η κατάσχεση αυτών, όμως, σε κάθε περίπτωση, το εναπομένον ποσό δεν μπορεί να είναι κατώτερο των χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ. Η σημαντική αύξηση του ποσού αυτού, σε χίλια πεντακόσια (1.500) ευρώ, κρίνεται επιβεβλημένη, για την προστασία μισθωτών και συνταξιούχων. Επίσης, κατασχέσεις που έχουν επιβληθεί μέχρι την προηγούμενη ημέρα ισχύος των διατάξεων αυτών, εις βάρος οφειλετών, για συνολικές οφειλές μικρότερες του ανωτέρω ποσού, αίρονται έπειτα από αίτησή τους.
Πηγή: Ελευθεροτυπία
Αυτόματος συμψηφισμός για οφειλές σε Ταμεία
Αυτόματα και χωρίς να ενημερώνονται οι οφειλέτες, θα παρακρατούνται τυχόν ποσά από επιστροφές ΦΠΑ και φόρου εισοδήματος για συμψηφισμό με τα χρέη τους προς τα ασφαλιστικά ταμεία από την 1η Ιουλίου.
Αυτό προβλέπει η Κοινή Υπουργική Απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών Γ. Μαυραγάνη και του υπουργού Εργασίας Γ. Βρούτση που δημοσιεύτηκε χθες σε ΦΕΚ (τεύχος Β΄ αρ. Φύλλου 906) και ορίζει τη διαδικασία συμψηφισμού χρεών με επιστροφές φόρου, μέτρο που ψηφίστηκε με τον πρόσφατο νόμο 4254/14.
Ο συμψηφισμός αφορά φυσικά και μη φυσικά πρόσωπα, δηλαδή τους πάντες, ανεξάρτητα από το αν έχουν κάνει ρύθμιση χρεών ή όχι.
Ακόμη και όσοι πληρώνουν δηλαδή κανονικά τις δόσεις τους δεν θα παίρνουν επιστροφή φόρου ή ΦΠΑ, αλλά τα αναλαγούντα ποσά θα παρακρατούνται απευθείας από την εφορία και θα πηγαίνουν κατευθείαν στα ασφαλιστικά ταμεία, μειώνοντας κατ΄ ουσίαν το ποσό που θα έχουν να καταβάλουν για τις επόμενες δόσεις.
Ένας οφειλέτης δηλαδή που έχει να πληρώσει 3.000 ευρώ το χρόνο σε δόσεις για ρύθμιση χρεών και έχει επιστροφή ΦΠΑ ή φόρου εισοδήματος 1.000 ευρώ θα πληρώσει 2.000 ευρώ για τις δόσεις της ρύθμισης, καθώς τα 1.000 ευρώ θα του παρακραταθούν αυτόματα μέσω εφορίας.
(Πατήστε επάνω στη φωτογραφια για μεγαλύτερη ανάλυση)
«Αθώο» με τροπολογία το ΔΣ του Ο.Α.Ε.Ε.
Με 140 ψήφους υπέρ και 99 κατά, υπερψηφίστηκε η τροπολογία η οποία απαλλάσσει από ποινικές ευθύνες τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού Απασχόλησης Ελεύθερων Επαγγελματιών.
Την τροπολογία, η οποία είχε κατατεθεί στο νομοσχέδιο για τις Ευρωεκλογές και για την οποία είχε ζητήσει ονομαστική ψηφοφορία ο ΣΥΡΙΖΑ, υποστήριξαν οι βουλευτές από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, ενώ την καταψήφισαν όλα τα υπόλοιπα κόμματα.
Το νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών με ρυθμίσεις σχετικά με τις Ευρωεκλογές, ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία στο σύνολο και επί των άρθρων και των τροπολογιών του, από την Ολομέλεια της Βουλής.
ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ
Την τροπολογία, η οποία είχε κατατεθεί στο νομοσχέδιο για τις Ευρωεκλογές και για την οποία είχε ζητήσει ονομαστική ψηφοφορία ο ΣΥΡΙΖΑ, υποστήριξαν οι βουλευτές από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, ενώ την καταψήφισαν όλα τα υπόλοιπα κόμματα.
Το νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών με ρυθμίσεις σχετικά με τις Ευρωεκλογές, ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία στο σύνολο και επί των άρθρων και των τροπολογιών του, από την Ολομέλεια της Βουλής.
ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ
Χρήστος Νικολακόπουλος, για το φιάσκο των 24ωρων απεργιών
Συνέντευξη του Χρήστου Νικολακόπουλου για το φιάσκο των 24ωρων απεργιών, των ΚΟΜΜΑΤΙΚΩΝ συνδικαΛΗΣΤΑΡΑΔΩΝ, και για τις δικαστικές αποφάσεις που τεχνιέντως δεν αναφέρονται απο τα Μεσα Μαζικής Εξαπάτησης, για να αποτρέπουν τον Λαό να μην προσφεύγει στην δικαιοσύνη να βρεί το δίκιο του.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)